Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Livskvalitet - av Søren Ventegodt ****

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-04, 01:09   #1
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Livskvalitet - av Søren Ventegodt ****

Denne boken vil jeg anbefale på det varmeste til ALLE MENNESKER!

Den er skrevet av en dansk forsker. Han startet "Senteret for Livskvalitet" som en del av det danske rikshospitalet.

Boken er en tankevekkende, glødende positiv, inspirerende og utrolig nyttig.

Den omhandler temaet livskvalitet, med fokus på helse (fysisk og psykisk), og den kraften alle mennesker har til å gjøre seg selv friske og fylle sitt eget liv med mening.

Boken er desverre ikke oversatt til norsk, men det går greit å lese dansk.
Kan bestilles hos både Tanum og Norli over nett.

Les gjerne litt på hjemmesiden for Senteret for livskvalitet også.

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-04, 11:50   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Høres bra ut, men hvor finner jeg den hjemmesiden?

(skulle hatt den når jeg skrev oppg. om livskvalitet... men det er litt sent nå da.)

Spennende tema!
Kansje jeg kan skrive hovedoppgaven min om livskvalitet?
JAAAA, det kan jeg jo gjøre! Takker!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-07-04, 22:33   #3
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Da må jo denne boken være midt i blinken for deg, Lise!

Husker ikke det nøyaktige navnet på senterets hjemmeside, men du finner det lett ved generelt søk på Søren Ventegodt + livskvalitet.

Hvis du skal skrive en hovedoppgave om livskvalitet, må jo dette senteret være et funn!
De har masse rapporter av undersøkelser, og har gitt ut flere bøker.

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-04, 23:10   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zoë

Da må jo denne boken være midt i blinken for deg, Lise!

Husker ikke det nøyaktige navnet på senterets hjemmeside, men du finner det lett ved generelt søk på Søren Ventegodt + livskvalitet.

Hvis du skal skrive en hovedoppgave om livskvalitet, må jo dette senteret være et funn!
De har masse rapporter av undersøkelser, og har gitt ut flere bøker.

Skal se på det senere, har vært på biblioteket og bestillt boken i dag! Sitter og grubler litt på problemformulering som kan passe... livskvalitet og brukermedvirkning eller noe.... *grubler*

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 11:37   #5
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Vil lese oppgaven når den blir ferdig!

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 12:02   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Så flott da!

Skal ikke skrive den før i høst, så jeg har god tid, bare meg som må få ting på stell før jeg finner roen...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 16:47   #7
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg er halveis i denne boken nå, og kan på det varmeste anbefale den!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 17:23   #8
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

DER var den ja! Takk igjen, Guro...er satt opp på lista

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 22:45   #9
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av guro

Jeg er halveis i denne boken nå, og kan på det varmeste anbefale den!

Ååååh! Nå ble jeg glad!

Jeg kan ikke få anbefalt denne boken NOK, synes jeg!
Vil at alle i hele verden skal lese den!

Synd at den ikke trykkes på norsk lenger....
Leser du den på dansk, Guro? Hvordan synes du evt. det er?

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 22:59   #10
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zoë

Leser du den på dansk, Guro? Hvordan synes du evt. det er?

Leser på dansk. Ikke noe problem det. Men jeg er så lettpåvirkelig at jeg neste 'dansker' når jeg skal skrive her etterpå. Lest ferdig også. -Man skal ikke lese forå sluke, men for å se hva man bruke. - sier Ibsen. Når noe engasjerer er det vanskelig å ikke sluke.

Hva gjorde du etter å ha lestboken? Har du klart å finne 'dine feil' og rette dem? Jeg vil gjøre noe, for jeg vil bli frisk. Men får noen pesimistiske tanker når han sier at det nesten bare er de med dødsdom som føler sterk nok motivasjon til virkelig å forandre seg. Hva har du fått til?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 23:04   #11
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Har du kjøpt den eller lånt den Guro?
Hvis du har kijøpt den så kanskje jeg kunne ha fått låne den? Eller er det en slik bok man bør eie, skrive i og slå opp i igjen, igjen og igjen? Har jo bursdag snart, så jeg kunne ønske meg den.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 23:10   #12
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Du kan låne min MHM, så kan du eventuelt kjøpe senere om du liker den. Har klussa litt i den, men det er litt tilfeldig fordi jeg hadde ikke markørpen. Skal til den nærmeste 'kantina di' tirsdag i 13 tida. Kan kanske orde noe da.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 23:13   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

ISBN: 8790190327

Stemmer det?

Ser han har flere bøker som heter noe med livskvalitet.. Tenkte å bestille på haugenbok.no

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-01-05, 23:32   #14
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av guro


Hva gjorde du etter å ha lestboken? Har du klart å finne 'dine feil' og rette dem? Jeg vil gjøre noe, for jeg vil bli frisk. Men får noen pesimistiske tanker når han sier at det nesten bare er de med dødsdom som føler sterk nok motivasjon til virkelig å forandre seg. Hva har du fått til?

Jeg leste boken da jeg var inne i en depresjon.
Jeg har slitt med angst i perioder i mange år, så det var kjent terreng.
Men da depresjon krøp inn over meg halvveis ut i barselspermisjonen, må jeg si at det føltes som å være døden nær. Jeg har alltid hatt et positivt syn på tilværelsen og framtiden - men plutselig sto jeg face to face med tanken " Livet mitt er over. Nå er jeg 32 år, og jeg skal aldri føle glede mer".
Jeg hadde lest om depresjon tidligere, men den isnende følelsen av sorg disse på den tiden meget reelle tankene ga meg, kunne jeg aldri noensinne ha forestillt meg på forhånd.
Grunnen til at jeg ble så begeistret for "Livskvalitet", var at boken var et viktig steg ut av depresjonen. Og DET er ikke lite!

Nå er dette et år siden, og jeg er "meg selv" igjen ( men med en hel haug livserfaring og innsikt som bare kan komme i etterkant av livskriser). jeg har tenkt å ta fram boken igjen, og bruke den til videre utvikling.

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 10:59   #15
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

ISBN: 8790190327

Stemmer det?

Ser han har flere bøker som heter noe med livskvalitet.. Tenkte å bestille på haugenbok.no

Stemmer!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 11:04   #16
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zoë

Jeg leste boken da jeg var inne i en depresjon.
Jeg har slitt med angst i perioder i mange år, så det var kjent terreng.
Men da depresjon krøp inn over meg halvveis ut i barselspermisjonen, må jeg si at det føltes som å være døden nær. Jeg har alltid hatt et positivt syn på tilværelsen og framtiden - men plutselig sto jeg face to face med tanken " Livet mitt er over. Nå er jeg 32 år, og jeg skal aldri føle glede mer".
Jeg hadde lest om depresjon tidligere, men den isnende følelsen av sorg disse på den tiden meget reelle tankene ga meg, kunne jeg aldri noensinne ha forestillt meg på forhånd.
Grunnen til at jeg ble så begeistret for "Livskvalitet", var at boken var et viktig steg ut av depresjonen. Og DET er ikke lite!

Nå er dette et år siden, og jeg er "meg selv" igjen ( men med en hel haug livserfaring og innsikt som bare kan komme i etterkant av livskriser). jeg har tenkt å ta fram boken igjen, og bruke den til videre utvikling.

Spennende og godt å høre om!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 21:18   #17
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Kan du flytte denne til Bøker om ernæring og helse også nille?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no