Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Starte lavkarboprodukt-firma?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-10, 09:40   #26
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Dette har jeg også lyst til å være med på. Jeg holder på å starte et aksjeselskap for øyeblikket og har opplevd at det ikke er helt uoverkommelig med alle papirene. Men kanskje er det mye mer byråkrati når det gjelder mat? Jeg savner å kunne kjøpe lavkarbo brød i butikken. Må forresten sjekke ut de rundstykkene.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 09:56   #27
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Jeg har aldri hatt noe behov for slike lavkarboprodukter. Bortsett fra: Rent kjøtt som ikke er tilsatt alt mulig av sukker og tilsetningsstoffer.
Ellers lager jeg maten selv, jeg bruker ikke soya eller noen erstatninger for sukkerholdig mat.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 11:31   #28
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Jeg investerer også gjerne når ting er mer konkret

Hva slags produkter tenker du på??

Jeg ønsker meg melblandinger, rene kjøttprodukter, og gjerne lavkarbopizza i frysedisken Pluss lavkarbois

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 11:33   #29
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Det første jeg ville gjort om jeg skulle fått videre med en slik ide, ville vært å kontakte noen som har gjort dette før, altså startet med en produktrekke og langsomt bygd den opp og fått den inn i flere butikker. Det er fryktelig mye man ikke tenker på, som fort kan være alfa og omega for eksistensgrunnlaget. Det å gå litt i lære hos noen tror jeg er smart. Man bør også undersøke markedet før man i det hele tatt går i gang. Selv om man tror at man har en glimrende forretningside, er det ikke sikkert at Ola Nordmann tror det samme. Om man ser på alle de nye produktene som hvert år lanseres i butikkhyllene, er det bare et fåtall som overlever.

Det er også viktig å ha i mente at det er drit vanskelig å komme inn i en norsk dagligvarebutikk. DN kjørte endel artikler på dette for noen år siden: de største firmaene betaler for hylleplass og eksponering ( ja da, det foregår fortsatt). For en liten, uavhengig aktør er det veldig vanskelig å gjøre det godt. Bare spør Hval Sjokoladefabrikk.

Nå mener jeg på ingen måte å være negativ, jeg ville vært superglad for slike produkter, men det er flere ting som man bør ha på stell før man i det hele tatt går ordentlig i gang. Hvis ikke kan man fort risikere å gå skikkelig på rumpa.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 15:13   #30
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Jeg stiller også opp på dette, om du klarer å få ting på plass!

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 17:07   #31
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Det første jeg ville gjort om jeg skulle fått videre med en slik ide, ville vært å kontakte noen som har gjort dette før, altså startet med en produktrekke og langsomt bygd den opp og fått den inn i flere butikker. Det er fryktelig mye man ikke tenker på, som fort kan være alfa og omega for eksistensgrunnlaget. Det å gå litt i lære hos noen tror jeg er smart. Man bør også undersøke markedet før man i det hele tatt går i gang. Selv om man tror at man har en glimrende forretningside, er det ikke sikkert at Ola Nordmann tror det samme. Om man ser på alle de nye produktene som hvert år lanseres i butikkhyllene, er det bare et fåtall som overlever.

Det er også viktig å ha i mente at det er drit vanskelig å komme inn i en norsk dagligvarebutikk. DN kjørte endel artikler på dette for noen år siden: de største firmaene betaler for hylleplass og eksponering ( ja da, det foregår fortsatt). For en liten, uavhengig aktør er det veldig vanskelig å gjøre det godt. Bare spør Hval Sjokoladefabrikk.

Nå mener jeg på ingen måte å være negativ, jeg ville vært superglad for slike produkter, men det er flere ting som man bør ha på stell før man i det hele tatt går ordentlig i gang. Hvis ikke kan man fort risikere å gå skikkelig på rumpa.

Meget godt skrevet. takk Emily

Heldigvis er jeg blitt litt eldre og har noen interessante prosjekter bak med så jeg har studert dette en stund. Også er jeg en pedant og vet at suksess bl.a. ligger i å ta nøye hensyn til detaljene.

Blir nok litt studietid rundt ernæring/matstoffer/råvarer etc. før jeg starter helt. Har et par bøker i bestilling..

Mvh
BiSm

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 18:11   #32
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Det kan kanskje være en ide å snakke med f.eks Mat og Helse for å få litt eksponering + erfaringer de har, og www.kostreform.no er helt sikkert interesert

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 19:31   #33
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Meget godt skrevet. takk Emily

Heldigvis er jeg blitt litt eldre og har noen interessante prosjekter bak med så jeg har studert dette en stund. Også er jeg en pedant og vet at suksess bl.a. ligger i å ta nøye hensyn til detaljene.

Blir nok litt studietid rundt ernæring/matstoffer/råvarer etc. før jeg starter helt. Har et par bøker i bestilling..

Mvh
BiSm

Da virker det som du har den rette bakgrunnen Jeg skal stille meg først i køen om det kommer noe i butikkene i hvert fall.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 20:56   #34
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Starte lavkarb produkt firma?

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Jeg er opptatt av at maten skal være så normal som mulig så den ikke havner i "glutenfri- og spesialmat-hyllene" i eventuelle butikker. Antall produkter kan gjerne være lave i begynnelsen, hvis man får et visst salg på de.

Uhm, all lavkarbo-maten finnes jo allerede i butikkene. De ligger som regel i svære kjøledisker og kalles gjerne for ferskvareavdelingen. Der finner du fisk, kjøtt, fjærkre og alt mulig rart... Snur man seg litt så finner man ferske grønnsaker også.

Jeg går rett forbi ferdigpakket mat fortiden, og rett til ferskvareavdelingene. Der finner jeg alt jeg trenger til mitt kosthold.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 20:59   #35
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Hei,
En annen ting man kunne gjøre istedenfor å starte eget firma er å legge press på de Norske matvareprodusentene til å lage lavkarbo vennlige produkt varianter.
Vet at enkelte har henvendt seg til bl.a. Fjordland med forespørsel om de kunne lage et par lavkarbo vennlig retter, uten respons. Det vi lavkarbere kunne gjøre er å øve press på produsentene – da tenker jeg organisert press, for eksempel lage et brevutkast med oppfordring på å lage noen av produktene lavkarbo vennlige – FB grupper er jo også veldig populært middle å bruke for å spre budskap øke press - med mulighet for bred pressedekning om gruppen blir populær nok. Dersom samtlige medlemmer av lavkarbo.no sendte samme oppfordringen så kanskje de så potensialet i det å lage produkter rettet mot vårt segment. Regner med at ganske mange produsenter er redd for at lavkarbo er en altfor liten gruppe til at det kan være lønnsomt å lage tilrettelagte produkter for.
Nå er det ikke lenge siden Baker Hansen begynte å selge lavkarbo rundstykker, så det er jo et håp om at det en dag vil bli solgt i vanlige dagligvare butikker, videre så er det jo en baker på Sørlandet som baker lavkarbobrød, http://dinmat.aftenposten.no/Temasid...rød-til-begjær

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:01   #36
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Så spennende! Jeg kan godt invistere noen kroner i dette prosjektet.

Her jeg bor er det to damer som lager og selger fantastisk gode lefser. Alle matbutikkene her kjøper inn av dem og selger i butikken. Både Kiwi og Rema 1000. Så det er jo ikke umuligt å få inn lavkarbo produkter i de lokale butikkene hvis bare nok folk viser interesse? Kanskje noen forespørsler i lokalbutikken er nok til at butikken kjøper inn produktet?

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 00:29   #37
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Regner med at ganske mange produsenter er redd for at lavkarbo er en altfor liten gruppe til at det kan være lønnsomt å lage tilrettelagte produkter for.

Jeg tror dette er en utfordring. Markedet blir smalt hvis det ikke er attraktivt også for den "vanlige" befolkningen, og når du tar vekk karbo og erstatter det hovedsakelig med fett, får du et mye høyere kaloriinnhold enn i lavkarbo produkter. Det er mange som er kaloribevisste.

I tillegg har du utfordringene med kvaliteten. Det er ikke lett å få fullgod kvalitet når du dropper mel, sukker og gjær, selvsagt avhengig av hva slags mat du vil ha produsert. Jo lavere karbo innhold, jo værre er det å få fullgod smak, og hvor mange er for mye for kjøpergruppen? Jeg har f. eks kjøpt sjokoladebrownies fra Big Train (lavkarbo) som var kjempe gode, lagd med bla havremel, men det var ikke store stykket jeg kunne spise uten at det ble for mye karbo. - Men det gjorde jeg jo, når den først var der, nylagd og fin... -Jeg kjøper den ikke en gang til...

Du må tenke nøye gjennom hva slags varer som er verd å satse på. Jeg ville sagt iskrem, pasta, tortillalefser, de to siste kjøper jeg fra netrition, og er de eneste produktene jeg bestiller mer enn en gang- Uten at jeg har handlet i veldig(!) store mengder altså..

Jeg tenkte en stund på å starte import, og gjorde masse undersøkelser på dette, men det var et gedigent tapsprosjekt.

En løsning for prosjektet ditt er å starte med co- branding med eksisterende markedsaktører, i og med at du vil ha ulike typer produkter og hvis du ikke allerede har kunnskap om hvordan du lager varene..

Med tanke på Co- branding koster dette, og de du da produserer sammen med vil sannsynligvis sette krav til minste produksjon. Særlig hvis de skal være med på å utvikle oppskriften og må kjøpe inn tilleggs utstyr for produksjon. (Her har mattilsynet også en finger med) Best å finne noen små aktører.
For å starte et aksjeselskap trenger du 100 000 i egenkapital, så når du får det på beina vil jeg kjøpe ei aksje eller to jeg også ;-) For co -branding må du nok også regne med noen større investorer enn lavkarbo medlemmer vil jeg tro.

Det er jo ikke en liten jobb å legge seg ut på, har du vært i kontakt med ditt distrikts etablerersenter? Det er nyttig å slå av en prat..Innovasjon Norge er jo også en mulighet. Du kan få hjelp til å sortere tankene, søke om etablererstipend, tips om nettsider et, men dette vet du kanskje fra før?

Jeg jobber med å utvikle et næringsmiddelprodukt for tiden, og det er mye jobb, masse eu regler og krav til sammensetninger, merking etc... F. eks er det nå en ny lov om merking som nettopp har trådd i kraft, som gjør at det kun er visse påstander du har lov å bruke om produktet. Tror ikke "lav karbo" er en kategori, men f. eks "uten tilsatt sukker" "rik på proteiner" etc. Alle slike påstander skal søkes om, og det er krav til hver kategori.

Dette ble visst fryktelig langt, men jeg synes det er spennende i og med at jeg har en grunder i magen selv ;-) ;-)

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 09:12   #38
Leif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 47
Leif er ny på veien

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Synes ideen om å gjøre noe mer ut av lavkarboprodukter er god jeg. Om det var meg ville jeg gjort det på en litt annen måte pga av de monopolkreftene som styrer matvarekjedene.

Jeg ville ha funnet kanskje 15 av de beste produktene som det er oppskrifter på her inne. Så ville jeg ha funnet en effektiv måte å produsere disse på. Så ville jeg ha forhandlet med leverandører av råvarer for å få gode priser. Så ville jeg ha jobbet frem et franchise konsept. Dette er måten Peppes,Dolly,McDonalds og flere andre kjeder er bygget opp. Dvs den enkelte restaurant får en egen eier som investerer av sine egne penger, og må betale en viss avgift av omsetn. til moderkonsernet. I bytte får de opplæring, markedsføring og ferdige produktløsninger.
Det er mulig at tiden er moden for dette i Norge nå. Det som er viktig er at produktene ikke er for dyre, om en skal få mange til å kjøpe dem. Kanskje hadde det også gått an å jobbe fram en løsning med hjemmelevering og evt utvklet produkter til butikkmarkedet etterhvert.

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:04   #39
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Personlig tror jeg ikke Norge som nasjon er klar for dette enda. Det er for mange skeptikere som har blitt opplært via det helsemyndighetene anbefaler. Jeg tror veien må være å først overbevise større masser om at dette er et godt alternativ for en sunn livsstil før det kan gjøres om til en suksessfull business.

Husk også at et firma som lavkarboforkjemper vil få både ernæringsfysiologer, leger, forskere og legemiddelindustrien på nakken. Det vil bli en hard og lang kamp for de som kaster seg ut i det. I verste fall kan man risikere at flere naturlig sunne varer blir forbudt, slik som Stevia og rød ris.

På en annen side må man jo starte et sted, og utvikling av et firma med planer om å ettervert produsere lavkarbovennlige varer er en strålende idé. Jeg tror at etableringen av et firma med slike planer må bruke tolmodighet. Begynn i det små, med fremlegging av nye forskningsrapporter, oppbygging av nettverk med kjente lavkarboforkjempere osv. Bruk tid å resurser på PR for å styrke den nasjonale moralen vedrørende tema. Klarer man først det, vil produksjon av varer virke mer gjennomførbart. Når vi har nådd dette stadiet stiller jeg gjerne opp med ekspertise for en grafisk profilering av produkter og varemerke som forhåpentligvis kan utvikle seg til en merkevare.

Norge trenger en revolusjon i matveien. Jeg skal stå klar når den er her!

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 11:11   #40
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Hei.
Jeg er veldig enig med hun som nevner cafèer osv. Jeg savner å kunne gå ut og spise eller gå på cafè med venner, og ikke kunne spise noe særlig.
Tenk å hatt en kjede som hadde 50% lavkarbomat og desserter. Da kunne man gått ut sammen med folk som ikke lever på lavkarbo og kost seg med god samvittighet. Menyen måtte da slevfølgelig inneholde antall KH pr.måltid osv. Man kan lage egne kjeks og kaker som spesialitet.
Dette er noe jeg virkelig kunne gitt alt for å være en del av. Jeg har tenkt å leve slik resten av livet og syntes det hadde vært utrolig gøy å få fremmet dette sunne kostholdet på en slik måte. Kan starte med 2 restauranter i 2 store byer og utvide til en landsbasert kjede.

Bare tanker fra Karborella...

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 18:52   #41
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Pearl, Manina, Lisbeth, Emily, Karikins, Carisma, Arnakristin, Monica, Nonta, Leif, Coockie, Iza takk, takk for verdifulle innspill og info, bra gjeng vi er her på forumet

Jeg poster her når jeg vet litt mer detaljer og får mer oversikten. Spennende område, blir sene kvelder nå!

Vennlig hilsen
Biggie S.

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 20:23   #42
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Jeg tenker også at det kanskje går an å begynne litt i det små å selge på f.eks Bondens Marked og slikt? For å få produkter i omløp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 23:40   #43
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Jeg syntes det er en super ide, og stiller gjerne opp! En av mine mange drømmer er selv å starte lavkarbo Cafe, men dette er ikke tiden, og det krever som tidligere nevnt mye arbeid...

Men et sted må man starte, og jeg har absolutt ikke noe imot å bruke penger for et lavkarbo-formål!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 13:02   #44
widowmaker
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5
widowmaker er på en erverdig vei

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Høres spennende ut. Har vært inne på tanken selv, men har nok ikke tid til å sette igang slike prosjekter nå. Men jeg sitter på et par domener, som muligens blir for salg etterhvert, nemlig lavkarboshop.no, og lavkarbobutikken.no
Ta kontakt hvis det kan være av interesse etterhvert.

widowmaker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 13:18   #45
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Jeg vet hva jeg savner; å kunne gå på butikken og raske med meg noen frossenmiddager av lavkarbotypen. I en travel hverdag som aleneforelder er det tiden man ikke har nok av og det å slippe å lage middag fra bunnen av hver dag, men samtidig vite at maten man spiser ikke er full av drit, det er hva jeg ønsker meg.

Jeg savner rett og slett lavkarbofastfood, men forutsetningen for å spise den er at den ikke tilsettes kunstig drit og tilsetningstoffer. Jeg er villig til å betale mer for slik mat fordi jeg vet at den er dyrere å lage.

Å kunne gå inn på 7/11 i lunsjen når matpakke er glemt igjen hjemme og kjøpe en lunsj der er og en drøm.

Å investere i noe slik kan jeg godt finne på å gjøre.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 13:29   #46
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Jeg har vært inne på et av de nettstedene som selger lavkarbo, men det var ikke aktuelt å kjøpe noe, for mange av produktene inneholdt ingredienser (søtstoff) som jeg er skeptisk til. Var nettopp i Oslo og prøvde å få tak i lavkarbo bakemiks på et av utsalgsstedene, men der var hylla tom. Jeg tror det er marked for flere lavkarboprodukter på nett.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 15:02   #47
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg vet hva jeg savner; å kunne gå på butikken og raske med meg noen frossenmiddager av lavkarbotypen. I en travel hverdag som aleneforelder er det tiden man ikke har nok av og det å slippe å lage middag fra bunnen av hver dag, men samtidig vite at maten man spiser ikke er full av drit, det er hva jeg ønsker meg.

Jeg savner rett og slett lavkarbofastfood, men forutsetningen for å spise den er at den ikke tilsettes kunstig drit og tilsetningstoffer. Jeg er villig til å betale mer for slik mat fordi jeg vet at den er dyrere å lage.

Å kunne gå inn på 7/11 i lunsjen når matpakke er glemt igjen hjemme og kjøpe en lunsj der er og en drøm.

Å investere i noe slik kan jeg godt finne på å gjøre.

Akkurat som jeg tenker også.

Vi lever i en moderne tid, og man kan ikke forvente at en majoritet av befolkningen som ville ha godt av å redusere mengde karbohydrater, vil ha eller kan ta seg tid til å lage mat fra bunnen av slik mange her på LCHF etc. ser seg nødt til å gjøre.

Men produktene MÅ være så solide at mange kunder med sans for karbohydrater ofte velger disse produktene ikke bare pga. helse men også på smak, tekstur, spisbarhet, visuelt etc.

Mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 15:16   #48
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Eksempler på mulige varianter på fastfood;

- Frityrsteke (grønnskaker) i kokosolje (med skifte av oljen i riktig tid!)
- Hamburger stekt i rent fett eller kokosolje med lavkarb-bolle og dressing uten sukker
- Pølser uten sukker og potetmel, med lompe eller brød laget av alternativ mel
- Videreutvikle blomkålmos med natrulige tykningsmidler/fibre som gir fin tekstur og noe mer "stivelsessmak" på mosen
- Kylling i kokosolje med frityr-grønnsak pomme sticks (kålrabi?)

Tror tilogmed mange som ikke var LCHF ville likt slike varianter

Min favoritt ville vært.. Margbein Kebab! (ok, den var litt sær )

BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 16:55   #49
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Ja, pølser var akkurat det jeg tenkte å nevne! Jeg kan ikke si jeg savner brød- og godterierstatninger, og er i grunn fornøyd med å drikke kaffen min og vannet mitt på kafé. Men jeg blir oppgitt når jeg ser at stort sett alle pølser er spedd til grensen (seks prosent, liksom. Galskap!), så da blir liksom alternativet å kjøpe superdyre pølser av rent kjøtt på Spar eller Jakobs. Det blir ikke helt casual når man må opp til Nordstrand/Kjellsås og betale hundre spenn for en pakke pølser, bare fordi man ikke ønsker å stappe seg med mekanisk utbeina kjøtt, ekle oljer og stivelse i hue og ræva ... .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 20:44   #50
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

å kunne gå på butikken og raske med meg noen frossenmiddager av lavkarbotypen.

Hmm, det har jeg da nettop vært på butikken og rasket med meg... En pakke løvbit og enpose ferdig salat.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

da blir liksom alternativet å kjøpe superdyre pølser av rent kjøtt på Spar eller Jakobs. Det blir ikke helt casual når man må opp til Nordstrand/Kjellsås og betale hundre spenn for en pakke pølser,

Rema sin grillserie har veldig gode pølser til 25 kr pakka (3 for 2 tilbud også)
Ellers får man jo lammepølser halalslakteren, helt fri for tilsetninger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starte på ED? paprika Eurodiett 6 15-04-08 23:45
Starte med ketolysekuren? Snowreven Ketolysekuren 3 02-03-08 22:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no