Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kalorier i nakkekotelett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-14, 12:13   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel
Question

Kalorier i nakkekotelett?

Har googlet litt men får masse forskjellige svar. Noen som vet mer nøyaktig hvor mange kalorier det er i en nakkekotelett? Nå varierer de jo i størrelse, noen tynne og små mens andre ganske store og tykke. Men litt usikker på hvor mange jeg skal regne......
(neida jeg teller ikke kalorier sånn til vanlig)

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 12:17   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

Du sier det jo selv her. Det varierer veeeeeldig, så det er helt umulig å si noe ca eksakt.

Må nesten bare veie en før du steker og trekke fra vekta av eventuelle bein etterpå.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 16:16   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

Spiser mye nakkekoteletter. De er i snitt 200-250 gram pr stk. Men kaloriene har jeg aldri telt. Driver ikke med denslags...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 16:28   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

Stekt nakkekotelett 322 kalorier pr 100g

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 16:31   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

I følge matvaretabellen, 225 kcal per 100 gram rå nakkekotelett. Stekt 322, men det står jo ingenting om hva den er stekt i ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 16:43   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Har googlet litt men får masse forskjellige svar. Noen som vet mer nøyaktig hvor mange kalorier det er i en nakkekotelett? Nå varierer de jo i størrelse, noen tynne og små mens andre ganske store og tykke. Men litt usikker på hvor mange jeg skal regne......
(neida jeg teller ikke kalorier sånn til vanlig)

Du må rett og slett veie den. Det er like vanskelig å svare på som "hvor mye veier en kvinne?"

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 16:46   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Du må rett og slett veie den. Det er like vanskelig å svare på som "hvor mye veier en kvinne?"

En kvinne veier 65 kilo

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 16:48   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

En kvinne veier 65 kilo

*fnis* Ikke denne kvinna her!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 18:14   #9
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

*fnis* Ikke denne kvinna her!


Nesten to kvinner her da

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 03:35   #10
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

guri-- om en kvinne veien 65 kg så er jeg på ville veier

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 04:39   #11
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

I følge matvaretabellen, 225 kcal per 100 gram rå nakkekotelett. Stekt 322, men det står jo ingenting om hva den er stekt i ...

Det betyr at man mister 30% av vannet når en steker nakkekoteletter. I realiteten så mistes det jo fett og så kalorimengden burde igrunn ikke være så mye som 322, men men..

For de aller fleste fileter kan man regne med 25% svinn av vann. dvs. at 100g kjøtt blir 75g stekt kjøtt. Måler man opp stekt kjøtt vil alle verdier (protein, fett, karber, kcal, etc) være ca 33% høyere enn råvektsverdiene. F.eks. 100g stekt kyllingfilet har 24*1,33= 32g protein.

For deiger vil 30-35% svinn være mer riktig. Dvs. 50% økning av verdiene. F.eks. 100g stekt kjøttdeig har 13,2*1,5=20g fett.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 10:15   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Det betyr at man mister 30% av vannet når en steker nakkekoteletter. I realiteten så mistes det jo fett og så kalorimengden burde igrunn ikke være så mye som 322, men men..

For de aller fleste fileter kan man regne med 25% svinn av vann. dvs. at 100g kjøtt blir 75g stekt kjøtt. Måler man opp stekt kjøtt vil alle verdier (protein, fett, karber, kcal, etc) være ca 33% høyere enn råvektsverdiene. F.eks. 100g stekt kyllingfilet har 24*1,33= 32g protein.

For deiger vil 30-35% svinn være mer riktig. Dvs. 50% økning av verdiene. F.eks. 100g stekt kjøttdeig har 13,2*1,5=20g fett.

Selvfølgelig. Det er jo logisk. Takk for utdyping!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 15:55   #13
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Kalorier i nakkekotelett?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Det betyr at man mister 30% av vannet når en steker nakkekoteletter. I realiteten så mistes det jo fett og så kalorimengden burde igrunn ikke være så mye som 322, men men..

For de aller fleste fileter kan man regne med 25% svinn av vann. dvs. at 100g kjøtt blir 75g stekt kjøtt. Måler man opp stekt kjøtt vil alle verdier (protein, fett, karber, kcal, etc) være ca 33% høyere enn råvektsverdiene. F.eks. 100g stekt kyllingfilet har 24*1,33= 32g protein.

For deiger vil 30-35% svinn være mer riktig. Dvs. 50% økning av verdiene. F.eks. 100g stekt kjøttdeig har 13,2*1,5=20g fett.

Hjelpes.... har aldri tenkt sånn før. Nå lærte jeg noe nytt..

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kalorier Tyra74 Ketolysekuren 2 05-05-11 12:05
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 15:07
Kalorier? StoreLilleMeg Spørsmål og svar 19 17-08-09 18:04
Deilig nakkekotelett-form Sivensvans Middag 8 25-09-08 13:12
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 22:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no