Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Eggerøre i mikro

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-09, 19:45   #1
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Eggerøre i mikro

Mange har sikkert prøvd dette, men før jeg kom til USA hadde jeg ikke hørt om dette. Jeg - som er kronisk sen om morgenen og ikke spiser før nærmere ti - slenger denne i mikroen i det jeg går på badet. Fiks ferdig når jeg er ferdig tannpusset uten at ekstra tid er brukt.

Tid: ca 1 min pr egg +/- en stund.

Rør sammen ønsket antall egg med en skvett melk, fløte, rømme eller vann i en tupperwareboks. Putt oppi middagsrester om du har, baconbiter, ost eller annet. Jeg bruker kalkunbacon. Inn i mikroen på full styrke. Ut av mikro. sett på lokk, ta med i sekken.

Den blir litt mer svampete enn vanlig eggerøre, men funker supert i farten.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:12   #2
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Eggerøre i mikro

Kan man bruke vanlig tupperwareplast i mikroen? Vi har sånn micro-kanne fra tupperware, men den er ikke alltid praktisk å bruke (skitten med andre ord).

Ellers: Takk for tips om mat i eggerøren. Vi lager bare med egg og har faktisk ikke tenkt over at vi kan hive oppi bacon eller annet.

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:52   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Eggerøre i mikro

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Kan man bruke vanlig tupperwareplast i mikroen?

Jeg kjører all slags plast i microen og det går med noen få unntak () bra. Tupperware trodde jeg var microgarantert?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekake/omelett i mikro Imse Lunsj 2 25-04-10 22:25
Eggerøre rullet inn i pålegg Bixen Frokost og kveldsmat 7 28-02-10 22:03
Verdens enkleste (og beste) eggerøre Gracella Frokost og kveldsmat 3 17-11-09 01:13
Endelig fått mikro, hva nå? matitt Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 08-07-09 13:15
Er eggerøre lov? jannekristin Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 02-06-09 20:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no