Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går ikke ned i vekt, trenger råd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-12-07, 10:54   #1
Mariette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 17
Mariette er på en erverdig vei

Går ikke ned i vekt, trenger råd

Hei! Jeg har gått på ketolysekuren i 5 uker nå og har fortsatt ikke gått ned i vekt.Spiser 3 måltider til dagen bestående av omelett m/ fløte og bacon middag med brocoli og blomkål ofte med fløtesaus og kvelds litt fet ost eller rester fra frokost.Er veldig nøye på å ikke få i meg karbohydrater og spise fet mat.Er i ketose. Hva kan være grunnen til at det ikke skjer noe, kan det ta så lang tid?

Mariette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 11:03   #2
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt, trenger råd

ser du følger ketolyse kuren, men du sier at du er nøye på karboer... men du bør gå opp til 15-20 karboer pr dag....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 11:09   #3
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned i vekt, trenger råd

Drikker du masse masse vann? Det er like viktig som nok fett...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 22:52   #4
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned i vekt, trenger råd

Kanskje litt mye med fløte 2 ganger om dagen? Kan jo være en idee å kutte ut fløte en stund. Bare for å se hva som skjer. Det er noen som ikke går ned i vekt p.g.a. fløte.

Har også lest om noen som ikke gikk ned i vekt p.g.a bacon. Tror det var saltet i bacon som binder vannet i kroppen.

Ellers som Tuppen sa, det er viktig med litt karbo om man går på ketolyse.

Jeg bruker å variere mellom kjøttdeig, kjøttkaker, kyllingfilee(!) og laksestykker til middag og ettermiddag/kvelds. Syns det funker fint for meg.

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 00:29   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned i vekt, trenger råd

Hei Mariette!
Hvor mange kilo skal du ned? Hvilken BMI er du på nå? Hva har du forsøkt før ketolysekuren? Trener du overhodet? Hvis du skal ned "de siste fem", har liten BMI, hadde lite vann i kroppen eller hadde spist veldig lite før så kanskje du stabiliserer? Og trening er bra da! Ketolysetablettene er viktige også!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:32   #6
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Går ikke ned i vekt, trenger råd

Kutt ut fløte rømme og ost så skjer det helt sikkert noe.
Men det sto ikke noe om hvor mye du skal ned , har man ikke så mye så går det tregere. lykke til

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 18:47   #7
01jun07
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 74
01jun07 er ny på veien

Sv: Går ikke ned i vekt, trenger råd

Hadde samme sak, gikk ned 6-7 kilo første par-tre ukene, deretter sto det stille i 5 uker tror jeg det var..
så, plutselig en mista jeg 9 kg på en uke.. Tissa hele tiden.
Tror kroppen reagerte på kostforandringen med å fylle på med vann, og etter en stund "slapp" den vannet..

Men, hvis du leser litt rundt her så kan du se at mange har faktorer som gjør at de stopper vektnedgangen. KAffe, enkelte sukkererstatninger, melkeprodukter og mer kan ødelegge. Nå har jeg også funnet ut at jeg er i ketose med inntak på rundt 20-25 karber om dagen, MEN da mister jeg ikke vekt. Beste løsningen for meg er å få i meg Minimum med karber, mye fett, og MASSE vann.. ja, og selvfølgelig ketolysetabelettene.. Når jeg "skjeier" ut med lavkarbo mat som gir tilsammen 10-15 karber eller mer over noen dager så stopper det mye opp..
Tror også at jeg ser en sammenheng med forholdet med protein inntak og vektstagnasjon. Virker som at når jeg spiser mat medmye proteiner, og lite fett, så stopper det opp, samtidig som at når jeg spiser mye fett, og mindre proteiner, så går det raskere nedover.. feks ribbe, og slik fet mat er bra..

Vet ikke om jeg lenger helt er i "ketolyse kuren", men kankskje mer skaldeman, men det funker som fy! eller, dvs, har stoppa opp litt til meg og, så må begynne å se på det med kaffen..

Dette er noe av det jeg har erfart som funker for meg, men vet at helt andre ting funker for andre.. Det beste er nok å prøve seg frem, så finner du nok ut av det etterhvert! Bar vær obs på at det er vanlig med en periode med stagnasjon nå og da.. fikk iallefall jeg høre ETTER jeg hadde stått i ro i noen uker..

Lykke til!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfOr0eL/]
01jun07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 12:34   #8
Mariette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 17
Mariette er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt, trenger råd

Tusen takk for mange gode råd.Fikk litt mere motivasjon også nå jeg.

Mariette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp! Thorwald Spørsmål og svar 34 08-08-07 19:04
Hva skal jeg gjøre??? Klarer ikke ketolyse lenger Monen Lavkarbo generelt 12 04-07-07 22:41
trenger gode råd - går ikke ned nok... bikini Lavkarbo generelt 5 06-05-06 22:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no