Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva funker for meg?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-08, 00:44   #1
modumodd
Juniormedlem
 
modumodd sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Kongsberg
Innlegg: 15
modumodd er på en erverdig vei

Hva funker for meg?

Det er et par ting jeg ønsker å formidle videre som funker for meg.

Det første jeg ønsker å nevne er cheyenne pepper. Jeg spiser store mengder med dette røde pulveret, og for meg har det en svært gunstig amfetaminlignende virkning.

Karbohydrater en gang i blant setter fart i en ulmende forbrenningsflamme. Faktisk så kan det være gunstig for forbrenningen å stappe i seg sjokolade og annet sukkerholdige produkter en gang i mellom. For meg virker det som å hive bensin på et ulmende bål.

Skaff deg hund. Da får du all den bevegelsen du kan ønske deg.....

modumodd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 07:50   #2
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva funker for meg...

Spennende...

  Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 11:42   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva funker for meg...

Er cheyenne-pepper det samme som cayenne-pepper tro? I tilfelle bruker jeg også det, fordi jeg har lært at det skal være gunstig. Kan ikke si jeg merker noe, kanskje jeg må øke "doseringen"

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 20:40   #4
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva funker for meg...

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Er cheyenne-pepper det samme som cayenne-pepper tro? I tilfelle bruker jeg også det, fordi jeg har lært at det skal være gunstig. Kan ikke si jeg merker noe, kanskje jeg må øke "doseringen"

Effekten er ganske ubetydelig, så ingen grunn til å bruke det til annet enn krydder

Store mengder kan gi magebesvær, så det er nevnt.

  Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 22:15   #5
mum
Juniormedlem
 
mum sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 62
Innlegg: 40
mum har en fantastisk aura rundt segmum har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva funker for meg?

Sterkt krydder øker forbrenningen.Så her går det en del wokmat med masse Chili ,Hvitløk og Ingefær. Kanel skal også være bra,men ikke i woken tror jeg

__________________






mum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 01:20   #6
Annemora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 57
Innlegg: 38
Annemora er ny på veien

Sv: Hva funker for meg?

Jeg bruker også mye krydder, fra boks og pose når jeg ikke har tid til å handle/orge fersk: Hvitløk (type "garlic powder" fra "innvandrerbutikkene"; oftest der jeg handler krydder) cayennepepper, karve, ingefær, hot curry, garam masala, koriander.

Har søkt og lett uten å lykkes; hvordan skal vi regne ut karbohydratverdiene i disse produktene, det står jo ikke oppgitt noe sted?

Noen som vet?

__________________


Annemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtype-diett + lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er din drøm/motivasjon? Monen Lavkarbo generelt 19 22-11-06 20:39
ny, lang reise, hva skal jeg spise??? Siljevanilje Lavkarbo generelt 17 21-11-06 21:44
Hva er min stil? Dante Generell diskusjon 5 08-08-06 11:22
Hva er din "Akilleshæl" mtp lavkarbo? Borealis Lavkarbo generelt 27 17-07-06 17:01
Utdanningstråden! mofe Generell diskusjon 44 16-04-05 21:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no