Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Finnes det grenser?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-09, 17:41   #1
Aishe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Aishe er på en erverdig vei

Finnes det grenser?

Finnes det grenser for hvor mye fett man skal spise? Finnes det en nedre grense?
og, har dere noen fett tips? jeg kommer bare på smør og ost...
jeg begynte i går, og er fortsatt temelig blank her...
er det slik at kvinner skal ligge på 15 eller 20 ??? jeg tror at jeg ikke engang nådde 10 karbo i går, er det dumt??

Aishe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 19:41   #2
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Finnes det grenser?

Hvis du leser boka til Torkild så er det ganske greit forklart. Og det lønner seg stort. Bokhandel/netthandel/bibliotek.
Men kvinner bør ligge under 15 gr carbo pr dag.
Om du skulle komme lavere så er det ingen krise. men det krever litt prøving og feiling. Noen kan gå litt opp, andre må litt ned på mengden. Og de heldige treffer med en gang. Så les boka- og ikke fortvil om du ikke raser ned i vekt. Det tok meg et år å finne min grense. Og jeg har tapt 14 kg siden jul.
Mvh Grovsnus
ha ei god bok

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 15:10   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det grenser?

Erfaringen viser at det ikke er så lurt å ligge langt under 15 for lenge.

Studier foretatt andre steder (bl.a. ved Atkins Medicals) viste at det ikke var noen merkbar fordel å ligge under 20 karber pr dag. Men det var i snitt. Noen må ned til 15, andre somsagt kan gå langt over 20. Du finner fort din grense. Men om du ligger for lavt for lenge er det ikke lurt. Da vil kroppen tro at den sulter og da går den på sparebluss. Vektnedgangen stanser opp.

Om du spiser 10-15 og ikke går ned f.eks., er det mer sannsynlig at du spiser for lite enn for mye. De fleste går i "spiseforlite" fella fordi de er vant til å tenke at dess mindre du spiser dess bedre er det. FEIL ! Torkil sier selv (både her og på eget forum) at mellom 15 og 20 er et bra sted å ligge for kvinner.

Gi deg selv litt tid til å finne ut hva DIN kropp tåler av karber og matvarer

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 15:16   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det grenser?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Torkil sier selv (både her og på eget forum) at mellom 15 og 20 er et bra sted å ligge for kvinner.

I tillegg sier han at om man skal følge reglene og spise grønnsaker til alle måltider, så er det nesten ikke mulig å ligge særlig mye lavere enn 15g pr dag.
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...5&postcount=19

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 16:54   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det grenser?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:31   #6
Aishe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Aishe er på en erverdig vei

Sv: Finnes det grenser?

takk for utfyldene svar!
jeg måler ikek opp hvor mange karbo jeg får i meg, jeg... litt dumt det kanskje?
ikke alltid jeg får i meg salat/grønnsaker til hvert måltid heller.
føler at det ikke er mye grønnsaker det er lov å få i seg hver dag.

Aishe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 18:00   #7
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Finnes det grenser?

Opprinnelig lagt inn av Aishe, her.

føler at det ikke er mye grønnsaker det er lov å få i seg hver dag.

15g karbohydrat fra grønnsaker tilsvarer, som et eksempel, rundt regnet 500g broccoli. Spiste du mer enn det før?

  Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:03   #8
Aishe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Aishe er på en erverdig vei

Sv: Finnes det grenser?

hehehe jeg spiser ikke 500 g. brokkoli bare da.... men egetnlig 500 gr. brokkoli på en heeeel dag er ikke mye.
to tomater og oliven så var det alt...
men men...slik er det bare

Aishe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det partytriggere? Skinnogbein Lavkarbo generelt 4 20-02-09 14:53
Finnes ketolysepølser i Stavanger? hege66 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 18-02-09 13:48
Finnes det... hippopo Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 03-05-07 20:54
Finnes det? Anitra Induksjonen 18 24-03-04 20:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no