Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan jeg spise dette?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-10, 14:35   #1
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Kan jeg spise dette?

hei hei=) Lurer på om noen vet om man kan spise varmrøkt makrell? det er det beste jeg vet men det står ikke noe vare deklarasjon på pakken,

En annen ting er: er det 0 karbo i norvegia ost? det står det på pakka og hvis tilfelle, kan man spise mer enn de 100 gram pr dag med ost?

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 14:43   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise dette?

Opprinnelig lagt inn av Froskeprinsessen, her.

hei hei=) Lurer på om noen vet om man kan spise varmrøkt makrell? det er det beste jeg vet men det står ikke noe vare deklarasjon på pakken,

En annen ting er: er det 0 karbo i norvegia ost? det står det på pakka og hvis tilfelle, kan man spise mer enn de 100 gram pr dag med ost?

Varmrøkt makrell kan spises. Iflg. matvareguiden 0 karber. http://www.matvareguiden.no/matvare4988.asp

Allt som står 0 karber på er mindre enn 1 karb ( leverandører er ikke pålagt å opplyse om det viss det er mindre enn 1 karb pr 100 g vare)

Men hvor har du det fra at man ikke kan spise mer enn 100g ost?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 15:18   #3
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise dette?

tja, det kan du spørre om =) må enten være fra boka eller her inne på forumet, kan hende jeg har missforstått men syntes at jeg har lest at ikke noe mer enn 100 gram per dag.

blir helk ko ko at dette jeg , sliter litt med å finne ting jeg kan spise og er redd for å få for mye av ting, har ikke kjøkken vekt for øyeblikket så må liksom spie det jeg tror er greit, men stiksen er lilla så det må jo være ok, jeg drikke masse vann, men er fortsatt ikke helt på nett med hodet mitt for å si det slik
men feks.. hvis jeg er fysen, kan jeg gumle litt røkt laks feks? er det ille hvis vi får for mye proteiner? eller kjøtt, jeg er gumlemenneske

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 15:56   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise dette?

Opprinnelig lagt inn av Froskeprinsessen, her.

tja, det kan du spørre om =) må enten være fra boka eller her inne på forumet, kan hende jeg har missforstått men syntes at jeg har lest at ikke noe mer enn 100 gram per dag.

blir helk ko ko at dette jeg , sliter litt med å finne ting jeg kan spise og er redd for å få for mye av ting, har ikke kjøkken vekt for øyeblikket så må liksom spie det jeg tror er greit, men stiksen er lilla så det må jo være ok, jeg drikke masse vann, men er fortsatt ikke helt på nett med hodet mitt for å si det slik
men feks.. hvis jeg er fysen, kan jeg gumle litt røkt laks feks? er det ille hvis vi får for mye proteiner? eller kjøtt, jeg er gumlemenneske

Da anbefaler jeg deg å lese boka igjen ( og igjen og igjen )

Viss du går inn i journalen min og ser på vedlegga i 1. innelegget der, så ligger det ukeplaner jeg brukte i starten på ketolyse. Der er det bl.anna oppskrifter fra boka og noe egenkomponert Kanskje det kan være til hjelp. Ellers så anbefaler jeg deg, siden du er så usikker, å bruke boka som basis. Til du er mer inn i filosofien.

Ja, du kan spise røkt laks, det er fett og godt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 16:26   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise dette?

Dette med 100g ost kommer vel fra Atkins induksjon, tror jeg! Har heldigvis ikke noe med ketolyse å gjøre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 16:26   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise dette?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dette med 100g ost kommer vel fra Atkins induksjon, tror jeg! Har heldigvis ikke noe med ketolyse å gjøre!


Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 11:04   #7
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan jeg spise dette?

Jeg kjente jeg nesten ble litt forbanna når jeg så det med 100 g ost.. :P
Jeg er HELDIGVIS en av dem som kan spise meieriprodukter til det tyter ut av øra mine, og fortsatt gå ned flere kg i uken.. xD
Så noen dager spiser jeg MASSE ost.. Bruker det som erstattning for brød, med pålegg og er omtrent så ille at jeg har ostchips med ost på til tider.. =P

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 11:06   #8
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Kan jeg spise dette?

ost som er så godt.. smeltet og stekt og fersk.. namnam... håper virkelig ikke det blir en partystopper for meg.. for i love cheeeese

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise dette? Tøsa! Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 27-10-10 00:25
Er dette noe vi kan spise? Sepia Ketolysekuren 4 09-08-09 01:17
Kan man spise dette? hCon Spørsmål og svar 4 10-11-08 09:55
Kan jeg spise dette? krioe Ketolysekuren 2 11-07-08 08:54
Kan man spise dette? prøvepia Lavkarbo generelt 28 23-10-06 00:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no