Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Herlig knekkebrød

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-12, 22:35   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Herlig knekkebrød

Jeg har lenge bakt Nannas knekkebrød, og de er veldig gode. Tusen takk for flott oppskrift Nanna!! Alle her digger de, og jeg prøver ikke å overgå de, må bare presisere det... Men jeg har med en tilfeldighet tilsatt andre ting i røra, og har nå kommet frem til en oppskrift som passer min smak utmerket. Jeg har tatt utgangspunkt i Nannas knekkebrødoppskrift.

Her er min variant:

140 g valnøtter
230 g solsikkekjerner
50 g linfrø
50 g sesamfrø
50 g gresskarskjerner
50 g kruskakli
4 ss fiberhusk
2 ts salt
2 ss tagatesse
5dl vann

Først tar jeg valnøttene i en plastikkpose og knuser de med noe hardt. Jeg bruker en kjevle.

Deretter blander jeg inn alt det andre. Først det tørre, rører rundt, så vannet til slutt.

Lar det hvile i 20 minutter før jeg deler deigen i to, fordeler det på 2 brett. Jeg bruker brunt bakepapir med rugler, slik at det ikke setter seg fast. Jeg bruker et vanlig bakepapir for å stryke det utover. Deler så opp i 12 x to brett.

Husk og rut opp med en slikkepott eller noe før steking.

Stekes på varmluft i 60-70 minutter. Snu om på brettene etter halve tiden. La de hvile til de blir kalde, deretter oppbevares de best i ståboks/ metallboks.

Jeg syns disse er rågode med smør og makrell i tomat eller tines kremost med urter.

Hyggelig med tilbakemeldinger om noen prøver ut dette

__________________

Sist redigert av Marella77 : 03-06-12 kl 19:18.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 22:57   #2
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Herlig knekkebrød :)

Tusen takk! Skal prøves!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 22:59   #3
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Herlig knekkebrød :)

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Tusen takk! Skal prøves!

Så koselig å høre Lindemor!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 15:17   #4
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Herlig knekkebrød

Disse ligner en oppskrift jeg nett fikk av mamma, minus valnøttene, og kan skrive under på at de er VELDIG gode! Spesielt godt at de er så sprø knekkebrød skal være, med mye smak av frø:-)

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 01:25   #5
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Herlig knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Disse ligner en oppskrift jeg nett fikk av mamma, minus valnøttene, og kan skrive under på at de er VELDIG gode! Spesielt godt at de er så sprø knekkebrød skal være, med mye smak av frø:-)

Ja, ikke sant? Du bør prøve med valnøtter, de setter virkelig prikken over i'en

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:01   #6
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Herlig knekkebrød

Jeg har gjort lignende, brukt ulike typer nøtter og gresskarkjerner. "man tager vad man haver" er et fint ordspråk... Det er godt og fint med variasjon, og vekta er jeg ikke så nøye på lenger...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 10:01   #7
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Herlig knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg har gjort lignende, brukt ulike typer nøtter og gresskarkjerner. "man tager vad man haver" er et fint ordspråk... Det er godt og fint med variasjon, og vekta er jeg ikke så nøye på lenger...

ja, man tager vad man haver

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
herlig knekkebrød


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herlig! Dååris LCHF 4 24-08-11 23:20
Herlig enkelt! lucifine Ketolysekuren 8 25-07-11 14:03
Herlig hvitløksaus! Areola Middag 10 07-08-10 08:47
Herlig overgang Tess Dr Lindbergs 3 30-07-08 12:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no