Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skal eller ikke

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-17, 00:59   #1
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Skal eller ikke

Noen sier at det er ikke viktig hvor mye kalorier en spiser. Men når noen sliter med å gå ned, blir det alltid nevnt at kansje en spiser for mange kalorier * forvirret*

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 04:39   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Skal eller ikke

Hva er kalorier?
Det er det kroppen bruker som energi. Fyller vi på mer enn vi forbrenner så må det jo finnes en plass. Det lagres i kroppen.
Veldig mange kan stort sett spise hvor mange kalorier som de vil så lenge de holder seg under 70 karbohydrater pr dag. Andre har en mer følsom kropp og må kanskje tenke litt på kalorimengden allerede ved 50 karbohydrater.
Følger du ketolysekuren 100 %, så er det vanskelig og klare spise mer kalorier enn kroppen klarer å forbrenne, men selvsagt, for noen kan det være et poeng i å følge litt med på kalori-inntaket også.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 14:44   #3
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Skal eller ikke

Akkurat. Derfor blir jeg overrasket over at det sies at kalorier ikke er så nøye. Jeg er kronisk syk med smerter og kan ikke trene aktivt og slik. Så jeg må nok følge litt med på kalorier.

En av grunnene til at jeg droppa lavkarbo, var at jeg sto bom stille i over 1 år. Og var for utslitt og syk for å balansere mat. Nå har jeg endelig fått diagnose og er ufør, og litt mer ro i livet til å prøve igjen. Finnes det noe link til oversikt på hvordan forholdet mellom kalorier og fett og slikt bør være?

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 23:36   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Skal eller ikke

Det kommer helt an på hvor overvektig man er. Des lengre unna idealvekt des enklere er det å miste de. Det glatter ut slik at de siste 10 kiloene kan ta laaang tid. Heldigvis er det ikke så ille å være 10kilo overvektig så lenge det går ritkig vei :-)

Du kan passe på proteininntaket ikke er for høyt, sørge for at du får i deg 500g grønnsaker HVER dag og at du får i deg rikelig med fett (olje på grønnsakene f.eks.). Da skal det gå bra selv uten telling. Jeg teller ikke kalorier for da kompenserer jeg med å spise litt til siden jeg syns det er rart jeg bare får i meg 1400kcal, men i praksis er det derfor jeg går ned i vekt. Ett av mine måltider er ca. 500g og vanligvis ca. 500kcal. 350kcal av dette er somregel de 4ss med olivenolje på salaten så man kan si jeg spiser olje med tilbehør. Jeg merker at jeg spiser litt mer enn dette hvis det er Taco, noe jeg spiser i helgene :-)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 04:02   #5
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Skal eller ikke

Jeg skal nok ned 50 kg. Siden 1 jan har jeg gått ned 8 og opp igjen 3 i forbindelse med mens. Føler det er litt sånn 1 skritt frem og 2 tilbake. Jeg begynte på lk denne uka. Etter 8 uker på streng kostplan.

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal - skal ikke på lavkarbo? comida Spørsmål og svar 30 20-07-11 10:24
Vet ikke om jeg skal le eller grine Engledans Lavkarbo generelt 3 22-06-11 15:30
Skal jeg le eller gråte, hehe Matglad Livets lyse side 7 14-10-10 16:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no