Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Glukosebelastningstest

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-11, 12:56   #1
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Glukosebelastningstest

Jeg utredes, endelig, etter 6 år med iherdig jobbing for å gå ned i vekt -uten resultat.
Har idag tatt en hel masse prøver som jeg får svar på til neste uke, men det jeg fikk vite svar på alt i dag var resultatet av denne glukosebelastningen.

Fastende blodsukker var 4.4 -altså helt normalt.
Etter 2 timer, der jeg satt og halvsov på venterommet, var blodsukker 2.9..

Det bekrefter jo det jeg har forsøkt å fortelle min lege om at jeg alltid blir trøtt så fort jeg har spist og at det er bedre for meg da å gå uten mat før jobb feks.

Jeg har jo med dette tenkt at jeg kanskje kan ha det man kaller raktiv hypoglykemi, men det alene kan kanskje ikke forklare hvorfor jeg ikke går ned i vekt, heller ikke på lavkarbo!

Noen meninger?

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:10   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Glukosebelastningstest ...

Kan du forklare filosofien din? Fedon og Grete i skjønn harmoni. Hvordan foregår det?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:17   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Glukosebelastningstest ...

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Jeg utredes, endelig, etter 6 år med iherdig jobbing for å gå ned i vekt -uten resultat.
Har idag tatt en hel masse prøver som jeg får svar på til neste uke, men det jeg fikk vite svar på alt i dag var resultatet av denne glukosebelastningen.

Fastende blodsukker var 4.4 -altså helt normalt.
Etter 2 timer, der jeg satt og halvsov på venterommet, var blodsukker 2.9..

Det bekrefter jo det jeg har forsøkt å fortelle min lege om at jeg alltid blir trøtt så fort jeg har spist og at det er bedre for meg da å gå uten mat før jobb feks.

Jeg har jo med dette tenkt at jeg kanskje kan ha det man kaller raktiv hypoglykemi, men det alene kan kanskje ikke forklare hvorfor jeg ikke går ned i vekt, heller ikke på lavkarbo!

Noen meninger?

Hvis du sier litt mer om hvordan du spiser - så kanskje kan vi tenke litt høyt om hvorfor du ikke går ned på lavkarbo... jeg er jo veldig usikker på hvordan du klarer å blande fedon og grete roede jeg da... ENTEN bør du spise lavkalori og lavfett - ELLER så bør du spise lavkarbo.
Har du oversikt over energiinntak og fordeling av næringsstoffer du spiser hver dag?
Det er flere som har fått oppklart manglende vekttap her ved å notere ned i detalj matinntaket over et par dager. Gjerne er det for lite energi, for mye energi, for lite protein, og ikke nok fett - men det er vanskelig å si før du poster en oversikt for oss
JEG feks vet at jeg må veldig ned i kalorier for å gå ned - muligens pga ubalanse i kroppen som jeg nå prøver å finne utav. Jeg vet heldigvis at jeg ikke går OPP ved å spise generell lavkarbo så mye av stresset er vekke i den forstand

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:18   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Glukosebelastningstest ...

Du blir trett hver gang du har spist? Også på lavkarbo?
Det ville jo være rart om du fikk høyt insulin med påfølgende blodsukker- fall om du spiser lavkarbo.
Så vi er litt nysgjerrige på kostholdet ditt, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:19   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Glukosebelastningstest ...

Jeg opplever også å få blodsukkerfall når jeg spiser ketogent (ikke ofte, men av og til) så jeg er også nysgjerrig på detta.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 23:13   #6
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Glukosebelastningstest ...

Lenge siden jeg har oppdatert her inne ifht diett, men fedon-roede betyr at jeg brukte fedons prinsipper men samtidig med kontroll på kcalorier rett og slett.
Altså holder meg unna mat med høy GI, samtidig som jeg ikke overstiger 1500 kcal.

Jeg har prøvd ketolyse -med samme resultat som ved alt annet. Bare med et utall tilleggsplager på toppen av det hele.

Blodsukkerfallet kommer når jeg spiser, enten det er lavkarbo eller ikke, men jeg merker det selvsagt mye bedre om jeg spiser mye karber.

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 23:15   #7
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Glukosebelastningstest ...

OG -jeg har alltid hatt stålkontroll på kcal.
På samme måte som jeg fulgte alle anbefalninger på ketolyse, uten å gå ned noe som helst.

Det eneste jeg noen gang har gått ned med er ekstrem lavkalori, dvs ca 800 kcal pr dag og det orker jeg ikke tenke på lenger engang.

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 10:49   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Glukosebelastningstest ...

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

OG -jeg har alltid hatt stålkontroll på kcal.
På samme måte som jeg fulgte alle anbefalninger på ketolyse, uten å gå ned noe som helst.

Det eneste jeg noen gang har gått ned med er ekstrem lavkalori, dvs ca 800 kcal pr dag og det orker jeg ikke tenke på lenger engang.

Jeg tenker at du kan fint prøve lavkarbo med feks 12-1300 kcalorier pr dag... ketolyse karboantall, protein ca 1-1.5 gram ganger kilo kroppsvekt, og omtrent like mye fett i gram som protein... Dette er nemlig planen for meg når helsa mi blir såpass at jeg klarer å holde to tanker samtidig uten at begge faller ut av hodet Jeg går nemlig heller ikke ned på lavkarbo uten at jeg må veldig ned i kalorimengde
Feks har spisdegslank ferdigmat ca 20 gram karbo pr dag i maten sin, men bare rundt 12-1300 kcalorier og det var når jeg spiste spisdegslankmat at jeg hadde vektnedgang. Bare en tanke

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 19:58   #9
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Glukosebelastningstest ...

Mon tro om denne testen i seg selv kan ha trigget denne blodsukkergreia enda mer?

Siden jeg tok testen på onsdag har jeg nå måttet leve med å bli kanondårlig hver eneste gang jeg spiser, ikke bare sliten og døsig som før, jeg sovner, overalt og hele tiden og må ha minst 3 timer på å komme til hektene igjen etter mat, og ja, det skjer både med og uten karber!
Spiste hjemmelaget knekkebrød med totalt 3 karber og med smør og ost for 5 timer siden, først nå greier jeg å våkne såpass at jeg kan sitte oppreist og holde øya oppe og jeg er kvalm og har hodepine..

Og hva gjør man egentlig når jeg jo egentlig har føling, men ikke kan spise eller drikke noe for å få opp blodsukkeret, for om jeg spiser så detter jeg rett ned igjen?

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 21:26   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Glukosebelastningstest

De gangene jeg har tatt glukosebelastning (nå nekter jeg plent!) så har jeg slitt i flere dager etterpå. Trøtt, skjelvinger, dårlig søvn, ødemer, "narkoleptiske" tendeser, etc. Jeg vil nok tro at sukkervannet har kødda med blodsukkeret ditt, altså. I tilfelle så går det seg til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svangerskapsdiabetes påvist etter glukosebelastningstest Vibeke-67 Stoffskifte / hormonproblemer 4 05-05-09 17:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no