Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Slapp og tung i kroppen

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-13, 05:02   #1
Kafferosa
Juniormedlem
 
Kafferosa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 23
Kafferosa er på en erverdig vei

Slapp og tung i kroppen

Har nå fulgt egenkomponert lavkarbodiett i to uker. Fin vektnedgang, minus 5 kg. Kroppen er i ketose og jeg føler at den delen fungerer.

Men jeg er så slapp. Beina er som bly og selv den minste anstrengelse gjør at svetten renner. Jeg er vanligvis ganske aktiv og er ikke komfortabel med å ha det slik. Jeg er klar over at man vil føle seg slapp i starten på en slik diett, men etter to uker burde man ikke da kjenne en viss forbedring?

Jeg spiser nok og regelmessig. Er ikke sulten. Men veldig tørst.

Når kan jeg forvente å få litt mer energi igjen? Noe man eventuelt bør spise eller ta hensyn til?

Kafferosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 08:18   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Slapp og tung i kroppen

Pass på å få i deg nok fett, nok vann og nok salt. Ta gjerne også et par magnesiumtabletter om kvelden før leggetid. Ellers så er nok bedringen nært forestående, det tar gjerne 2-3 uker før kroppen har vendt seg til å gå på fett i stedet for sukker. En uke eller maks to til så kommer nok energien tilbake. Og deretter fortsetter bare energinivået å stige....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 09:31   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Slapp og tung i kroppen

Nok grønnsaker er også viktig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 13:23   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Slapp og tung i kroppen

Signerer på salt, magnesium og nok grønnsaker( grønt til alle måltider).

Hva spiser du? Har du sjekket så du ikke spiser for lite? Egenkomponert sier de fleste null og niks, mulig du ikke får i deg nok energi.

Men 5kg på 2 uker høres ut som du kan ha mistet mye vann og da salter. Så prøv med litt salt. Jeg synes det hjelper å spise supper med buljong i, for eksempel blomkålsuppe eller tomatsupper( har gjerne stekt kjøttdeig eller hjemmelagede kjøttboller i som proteinkilde).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 20:34   #5
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Slapp og tung i kroppen

Det virker, det virker! Stå på du er på rett vei, bedring er ikke langt unna. Snart løper du rundt og vet ikke hva du skal bruke all energien din på

Pass på å få i deg nok salt og pass på å drikke nok (som flere sier). Ikke minst bør man ta det med ro og ikke anstrenge seg. Kroppen må få tid å hente energien andre steds fra enn før, det tar litt tid. Men det kommer! Vært der jeg og flere av mine kolleger, nå kan vi le av hvor uttafor vi var. Så ut som sombier på jobb. (Vi er alle friske i utgangspunktet, så annen sykdom må utelukkes).

Små næringsfulle måltider og nok salt og drikke pleier å hjelpe. Og det er individuelt hvor lenge det varer, 2-3 uker er vanlig. Blir det helt utholdelig kan man trappe mer gradvis ned på karboene, men tror du er nær bedring nå. Bare husk å ta det rolig til det gir seg. Kroppen bruker mye energi på å hente energi fra lagrene samt kvitte seg med avfallstoffer og igjenopprette balansen i systemene. Det er ikke en liten jobb. Lykke til videre!


Sist redigert av bettylue : 16-10-15 kl 21:17.
bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 10:13   #6
Kafferosa
Juniormedlem
 
Kafferosa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 23
Kafferosa er på en erverdig vei

Sv: Slapp og tung i kroppen

Takk for fine svar alle sammen

Gleder meg til energien er tilbake, og tror kanskje jeg føler en viss bedring allerede. Vekta går riktig vei ihvertfall. Og jeg spiser litt mer grønnsaker til hvert måltid.

Kafferosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 21:25   #7
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Slapp og tung i kroppen

Opprinnelig lagt inn av Kafferosa, her.

Takk for fine svar alle sammen

Gleder meg til energien er tilbake, og tror kanskje jeg føler en viss bedring allerede. Vekta går riktig vei ihvertfall. Og jeg spiser litt mer grønnsaker til hvert måltid.

Hei! Hvordan går det med deg?

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 11:29   #8
Kafferosa
Juniormedlem
 
Kafferosa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 23
Kafferosa er på en erverdig vei

Sv: Slapp og tung i kroppen

Vel, det går noe bedre. Så jeg håper fremdeles på at det skal gå seg til. Idag begynner jeg på femte uka. Jeg har spist mer grønnsaker og drukket mye vann.
Vekta går nedover og klærne kjennes løsere. Så jeg er på rett vei. Har virkelig lyst til å trene og være aktiv, men det begrenser seg til å gå tur. Har tenkt om jeg skulle få tatt noen blodprøver. Kanskje jeg mangler noe i kroppen.

Kafferosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert-lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Tung" i kroppen? Restart Spørsmål og svar 12 06-08-11 17:59
Tung tilvenning? Går det over? Anerikke Lavkarbo generelt 4 18-02-10 12:55
Hun er minst 15 kg for tung jvb Livets lyse side 71 20-11-09 14:35
Tung benbygning? SunnhetMedSirrup Spørsmål og svar 22 15-10-09 15:08
Trøtt og tung i kroppen bærrgen Ketolysekuren 13 08-04-08 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no