Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Enkelt og godt mattips!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-09, 11:50   #1
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien
Exclamation

Enkelt og godt mattips!

Tenkte eg ville dele en oppskrift med dere som eg har laga til meg sjølv.
For ei tid tilbake bestilte eg meg en ferdig pakke med grøtmix på nettet.
Etter å ha lest på kva denne innehold laga eg meg ein slik miks sjølv.

Eg blanda deretter mandler, hasselnøtter, linfrø, valnøtter, solsikkefrø, kanel og sukrin. (eller det du sjølv måtte velge å ha i blandingen)
Dette kjørte eg til heilt fint "mjøl" på foodprosessoren.
Når eg da blir sulten tar eg ca 35g med blandingen og tilsetter 0,5dl fløyte og ca 1 dl vatn. Setter det så inn i microen o ca 2-3 minutter, og vips så har du kjempegod grøt..Rør om og legg eit godt "smørauga" i midten.

Viss du er ops på karb.innholdet på råvarene(varierer jo litt fra merke til merke) så inneheld det jo ikkje så mykje karbis...35g er jo heller ikke mye...

Tenkte dette kunne være en variasjon i kvardagen.

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 15:21   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Enkelt og godt mattips!!

oj! Den skaljeg prøve ja

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 15:53   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Enkelt og godt mattips!!

Hvor mye tar du av hver ingrediens? Jeg har aldri sett sånn mandelgrøt... Men det høres godt ut!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 17:59   #4
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Enkelt og godt mattips!

Eg målte ikkje når eg tok oppi, men ca ein neve av kvar ting, og kanel til passa smak...det varierer jo fra person til person, men eg hadde ein god desj oppi:=)
Søtningstoff må du og smake til

Lykke til

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 18:02   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Enkelt og godt mattips!

Jeg må telle jeg da, men nå laget jeg en blanding av 250g mandler, 100 linfrø og 50 g solsikkekjerner.. Da blir det 2,7 karbo pr 40g, før søtning og fløte.. Må nesten smake på dette før jeg søter...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 18:05   #6
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Enkelt og godt mattips!

Det er nok lurt...men den metter godt så er ikkje så mykje så skal til...men eg syns det er godt til veksel fra annen mat en gang i blant...

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 17:51   #7
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Enkelt og godt mattips!

Lurte på om nåken har prøvd???

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 18:06   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Enkelt og godt mattips!

Ja, men jeg syntes den ble så flytende, så jeg tilsatte et egg, og da ble den tykk og fin og kjempegod!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fylt paprika. Godt og enkelt The Dude Middag 1 24-03-09 04:57
Så enkelt kan det sies Adriane Spørsmål og svar 3 19-11-08 08:54
Mattips? m19 Ketolysekuren 26 27-06-08 20:30
Parmesandip - veldig godt, veldig enkelt! Safir Annen mat 0 13-11-07 18:26
kan noen si det enkelt? ninamor Kosttilskudd 3 21-09-04 17:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no