Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ett par spørsmål ang ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-10, 22:54   #1
persillepernille
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
persillepernille er på en erverdig vei

Ett par spørsmål ang ketolyse

går på ketolyse kur. og bruker endel fløte i matlagingen, hvor mye er ok å bruke? og kan jeg ha litt fløte i kaffen også utenom? hvor mye er for mye?

Jeg har gått på dietten ett par mnder og gått ned ca 6 kg
men har stagnert litt på vekttapet, men føler meg likevel lettere i kroppen osv.
Trener ganske hard styrke trening 3 ganger pr uke pluss at jeg hver dag har mins 30 min kardio iform av lett jogging eller svømming. føler dette går bra. har begynt med proteinshake om morgenen før trening ( whey tech fra proteinfabrikken) denne er pr servering 6 g karbo hvorav sukkerarter er 1,1. noen som har erfaringer med dette?

og ang meierismør, hvor mye bruker dere til å steke feks egg osv i? jeg har tatt en ganske god klatt, men redd jeg bruker for mye.

ellers som mellommåltid pleier jeg å spise en halv boks cottage cheese. kommer litt ann på hvor lange dager jeg har.
er jeg helt på jordet eller?

persillepernille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 23:04   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: ett par spørsmål ang ketolyse

Blander du ut proteinpulveret med melk? 6 k var mye. Det finnes noe som heter pure egg protein og pure soya protein med svært lite karbo i.Det er ikke nødvendig med shake. Hva med litt kjøtt, egg eller ost før trening? Proteinpulver kan øke blodsukkeret fordi det opptaes lett og fort. Spesielt whey. Angående steking bruker jeg sånn sprayboks hvor en sprut er en kcalori. Tør ikke annet. Er vel lurest å bruke minst mulig tror jeg. En del her inne steker med cocosa.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 23:14   #3
persillepernille
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
persillepernille er på en erverdig vei

Sv: ett par spørsmål ang ketolyse

nei blander self med vann! og siden det er veldig hard morgentrening føler jeg at det er godt med noe lett i kroppen før trening. spiser endel egg i løpet av dagen. men er det noen grense på hvor mange egg jeg kan spise?

persillepernille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 08:15   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: ett par spørsmål ang ketolyse

Den eneste begrensningen på både egg og fløte er i forhold til karbohydrat-innhold (mest relevant for fløten, riktignok) og hvor godt akkurat kroppen din tåler dem. Noen opplever trøbbel med meieriprodukter og må begrense av den grunn, men det er høyst individuelt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 08:34   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: ett par spørsmål ang ketolyse

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Angående steking bruker jeg sånn sprayboks hvor en sprut er en kcalori. Tør ikke annet. Er vel lurest å bruke minst mulig tror jeg. En del her inne steker med cocosa.

Ikke på ketolyse
Det går fint å steke i smør så lenge det ikke blir for varmt, bruk så mye du trenger for å få et godt resultat, og legg heller en smørklatt på maten hvis du vil ha det for smakens skyld. Smeltet smør smaker mye bedre enn stekt smør
(og når du steker er det mye som blir igjen i panna)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kosttilskuddene på Ketolyse + spørsmål om blodgiving Ferskenbeinet Ketolysekuren 1 06-03-10 09:37
Ketolyse stix... har et spørsmål connie83 Ketolysekuren 2 07-09-09 22:35
2 dag på ketolyse-noen spørsmål TAM Spørsmål og svar 11 16-01-09 17:21
Diverse spørsmål (ketolyse) Tvillingmamma:) Ketolysekuren 6 05-04-08 11:21
Vurderer ketolyse, og har et par spørsmål Mamseboms Ketolysekuren 14 09-05-07 16:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no