Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukkertøy/pastiller

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-12, 16:57   #1
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sukkertøy/pastiller

Jeg savner sukkertøy eller pastiller... Noen som vet noe man kan bruke under ketolyse? Så noen på Rema 1000 i dag som inneholdt 26g sukkeralkoholer, 0 sukker og 0 stivelse... Hvordan er den? Husker ikke den beregninga fra sist jeg drev med det her...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 17:45   #2
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Jeg for min del spiser de Ifa pastillene i den store posen, dent lakris og et type sukkerfri drops som vi kjøpte på flyplassen på Gran Canaria. Jeg er i ketose selv om jeg spiser disse, men om de er godkjente aner jeg ikke.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 18:35   #3
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Jeg lurte også på dette. Når du sier stor pose Ifa, hva er det snakk om? Jeg finner bare de posene som er ca. 7 x 14 cm med bringebær, sitron og et eller annet. Er det de du tenker på Disen?

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 18:37   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Friboldrops med forskjellige smaker, kjøpes på apoteket

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 18:40   #5
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Friboldrops med forskjellige smaker, kjøpes på apoteket

Hvor mye er det i dem? Tusen takk!

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:01   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkertøy/ pastiller

i fribol er det 100 kcal pr 100 g, ikke karbo i de

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:14   #7
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Det er ifa søt lakris jeg snakker om:
http://www.nidar.no/Ernaering-og-hel...ngsinnhold-IFA

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:20   #8
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

i fribol er det 100 kcal pr 100 g, ikke karbo i de

Smaker de greit da?

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:26   #9
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Ifa er skummelt, siden jeg ikke klarer å stoppe med dem, og de ikke er sukkerfrie...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:28   #10
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Smaker de greit da?

De finnes med lakrismak, fruktsmak, eukalyptussmak og mentol

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:30   #11
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Jeg fant de da jeg søkte på dem... Eucalyptus har jeg hatt en gang før... Takk for tips!

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:44   #12
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Ifa er skummelt, siden jeg ikke klarer å stoppe med dem, og de ikke er sukkerfrie...

Vet de er søtet med noe, men mener å ha lest her inne at disse ifaene var greie å spise, nå spiser ikke jeg mer enn ca 4 om dagen så tror ikke det har så alt for mye å si. Men hvis man spiser en hel pose i et jafs kan jeg skjønne det.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:36   #13
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Opprinnelig lagt inn av Disen, her.

Vet de er søtet med noe, men mener å ha lest her inne at disse ifaene var greie å spise, nå spiser ikke jeg mer enn ca 4 om dagen så tror ikke det har så alt for mye å si. Men hvis man spiser en hel pose i et jafs kan jeg skjønne det.

Jeg smeller i meg en sånn pose på no time...

Det er noe med at sukkeralkoholer regnes annerledes. Derfor tror jeg de jeg fant i dag må være fine... Det var verken stivelse eller sukker i dem. Bare sukkeralkoholer... Ingen som vet hvordan dette regnes? Imse kanskje?

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 22:13   #14
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Sukkertøy/ pastiller

En sukkeralkohol er ikke en sukkeralkohol. Noen gir ikke blodsukkerendring, andre gjør, og atter andre er individuelle. Før noen kan uttale seg om de er ok, trenger man å vite hvilket søtstoff det er snakk om.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 22:34   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

En sukkeralkohol er ikke en sukkeralkohol. Noen gir ikke blodsukkerendring, andre gjør, og atter andre er individuelle. Før noen kan uttale seg om de er ok, trenger man å vite hvilket søtstoff det er snakk om.

Jepp, det er jo mange forskjellige.

Jeg spiser dog av de med aspartam/acelufam og det går bra, sånn minus at jeg ikke kan spise for mange før magen slår seg vrang.
En eske läckerol i løpet av en dag er ikke lurt har jeg funnet ut... = magevondt og diarè.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 08:40   #16
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Ifa er skummelt, siden jeg ikke klarer å stoppe med dem, og de ikke er sukkerfrie...

Ikke sukkerfrie, mener du at de alikevell er søtet med maltitol og sukralose? Ser at det er mindre enn 0,5 g sukkerarter, er ikke det tilnærmer nesten ingen ting når det er snakk om 4-5 pastiller? Eller spiser jeg pastiller som jeg ikke burde? Jeg går jo nedover i vekt uansett.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 18:36   #17
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkertøy/pastiller

det er ikke alle ifaene som har lite karbo. Den med fruktsmak skal man holde seg unna. Ikke kjøp ifa om du spiser hele posen på en gang. Da får du vondt i magen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 20:01   #18
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Sukkertøy/ pastiller

Opprinnelig lagt inn av Disen, her.

Ikke sukkerfrie, mener du at de alikevell er søtet med maltitol og sukralose? Ser at det er mindre enn 0,5 g sukkerarter, er ikke det tilnærmer nesten ingen ting når det er snakk om 4-5 pastiller? Eller spiser jeg pastiller som jeg ikke burde? Jeg går jo nedover i vekt uansett.

Neida, disse er nok det. Og klarer du å holde deg til så få, er det vel ikke noe problem.

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Lovlig" sukkerfri drops/sukkertøy Fluffy79 Ketolysekuren 3 28-10-10 18:58
Pastiller? evalos Ketolysekuren 11 30-09-09 10:58
Lage lavkarbo "sukkertøy"?! Momse Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 17-08-09 16:25
Pastiller? bluVelvet Induksjonen 4 24-01-07 18:14
Suketter/sukkerfritt sukkertøy bibba Lavkarbo generelt 10 10-05-05 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no