Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilket smør skal jeg velge ?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-11, 10:35   #1
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Hvilket smør skal jeg velge ?

Trodde jeg levde riktig på lavkarbo......har nå funnet ut at jeg spiser helt feil når jeg bruker Florasoft på eventuelle brød/knekkebrødmåltid, samt steker maten i Melange
HVA skal jeg bruke for å gjøre dette riktig ??
Har prøvd en gang å steke en kyllingfilert i Meierismør....det var VONDT, skikkelig ekkel bismak og grusom lukt......

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 10:45   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket smør skal jeg velge ??

Bremykt er et ok alternativ

Syntes også det var uggent å steke i meierismør, men DET har gått over skal jeg si deg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 10:47   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket smør skal jeg velge ??

Melange og flora er da ikke smør.. hold deg langt unna dette kjemiske fettet som til og med må farges for at folk skal spise det.

Smør er laget av fløte. Prøv de forskjellige merkene, tines meierismør, kvitseidsmør osv. Prøv å venn deg til smaken, den er uvant når man har spist uekte " smør ".

Du kan steke i kokosfett også, de har det på helsekosten, bla cocosa.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 10:48   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket smør skal jeg velge ??

Ig ikke la smøret bli brunt i panna før du steker, den smaken liker ikke jeg, og jeg elsker smør.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 10:52   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket smør skal jeg velge ??

Om du ikke liker smaken på smør så er cocosa et bra alternativ (den brune der hvor du ikke ønsker kokossmak av maten, den grønne der hvor kokossmak passer inn).
Eller du kan bruke rester av baconfett eller andefett om du lager bacon eller stekt andebryst. Dette gir god smak og er et ok stekefett.

Ellers er smørsmak som så mye annet en vanesak for mange.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 10:56   #6
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvilket smør skal jeg velge ??

Det du spiser er margarin, så du må finne noe der det står SMØR på pakken

Bremykt er en blanding av smør og rapsolje, så den duger. Cocosa er genialt til steking.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 11:22   #7
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Hvilket smør skal jeg velge ?

Digger smør, men som Imse liker jeg heller ikke å steke når smøret er blitt brunt i panna. Jeg legger derfor kjøttet i panna før smøret blir brunt.

Jeg syns det var veldig uvant å gå bort fra Melange etter å brukt det i alle år, men nå har jeg ikke brukt og kjøpt Melange på sikkert 3-4 år!

Har forresten tilgode å se en kjøkkensjef steke i melange, de bruker kun smør

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:28   #8
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Sv: Hvilket smør skal jeg velge ?

Ok, tusen takk for alle svar :-)
Dere er jo ganske entydige og enige alle sammen, så da er det bare å gå til innkjøp av Bremykt og Meierismør

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilket smør er best? karianna Generell diskusjon 23 04-07-11 16:42
Hvilket sukker bør jeg velge? Ursula89 Spørsmål og svar 7 21-08-10 02:10
Hvilket pulver skal jeg velge? Dita Spørsmål og svar 2 02-10-09 21:34
Hvilket søtstoff bør jeg velge? trudern Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 09-05-09 00:33
Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge? Iselilja Spørsmål og svar 55 23-04-09 21:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no