Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hvor mange klarer å fullføre en EURO-diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-04, 22:16   #1
synne
Juniormedlem
 
synne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 15
synne er ny på veien

Hvor mange klarer å fullføre en EURO-diett

Jeg har vært på Lindberg-klinikken til konsultajon, og legen vil gjerne starte meg på EURO-dietten. Jeg er veldig skeptisk, og lurer på hvor mange som har klart å fullføre dietten? Dere som ikke har klart å fullføre, hvorfor datt dere av og hvor lenge klarte dere å stå på dietten?

__________________
Synne

synne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-10-04, 22:55   #2
Nutte
Juniormedlem
 
Nutte sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 41
Nutte er ny på veien

Jeg er i fase III, syns det har gått ganske greit. Har mine små utskeielser, og det går stort sett på mørk sjokolade, Atkins sjokolade og baconcrisp.

Jeg syns nesten det er vanskeligere nå i fase III en tidligere fordi før var det veldig strikt hva jeg kunne og kunne ikke spise, nå skal jeg jo starte "veien tilbake" til normalt kosthold (dvs Fedon for meg). Men, dette er alltid slik jeg har hatt det med slanking. Syns det er lettest hvis jeg forholder meg til f.eks pulver. Kan man spise litt, syns jeg er det er så lett å hele tiden utvide med bare litt til....

Så tenk igjennom hovrfor evnt tidligere kurer har sprukket, hvor er dine svakheter?

Uansett hva du velger - lykke til!

Nutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-10-04, 09:27   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg klarte halvannen dag. Da var jeg så kvalm av produktene at jeg faktisk måtte spy. Er veldig lei meg for at klinikken ikke hadde noe annet alternativ for meg enn å tilby Eurodietten. Tapte to tusen kroner på det, siden de ikke ville ta produktene i retur.

  Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 21:03   #4
Sissel
Juniormedlem
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 61
Innlegg: 19
Sissel er ny på veien

Jeg er snart ferdig med fase 2 nå, og jeg synes det går greit. Har ingen grunn til å tro at jeg ikke kommer til å fullføre.

Men jeg tror nok at man bør være veldig motivert og forberedt før man starter kuren - det er ikke noe som funker om man er i tvil, tror jeg. For det er krevende å komme igang.

De første 3 dagene var forferdelig. Jeg tror det er omtrent det tøffeste jeg har vært med på. For det første var det utrolig LITE mat og det lille man fikk var ikke akkurat godt heller... Dessuten ble jeg slapp, trøtt, sliten - til tider direkte uvel. I tillegg var det skikkelig tøft psykisk, det er knalltøft å ta "farvel" med maten og kosen. Jeg var like ved å gi opp flere ganger om dagen.

Heldigvis ga jeg ikke opp - og omtrent akkurat 3 døgn etter at jeg hadde startet kom "effekten". Da kom metthetsfølelsen, overskuddet og energien - som skal være en "bieffekt" av ketosen. Derfra og inn har det igrunnen vært ganske enkelt.

Joda jeg savner å spise, savner å kose seg. Det hadde liksom vært kjekt å kunne tatt en gulrot i det minste, når man har lyst på noe å knaske på...

Men på den andre siden synes jeg også dette har sine fordeler - det er hele tiden noen "gulrøtter" som venter. Hver fase varer jo begrenset tid, og det er fint å se fram til neste fase når man kan begynne å spise mer variert. Nå ser jeg fram til å spise frukt (!!) om bare 10 dager

Jeg synes også det er lett å holde seg unna søtt (mitt problem) i denne kuren. Jeg er så livredd for at en eneste liten sjokoladebit ødelegger hele opplegget - så jeg tør ikke tenke tanken engang (det var mye lettere å svi av et ekstra kosemerke eller ti når jeg gikk på Grete Roede)

Produktene er kanskje ikke noe å skryte av. Men begynner du - så anbefaler jeg deg å bestille litt variert første gangen. Slik at du kan finne noe du liker i starten - det er viktigest. Etterhvert smaker det fakstisk bedre - og nå synes jeg det meste er ganske godt. Barene og kakene som var utrolig viktig i starten for i det hele tatt å "overleve" - er ikke gode lenger, nå koser jeg meg like mye med suppene og omeletten.

Jeg var veldig negativ når legen ymtet frampå om kuren, men etter å ha lest informasjonen og tenkt gjennom det noen uker - fant jeg ut at det var verdt et forsøk. Men jeg trengte altså ganske mye tid for å bli mentalt forberedt - og det tror jeg det var verdt!

Sissel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 14-10-04, 20:27   #5
synne
Juniormedlem
 
synne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 15
synne er ny på veien

Takk for tilbakemeldinger Har lest litt på sidene her inne, og det ser ut til at det er litt sånn enten eller. Enten går det greit, eller så går det ikke i det hele tatt. Jeg er fortsatt i tvil. Føler meg lokka av utsiktene til å gå fort ned i vekt, men klarer ikke se for meg hvordan det fungerer i dagliglivet. Jeg orker ikke at alle skal vite at jeg er på nok en slankekur, men blir jo litt vanskelig å holde dette skjult for de på jobb da.. Skal tilbake til legen om 2 uker, så jeg har litt tid til da. Han forventer at jeg kun har spist Lindberg-kost, men jeg synes selv det er tøft jeg, så det har jeg nok ikke gjort nei

Høres sikkert litt "sytete" ut nå, men jeg er faktisk motivert, må bare finne et opplegg som jeg vet jeg kan leve med over lang tid.

__________________
Synne

synne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-04, 22:01   #6
Nutte
Juniormedlem
 
Nutte sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 41
Nutte er ny på veien

Hei igjen!


Nå vet jeg ikke hvor mye du ønsker å gå ned. Men jeg vet det er en del som starter direkte i Fase II, da spiser man jo ett ganske vanlig måltid per dag. Hvis det er viktig for deg å spise på jobb, så ta lunch der, og produkter resten av dagen f.eks!

Nutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-04, 22:09   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det er veldig mange som er redd for å fortelle at de slanker seg, og det har jeg forståelse for. Men saken er jo at når du er insulinresistent, så er det jo sånn at det er endel mat du ikke tåler. Som sukker, hvitt mel og andre høyglykemiske varer. Det er jo derfor det har oppstått en ubalanse i kroppen fordi du har spist mat du ikke tåler..
Så om noen legger seg opp i hva du spiser, så er det jo fordi du ikke tåler det.

Bare noen tanker fra meg

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-10-04, 13:04   #8
Sissel
Juniormedlem
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 61
Innlegg: 19
Sissel er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av synne

Føler meg lokka av utsiktene til å gå fort ned i vekt, men klarer ikke se for meg hvordan det fungerer i dagliglivet. Jeg orker ikke at alle skal vite at jeg er på nok en slankekur, men blir jo litt vanskelig å holde dette skjult for de på jobb da..

Ja det er jo problemet med de fleste dietter og slankekurer - de påvirker hverdagen, på en tildels negativ måte vil jeg si.

Jeg liker heller ikke å flagge til alle og enhver at jeg er på slankekur, så det er viktig for meg at jeg slipper å sitte i lunchen å drikke ett eller annet pulver.... Men det har faktisk funket bedre enn fryktet med Eurodietten.

På jobben hos oss har vi salatbar, så jeg har spist mye salat tidligere også. Forskjellen nå er at jeg plukker ut de grønnsakene jeg kan spise (fritt valg), også har jeg med en ferdig stekt omelett som jeg tar ved siden. Den ser ved første øyekast lik ut som en vanlig omelett, så det er ingen som trenger å vite at det er en spesiell kur. Jeg har også hatt med egen salat i perioder salatbaren kun inneholder "feil" ting... Det har fanktisk gått helt fint, og om noen har lurt på hvorfor jeg har med egen mat - så har de i allefall ikke spurt....

Også er det jo som Nutte sier, man kan gå direkte på fase 2 og legge det ene måltidet man har til lunch.

Opprinnelig lagt inn av synne

Han forventer at jeg kun har spist Lindberg-kost, men jeg synes selv det er tøft jeg, så det har jeg nok ikke gjort nei

He - he - det klarte neimen ikke jeg heller - var ikke i nærheten! Mulig jeg ikke la allverdens energi i det heller, men jeg synes faktisk det var lettere å komme igang når jeg hadde bestemt meg at "fra og med i dag er det kun eurodiett produkter". Da trengte jeg liksom ikke lure på hva jeg hadde å forholde meg til, og hvordan dette virker.

Nå har jeg ikke kommet så langt ennå, men fase 4 er jo Lindbergkost. Så jeg innbiller meg liksom at denne kuren både er en måte å få en kjapp første vektnedgang, også er jeg i god gang med Lindberg kost når kuren er ferdig. (men det gjenstår å se om det er slik det funker i praksis)

Sissel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 08:56   #9
Nutte
Juniormedlem
 
Nutte sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 41
Nutte er ny på veien

[quote=synne] Han forventer at jeg kun har spist Lindberg-kost, men jeg synes selv det er tøft jeg, så det har jeg nok ikke gjort nei [quote]

Jeg syns det er veldig greit å bare ha x antall produkter å forholde meg til, slippe å tenke på hva som skal spises. Fordelen når du senere skal over på Lindbergskost er at du da har gått ned en del kilo og gjerne er i en god stim som man ikke vil ødelegge.

Nutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-12-04, 15:06   #10
Til
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2004
Alder: 64
Innlegg: 3
Til er ny på veien
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av synne

Jeg har vært på Lindberg-klinikken til konsultajon, og legen vil gjerne starte meg på EURO-dietten. Jeg er veldig skeptisk, og lurer på hvor mange som har klart å fullføre dietten? Dere som ikke har klart å fullføre, hvorfor datt dere av og hvor lenge klarte dere å stå på dietten?

Har vært gjennom alle fasene og er nå på mål etter 30 dager med balansert kosthold.
For meg gikk selve fasene greit. Kanskje er det slik at det blir vanskeligere etter hvert som en faser inn karbohydrater. Jeg benyttet karamellbar under alle fasene. En om dagen.
Ellers fant jeg fort ut hvilke produkter som falt i smak for meg. Kylling , grønsak og tomatsuppe var greie, mens omelettene lot jeg være å bestille mer av etter fase 1.
Når det gjelder kaker, dessert osv., lot jeg det være. Jeg tenkte at dette minnet meg for mye på gamle "dårlige vaner". Jeg vil anbefale å gå til regelmessig kontroll/samtale med lege. For meg ga det ett yttre press som hjalp meg mye.

En annen erfaring jeg hadde var trening. Under fase 2 løp jeg en tur som ble lengre enn jeg hadde trodd. 1 time og 30 minutter, med snittpuls på 150. Med min vekt betydde det langt over 1000 kcal, i forbruk. Da jeg kom hjem, tok jeg meg en varm dusj og besvimte.
Overdreven trening med påfølgende blodtrykksfall, skal man være varsom med de første fasene.

Nå trener jeg en del, og spiser noe mer karbohydrater i den sammenhengen.

Til er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no