Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

MHM's Pannekake

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-05, 17:22   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

MHM's Pannekake

..................


Sist redigert av Tidligere bruker : 01-11-07 kl 17:44.
  Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 17:26   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hmmm....kanskje jeg burde prøve den pannekaka jeg også?

  Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 17:29   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Knall pannekake! Frokost hver dag!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 17:51   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Så morsomt CrizzBee! Del ut oppskift og forkynn det glade budskap...
Jeg spiser den til frokost hver dag, og den er toppers å ha med som niste. Er like god kald synes jeg.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 18:53   #5
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av
Talking

Henger meg på den lovprisningen jeg og`.

Lagde den for første gang på torsdag,og jeg spiste hele greia!!!! Med jordbær.
Planen var å spise litt av den og ta resten til lunsj,da jeg er småspist om morgenen.
Men neida.Rett ned med den.
Blir garantert en gjenganger her i huset.

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 23:03   #6
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

lager den akkurat nå jeg! eller, pusen min lager

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:34   #7
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: MHM's Pannekake

hvor er denne oppskriften da??

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:54   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: MHM's Pannekake

søk på frokostklubben

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:06   #9
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: MHM's Pannekake

Her er linken: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=pannekake

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:08   #10
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: MHM's Pannekake

tusen takk!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 16:02   #11
Monicagla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 54
Innlegg: 5
Monicagla er på en erverdig vei

Sv: MHM's Pannekake

Opprinnelig lagt inn av Nicella, her.

Har dere smakt den? Ikke? Smak på den så får dere en fantastisk følelse i munnen en følelse som ikke jeg kan beskrive med ord for det eneste jeg kan si om MHM's pannekake er: Nam nam.

Jeg lagte den igår morges spiste endel til frokost da jeg plutselig kom på: Kan jo ta med noe til dagenskamp (dvs igår altså) så det gjorde jeg! De andre spillerne lurte på hva jeg spiste for noe. Pannekake svarte jeg - vil dere smake? De allerfleste ville det.
De allerfleste likte den. Så imorgen på trening får de oppskriften din, gjør det noe MHM?
Pannekake til MHM vil bli sikkelig populær blant mine spillekolleger innkludert meg

Var ikke det flott å høre MHM?
Måtte bare si det til "deg"


Oppskriften hvor er den, noe jeg har gått glipp av, ny her.. hallo

Monicagla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindeberg, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 16:06   #12
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: MHM's Pannekake

Link til pannekakeoppskriften ligger litt høyere opp ... under min signatur.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 21:57   #13
Monicagla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 54
Innlegg: 5
Monicagla er på en erverdig vei

Sv: MHM's Pannekake

Opprinnelig lagt inn av Nicella, her.

Har dere smakt den? Ikke? Smak på den så får dere en fantastisk følelse i munnen en følelse som ikke jeg kan beskrive med ord for det eneste jeg kan si om MHM's pannekake er: Nam nam.

Jeg lagte den igår morges spiste endel til frokost da jeg plutselig kom på: Kan jo ta med noe til dagenskamp (dvs igår altså) så det gjorde jeg! De andre spillerne lurte på hva jeg spiste for noe. Pannekake svarte jeg - vil dere smake? De allerfleste ville det.
De allerfleste likte den. Så imorgen på trening får de oppskriften din, gjør det noe MHM?
Pannekake til MHM vil bli sikkelig populær blant mine spillekolleger innkludert meg

Var ikke det flott å høre MHM?
Måtte bare si det til "deg"

nydelig pannekake, men jeg sleit skikkelig med å få snudd den , noen gode tips?

Monicagla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindeberg, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 22:01   #14
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: MHM's Pannekake

Lot du den ligge lenge nok da? Blir omtrent som omelett, man snur den ikke før den er stivnet oppå liksom. Jeg har ikke hatt noe problem med å snu den, samme om jeg bruker CC eller phil.ost, havregryn eller soya osv.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:02   #15
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: MHM's Pannekake

Går det bra å bytte ut cc med philadelphiaost!? I tilfelle så vil jeg prøve snart. CC er nemlig en av veldig få matvarer jeg ikke kan utstå.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:34   #16
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: MHM's Pannekake

Går fint an å bruke philost ja. Da blir det vel mindre karber også...trur eg

Men når det er sagt, så merker du ikke CC-osten. Den pannekaka blir omtrent som lapper laget av risengrynsgrøt...hvis du var borti sånne når du var liten

Jeg synes det blir best med CC-ost

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:34   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: MHM's Pannekake

Da har jeg også lagd pannekaka for (skammer meg over å si det ) første gang!

Den ble litt svidd og den gikk i tusen biter da jeg prøvde å snu den (kanskje ikke noe sjakktrekk å bruke jernpanne...?) - men allikevel - SÅ FANTASTISK GOD!!!!!

MHM:

Jeg hadde forresten ikke olje, så jeg tok i 2 ss creme fraiche i stedet. Deilig!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:45   #18
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MHM's Pannekake

Høres veldig godt ut... men CC, havregryn.. og BÆR... tror det blir for mye karbohydrater for en Ketolyse'r som meg...

Men jeg kan jo prøve å bytte ut havregryn med soyaflokker (mest fordi jeg har kjøpt det og ikke helt vet hva jeg skal bruke det til )

Men er det noe godt uten bær eller noe på da?

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:04   #19
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: MHM's Pannekake

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Høres veldig godt ut... men CC, havregryn.. og BÆR... tror det blir for mye karbohydrater for en Ketolyse'r som meg...

Men jeg kan jo prøve å bytte ut havregryn med soyaflokker (mest fordi jeg har kjøpt det og ikke helt vet hva jeg skal bruke det til )

Men er det noe godt uten bær eller noe på da?

Du kan sikkert bytte ut havregryn med litt soyaprotein, istedetfor CC kan du bruke en philost, eller en annen mild smørost.
Du kan f.eks ha på litt smør, kanel og splenda, nam nam. Eller litt sukkerfritt syltetøy og rømme....Eller bruke vanlig pålegg som ost og skinke..Mange muligheter

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:20   #20
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: MHM's Pannekake

Jeg spiste nettopp restene uten noe på, kald, og den var like god

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:55   #21
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: MHM's Pannekake

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Høres veldig godt ut... men CC, havregryn.. og BÆR... tror det blir for mye karbohydrater for en Ketolyse'r som meg...

Men jeg kan jo prøve å bytte ut havregryn med soyaflokker (mest fordi jeg har kjøpt det og ikke helt vet hva jeg skal bruke det til )

Men er det noe godt uten bær eller noe på da?

Lurer på om jeg skal lage en slik og ha med på togtur i morgen jeg

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 14:35   #22
sunbeam
Medlem
 
sunbeam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 235
sunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snill

Sv: MHM's Pannekake

Jeg bytta ut CC med creme fraiche og havregryn med ca 1-2 ss atkins bakemix, droppet vaniljeessens og brukte litt mer kanel - det funket bra det oxo. Nam nam. Lagde tre tynnere pannekaker istedet for en..

(Vet ikke hvordan karboinnholdet ble ift om jeg hadde brukt cc og havregryn istedet da jeg ikke vet hva det inneholder iforhold til atkins bakemix og creme f, men så lenge den henger sammen vil jeg tro man kan bytte ingredienser litt etter hva man har i kjøleskapet (hvertfall så lenge det er lite karber i det...))

sunbeam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins) Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 15:00   #23
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: MHM's Pannekake

Ble så hekta at jeg måtte lage en til jeg Denne gangen uten søtt, men med oregano oppi røra, og reven ost strødd over mens den stektes.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 15:48   #24
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: MHM's Pannekake

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ble så hekta at jeg måtte lage en til jeg Denne gangen uten søtt, men med oregano oppi røra, og reven ost strødd over mens den stektes.

Hvordan ble det, da? *nysgjerrig*

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 15:55   #25
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: MHM's Pannekake

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hvordan ble det, da? *nysgjerrig*

Så du ikke at jeg siklet, da?

Det ble litt omelettaktig, men ikke så "eggete" i smaken... God smak av osten og perfekt til en kopp te ... synes jeg

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MHM's tullball-tråd Anne Livets lyse side 154 01-09-04 19:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no