Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Bivirkninger ved slanking

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-09, 16:19   #1
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Bivirkninger ved slanking

Hei

Jeg har oppdaget bivirkninger ved min vektnedgang og tenkte at vi dele over bivirkninger vi har opplevd, slik at nye slankere ikke får hysteriske anfall - slik som meg da jeg oppdaga håravfall. Oppgi gjerne om det har sammenheng med dietten eller bare slanking og når man oppdaget det.

Bivirkninger ved slanking/dietter
Massivt håravfall - må ha begynt ca 2 mnd etter jeg startet. Tydeligvis helt normalt under vektreduksjon.

Behandling; Går som regel over, men man kan prøve å minske tapet med å spise mer,med hårpleieprodukter fra nisim, stort inntak av B-vitaminer, vaske håret i øl, bruke kjærringrokk, bruke recrea forte, bruke arcon tinsale, vask deg ikke i håret hver eneste dag, la det hvile. Gre håret varsomt - ikke når det er vått og bruk naturbørste og hold håret i strikk - helst i knute, men ikke for stramt. Ikke bruk gummistrikk, strikker med sånne metallgreier på eller garnstrikk. Kjøp ett ordentlig strikk i stoff, eller bruk klipe.

Fet hud - ca 3 måneder etter start.

Behandling
Bruk en god scrubb og fuktighetskrem (active moist fra dermologica f.eks)

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 16:22   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bivirkninger ved slanking

Ekstrem lav toleransegrense for karbohydrater. Hadde det før, men nå er den som sagt helt ekstremt lav...

Ellers er det en bivirkning at alle favorittklæra min er for store plutselig! Passer ikke når man er blakk det!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 17:49   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bivirkninger ved slanking

Min bivirkning er at jeg rett og slett ikke tåler poteter, ris, spagetti, syltetøy, brunsaus, og noen få andre ting til, lengere. Jeg blir sååå surmaga! Og det kommer opp igjen....Jeg har ofte tenkt at jeg hadde jo bulemia tidligere, men når jeg er flink på lavkarbo går det greitt. KANSKJE jeg ikke HADDE bulemia?? Kanskje jeg allerede DA var ømfintlig for overnevnte ting uten å vite det?? For nå jeg eter jo feit mat så det suser etter og koooser meg uten at det kommer opp igjen!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 18:16   #4
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Bivirkninger ved slanking

Fettlaget rundt knærne er redusert.
Det gjør vondt når jeg ligger på siden og kneskålene gnisser mot hverandre.
Løsningen min er å sove med pute mellom knærne.
Teit, ikke sant?

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 23:50   #5
gryhelen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 65
gryhelen er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger ved slanking

Må bare bekrefte det med hårtap.... mistet masse hår i mnd etter slankeoperasjonen min (-45 kilo/1 år) så vokste det ut igjen....

Etter 2 år var det på tide å klippe seg.. jeg hadde skikkelig "hockeysveis" særlig det passet i 2006 på ei jente !!!!..... Tror jeg gikk konstant rundt med hestehale

MEN jeg gikk ned 10 cm rundt halsen da.... he he

__________________
Gry Helen





gryhelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mix Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg har merket 3 bivirkninger på Skaldeman ... 114->92-95 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 24 22-12-10 22:27
Hva slags bivirkninger opplever dere på ketolysekuren? høna Ketolysekuren 3 11-07-08 00:09
Løs hud etter slanking ... snupperella Ketolysekuren 10 13-09-07 22:31
Slanking gilbertine Ketolysekuren 11 24-04-07 21:20
Kjente bivirkninger? luringen Fysisk og mental helse 39 27-01-05 11:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no