Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Rabarbrasuppe

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-12, 18:39   #1
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Rabarbrasuppe

I følge internett er det 0.7 gr KH pr 100 gr i rabarba. Å vi har en gedigen rabarbra plante i hagen som må høstes. Jeg ser oppskrift på vanlig rabarba suppe inneholder 200 gr sukker, men hvor mye tilsvarer dette i f.eks sukrin? Splenda? Osv. Jeg tror det blir UHYRE søtt med 200 gr av både splenda og sukrin.. noen kloke hoder? Å hva annet enn potetmel kan jeg bruke for å tykke suppen?

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 18:51   #2
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Rabarbra suppe -

Smak til med det du har av søtstoff? Et par ss om gangen. Du kan tykne med bittelitt johannesbrødkjernemel, men det er ikke sikkert det trengs. Jeg bruker veldig lite vann, og ingen tykning.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 18:54   #3
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Re: Rabarbra suppe -

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Smak til med det du har av søtstoff? Et par ss om gangen. Du kan tykne med bittelitt johannesbrødkjernemel, men det er ikke sikkert det trengs. Jeg bruker veldig lite vann, og ingen tykning.

Har du en konkret mengde vann og rabarbra?

:P Hadde vært godt med dette til kvelds

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 18:59   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Rabarbrasuppe

Kok opp med lite vann, smak til med flytende natreen og bruk stavmisker til å tykne bare en liten del, så blir det så bra så!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 20:30   #5
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Rabarbrasuppe

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kok opp med lite vann, smak til med flytende natreen og bruk stavmisker til å tykne bare en liten del, så blir det så bra så!

Huff, flytende natreen klarer jeg rett og slett ikke. :P Det blir FOR søtt uansett hvor lite jeg bruker av det. Så tror jeg går for sukrin heller. :P

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 20:31   #6
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Rabarbrasuppe



Grei mengde dette

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 20:51   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Rabarbrasuppe

Jeg bruker 1 liter rabarbra i biter, 2 liter vann, 1 dl sukrin, 1 kanelstang og 1 vaniljestang og koker det 3-4 minutt til rabarbraen er helt smuldret opp.
Bruker ikke jevning, men drikker det avkjølt i krus.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 20:52   #8
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Rabarbrasuppe

Rabarbra i biter er forresten supert og fryse i porsjonspakninger og så bruke dem i smoothie

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 21:12   #9
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Rabarbrasuppe

mmmm fikk lyst på rabarberagrød med fløte

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 23:38   #10
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Rabarbrasuppe

Måtte ha en del sukrin i ja. :P Men jaggu så godt det ble!!

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 08:25   #11
Shadow
Medlem
 
Shadow sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sør-Odal
Innlegg: 85
Shadow er på en erverdig vei

Sv: Rabarbrasuppe

I går ble det årets første rabarbrasuppe, kokt med så lite vann som mulig og jeg hadde oppi litt sukrin. Jeg rundet det av med en skvett fløte oppi tallerkenen og en liten rest av tyrkisk yoghurt. Friskt og godt

__________________

Det går litt trått nå


Shadow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 11:23   #12
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Rabarbrasuppe

Hvis du bruker splenda, så bruker du tilsvarende volum som sukker.
Dvs 200 g sukker (tror jeg ) er 2 dl. Da bruker du 2 dl splenda.

Hvis min oppskrift tilsvarer 2 dl splenda, så har jeg oppi en plass mellom 1,5 og 1,8 dl. Merker at "normal" søting av kaker og annet, blir fort for søtt.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rabarbra/bringebær-is! Pingri Kake/dessert og snacks 2 17-06-12 17:27
Nei og nei, er rabarbra en frukt? Gracella Spørsmål om matvarer og oppskrifter 15 05-06-12 16:49
Rosmarin-marinert kotelett med rødløk/rabarbra Mat for sjelen Middag 0 19-02-12 15:58
Rabarbra linnita Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 06-07-11 15:55
Rabarbra drøm Holtappen Kake/dessert og snacks 0 15-06-11 16:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no