Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-08, 13:32   #26
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Må nok bruke hue ja.. ikke innta ukritisk. Jeg har vært fryktelig slapp der.. - stiller først i køen - Har drukket MASSE lettbrus opp igjennom årene. Sukketter osv. Har bare ignorert varselsignalene for å å kunne drikke brus. Man får jo firpakningene kastet etter seg for helt ned i 29 kroner for 4 halvannenlitere..

Men nuh er det slutt for godt! Slutte med lettbrus den gangen jeg gikk ned 25 kg. Det gikk fint. Når jeg hadde lyst på brus en sjelden gang ble det et glas helt ordinær brus. Det er ikke vits å spise søtt hver dag. Man har det like godt uten.

Men jeg har aldri gitt ungene mine lettprodukter. De har fått både H-melk og vanlig saft og brus til det kom i tenårene og fikk bestemme selv. Jeg har alltid vært av den oppfatning at barn trenger fett til hjernen og derfor ikke skal ha lettprodukter. Min venninne ga sin ett-åring pepsi max på flaska... Så jeg tror mange ikke tror det er så farlig. De tror sukker er farligere. MEN det finnes mange gode safter som det er lite sukker i som barna kan drikke i tillegg til vann og melk.

Jaja.. Nå skal jeg i alle fall slutte å drikke pepsi max og cola light!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 13:36   #27
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Har noen av dere blitt dårlige av splenda? Lagde en kake av nøtter, egg, kakao og splenda. Første gangen jeg har brukt splenda.
Dagen etter hadde jeg sterk diare og oppkast samtidig i ca to timer, etter det var jeg i grunnen ok igjen bortsett fra at jeg hadde hodepine.
Kan være splenda, kan være noe helt annet

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 13:40   #28
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Ble veldig skeptisk til sukralose da jeg oppdaget at katta mi liker fløte med splenda Hun liker ikke fløte, og katter kjenner ikke søtsmak, så det må være noe spesielt med sukralosen..

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 13:43   #29
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Jeg får hodepine av alt søtstoff.. skikkelig plagsom slapp kvalm hodepine.. men blir aldri dårlig i magen.. Hmm.. Det er nok ikke bra, nei. Bestemoren min ga oss aldri søtstoff. Hun har alltid vært bevisst på at søtstoff ikke er bra. Storebroren min fikk, når vi var på besøk hos de, et glass med lightbrus han måtte ha til middag, og resten av kvelden pga han hadde diabetes., men vi andre fikk aldri.

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 14:01   #30
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Jeg er så enig i at kunstige ting bør vi holde oss langt unna. Men jeg vil ikke si at sukker (farin) er naturlig heller da, da det bl.a blekes..

Kanskje jeg burde bruke sukrin:
http://www.matoghelse.no/index.php?id=507059

Skal skjerpe meg på dette. Kutte ut unødvendig søtning. Bortsett fra i rømmegrøten min..

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 15:00   #31
norwegiana
Medlem
 
norwegiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 41
Innlegg: 415
norwegiana er en juvelnorwegiana er en juvelnorwegiana er en juvel

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Ble veldig skeptisk til sukralose da jeg oppdaget at katta mi liker fløte med splenda Hun liker ikke fløte, og katter kjenner ikke søtsmak, så det må være noe spesielt med sukralosen..


Bekymringsverdig...
Rotter velger forresten sukker fremfor kokain, men det visste dere nok allerede.

norwegiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 15:10   #32
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

http://www.modernforager.com/blog/20...-than-cocaine/

Står litt om eksperimentet her.. litt greit å ha noe "håndfast"

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 01:26   #33
norwegiana
Medlem
 
norwegiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 41
Innlegg: 415
norwegiana er en juvelnorwegiana er en juvelnorwegiana er en juvel

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Takker *lese*

norwegiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 19:44   #34
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Sprakk på en LITER pepsi max i dag.. Dette midlet er like ille som sigaretter !! Vanskelig når brusen slår en i øynene i skapet.. sønnen som kjøper ...sukk...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 20:05   #35
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Hvitt raffinert sukker er jo behandlet med ulesket kalk for å bli hvitt og fint. Spørs hvor man trekker grensen for hva som er naturlig.

Den artikkelen tråden starter med er litt for mye synsing til at jeg tar den helt seriøst.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 17:45   #36
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Jeg har også blitt mer og mer skeptisk til kunstig søtning av alle slag. Har drukket mye Cola Zero i det siste og merket ofte søtsug etter å ha drukket litt. Jeg tror kanskje jeg skal forsøke å slutte med alt sånt selv når jeg skal forsøke å normalisere kostholdet litt. Tror ikke brus og sånt er bra uansett. Kanskje heller ta en halvliter cola på lørdagskvelden enn 1,5 liter cola zero hver dag?

Merker mye lettere hvor mye rart de putter i maten vår nå når jeg skal lese på pakkene hvor mange kh de inneholder. Utrolig hva de har puttet sukker og søtning i.

Men.. har fått litt kick på Farris BRIS (spesielt Lemon/Lemongrass) og det burde jo være et godt alternativ?

__________________
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 18:35   #37
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Cola zero ble jeg regelrett kvalm av da den kom på markedet,trodde første gangen det hadde sammenheng med lang biltur. Men det skjedde hver gang. Nå er visst sucralosen byttet ut til Aspartame,men drikker ikke brus mer. Kanskje ett glass i måneden,for jeg har glemt hvor stygt det smaker.
Liker heller ikke syntetiske smaken av aspartame,og prøver og unngå at barna mine får det i seg. Men jo eldre de blir,desto verre og hindre det-de putter det jo i alt! Det er vel en grunn til at barn under 3 år ikke skal ha i seg kunstig søtning?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 01:13   #38
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Sprakk på en LITER pepsi max i dag.. Dette midlet er like ille som sigaretter !! Vanskelig når brusen slår en i øynene i skapet.. sønnen som kjøper ...sukk...


Jeg innrømmer å være avhengig... Drikker 2 liter ++ hver dag.... Prøver jeg å slutte kommer en migrenelignende hodepine som er helt j......

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 01:23   #39
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke ETT ORD av det som står der.

Jeg vet at kunstig søtstoff ikke er BRA for kroppen. Men jeg (og MANGE flere) har drukket ca 3600 liter Pepsi max de siste 5 årene.

VI VILLE GARANTERT VÆRT DØDE NÅ, om dette hadde et snev av sannhet.

Viktigere å tenke på at kreftceller LEVER AV GLUCOSE. Så jeg ser på sukker som en MYE større fiende enn kunstig søtningsmiddel. Selv om ingen av delene er å anbefale...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 14:10   #40
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Sitat:

VI VILLE GARANTERT VÆRT DØDE NÅ, om dette hadde et snev av sannhet.

Jeg har også røyka i fire år uten å få kreft og kols.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 01:32   #41
norwegiana
Medlem
 
norwegiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 41
Innlegg: 415
norwegiana er en juvelnorwegiana er en juvelnorwegiana er en juvel

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg har også røyka i fire år uten å få kreft og kols.

Du fikk frem et godt poeng her! Det er ikke likt for alle og nopen tåler mer/mindre enn andre. Det som er farlig for meg trenger ikke være like farlig for deg osv..

norwegiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:19   #42
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Motivert til å slutte med kunstige søtstoffer etter denne!

NJa, det var vel ikke det jeg mente...
Selv om jeg har overlevd fire år med røyking, betyr det ikke at det var greit for kroppen at jeg gjorde det.

(jeg har slutta, og er glad for det.)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 18:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no