Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva med disse ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-07, 18:57   #1
Aquarius
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 80
Aquarius er på en erverdig vei
Question

Hva med disse ...

Hva med disse bakemixene man får kjøpt.. som er uten alt egentlig.. Sånn gluten, egg, hvete,soya fri osv..
Er det sukkerarter, eller sukkeralkoholer vi skal gå etter.. fant en pizza mix med 0,5 g pr 100 g sukkerarter?? Ellers var det mye karbos da.. har ikke helt skjønt det der..

Setter VELDIG pris på en innføring i dette!!!

blupp blupp fra


__________________
Aquarius





Aquarius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 12:40   #2
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Hva med disse ...

Det er antall karbohydrater du skal gå ut i fra. Sukkerarter og alkoholer er bare undergrupper TROR jeg. Du kan visst trekke fra sukkerARTER fra opprinnelige karbinnholdet.

Correct me if i'm wrong!

Er ganske fersk selv...så får se om det er rett info som har festet seg etter mange timer her inne...hehe

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 16:51   #3
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hva med disse ...

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

Du kan visst trekke fra sukkerARTER fra opprinnelige karbinnholdet.

Correct me if i'm wrong!

OK! Da "correct'er" jeg litt Det er sukkerALKOHOLER som kan trekkes fra.

Spørsmål til Aquarius: Har du fått ketolyseboka og lest den, eller har du bare startet sånn i mellomtiden? Hvis det siste er tilfelle, så er det vanskelig å ikke gjøre litt feil nemlig.
Det er karbohydrater som skal telles, men hvis du vil bli kvitt søtsuget så er det viktig at du også prøver å kutte ut (eller kutte ned til å begynne med) sukker i det du spiser.
Søk rundt på oppskrifter her inne, så ser du raskt at når det snakkes om f.eks. bakemiks her inne - så er det bakemiksen fra Ketolyse vi snakker om (evt. div. bakemikser fra Atkins osv.)

Lykke til videre!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:00   #4
Aquarius
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 80
Aquarius er på en erverdig vei
Question

Sv: Hva med disse ...

Hei Charmtassen!

Har gått på Ketolyse i tre uker nå, og hadde boka fra første øyeblikk, men klarer ikke å lese meg til dette med hvilke karbos som "ikke" gjelder osv..
Bakemixen, eller nærmere sagt pizzabunnen, er en mix som selges på Meny for hyperallergikere.. Husker ikke merket men skal notere meg det neste gang.
Er jo for godt til å være sant om en finner en pizzabunn vi kan bruke fix ferdig??

Har forøvrig vært flink med å holde meg unna alle slags karbos bortsett fra de jeg trenger. Og har fått det sååå bra!! Det er første kuren hvor jeg går ned i vekt og er i godt humør!!! Men litt søtningsstoff har det blitt da.. men klare moderasjoner.

Men det jeg lurte på er at hvis en mix inneholder 50 g karbohydrater men kun 0,5 g er sukker?? Kan det da spises eller er det bare lureri???

Dette er noe jeg må og gjerne vil ha inn med teskjei!!

Takker for alle svar!!


__________________
Aquarius





Aquarius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 16:42   #5
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hva med disse ...

Hei igjen! Så fint at du føler deg bra på dette kostholdet - og at humøret stiger kjenner jeg godt igjen. Deilig!

Men til bakemiks-spørsmålet ditt: Alt kommer an på hvor mye bakemiks du må bruke i oppskriften. Er det f.eks. 50 g karbohydrater pr. 100 gram bakemiks? Hvis det er tilfelle og du f.eks. skal bruke 200 gram bakemiks i oppskriften, så blir det jo 100 gram karbohydrater i røra bare av bakemiksen alene. Deretter må du jo dele pizzabunnen og se hvor mange biter du får - og regne ut hvor mye karbohydrater det blir pr. bit.
Hvis du f.eks. deler pizzaen i 8 biter (ganske vanlig ikke sant?) - så blir det 12,5 karbohydrater pr. pizzabit - og det er før du har begynt å legge på noe fyll ... Da har du ikke mye igjen av dagskvota på 15 karb'er ...

Dette er bare et eksempel og ca-regnskap. Når det gjelder sukker/søtstoff så må du selv vurdere om du skal kjøre veldig strengt (og etterhvert slippe søtsuget helt) eller tillate deg selv noe søtstoff (noen klarer å holde søtstoffet i sjakk da også - jeg gjør det ikke!) Jeg konsentrerte meg om kun å telle karbohydrater til å begynne med, og spiste mat som nok inneholdt litt sukker eller søtstoff. Etter hvert blir man flinkere til å lese på innholdsdeklarasjonen på varene og velger bort de varene det er søtstoff i.

Vet ikke om dette hjalp noe mer? Mulig jeg har vært for detaljert og dum i forklaringa mi, men da kan kanskje noen andre hjelpe også?
Lykke til videre i hvert fall!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no