Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tørste og svette

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-08, 09:48   #1
Bella78
Juniormedlem
 
Bella78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Bella78 er på en erverdig vei

Tørste og svette

Hehe, stilig overskrift, sant? Jeg er enda veldig veldig fersk i dette gamet, hadde min første fulle dag i ketose i går. Men jeg må si at jeg har blitt overraska over hvor enkelt det er å leve på så lite karbohydrater Men, dette satt til side, fører en slik kost til økt tørstefølelse med påfølgene økt svette? Herre, det renner jo av meg jo! Og drikker vann som aldri før! (Og jeg har spist svært saltfattig kost, bare så det er sagt) Og om det har sammenheng med kuren, vil det gi seg litt med tid?

Bella78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 09:55   #2
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Tørste og svette

med meg er det i perioder... for akkurat nå så er jeg konstant tørst og jeg svetter sånn at det ser ut som jeg er nydusja faktisk

men husk også på at når du kommer i ketose- så kan dette også være symptomene

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 10:01   #3
Bella78
Juniormedlem
 
Bella78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Bella78 er på en erverdig vei

Sv: Tørste og svette

Takk for svar, det var jo oppmuntrende da Det er jo absolutt noe jeg skal klare leve med om det er det som skal til for at det gir utslag på vekta

Bella78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 10:08   #4
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Tørste og svette

jeg er faktisk jublende glad når jeg svetter - for da forsvinner flesket mitt tenker jeg... men så klart- det er ikke like kjekt når jeg er blant masse folk

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 10:46   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Tørste og svette

Har nok en sammenheng med ketosen ja, kroppen skal over på noe nytt og reagerer med å svette, være tørst, kvalme, dårlig ånde osv. Men det meste går over
Jeg sverrer fremdeles masse (ok, det har vært 30 grader ute) selv etter 11 uker på kur. Men tenker som Tuppen, da forsvinner flesket

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 11:11   #6
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Tørste og svette

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Har nok en sammenheng med ketosen ja...Men tenker som Tuppen, da forsvinner flesket

Mm. Signerer. Vekk med flesket!
Skaldeman kaller det "å tenne fettbålet." Kroppen brenner overflødig kroppsfett til energi, istedet for karbohydrater. Heh, stilig eller?! Digger dette rått. Skikkelig nais.

Denne forbrenninga krever mye mere vann enn vanlig karboforbrenning, så husk å få i deg min. 3 liter vann om dagen. Helst mer, i denne varmen!
Lykke til videre med svettinga!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 17:21   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tørste og svette

Jepp! Mye vann er helt uttert nødvendig i ketose, så mye man orker, kroppen trenger dessuten å skylle ut avfallsstoffer i starten nå som du spiser ren mat.
Jeg svettet mye mer før, men akkurat den første tiden i ketose var en svett en, og jeg stinket -utrensnkning det også. Men jeg har vært i ketose i mer eller mindre halvannet år, og svetter sånn akkurat passe, men drikker fortsatt mellom 2 og 5 liter vann om dagen. På sånne dager som dette så opp mot øvre ende av skalaen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 17:26   #8
Bella78
Juniormedlem
 
Bella78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Bella78 er på en erverdig vei

Sv: Tørste og svette

Hehe, kan jo være fordi jeg svetter så innmari at jeg er no så inni hampen tørst- pleier jo henge sammen de to tingene der Må jo legge til at jeg alltid har ligget på et høyt vanninntak, ca 3,5 liter dagen. Nå er jeg vel oppe i 5 Og jeg tenker sikkert ekstra over det siden tørst-følelsen er en av de verste jeg vet. Heldigvis er det lett å gjøre noe med det Takk for svar folkens- det er alltid mye å undre seg over når man er fersk i noe

Bella78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 17:41   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tørste og svette

Svettinga har nok litt å si, men kroppen trenger rett og slett mer vann for å holde "maskineriet" i gang, fordi fettforbrenning krever mer enn blandingsforbrenning
Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 19:32   #10
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

Sv: Tørste og svette

Hei! Jeg også er fersk på ketolyse og kjenner igjen akkurat de samme symptomene som du har. Jeg drikker seriøst hele tiden,og selv om jeg kanskje har drukket en halv liter vann,så er jeg fortsatt tørst... Da jeg var på trening idag drakk jeg 1,4 liter bare på de to timene jeg var der, og likevel måtte jeg rett på kiwi og kjøpe men farris på vei hjem. Svetter også som en gris,men jeg tenker som de over her at jo mer svetting, jo fortere blir flesket borte

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 19:42   #11
Bella78
Juniormedlem
 
Bella78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Bella78 er på en erverdig vei

Sv: Tørste og svette

Så hyggelig vi er to ferskinger da Karenina! Du får ha lykke til, vi sees nok mer underveis

Bella78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 21:24   #12
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

Sv: Tørste og svette

Ja,vi får følge hverandre! Jeg er i allefall veldig positiv allerede, og har gått ned 2,1 kg på 6 dager! VELDIG fornøyd! Håper bare det fortsetter i samme tralten

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 13:38   #13
Blomman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 33
Blomman er på en erverdig vei

Sv: Tørste og svette

juhu- jeg svetter virkelig som bare det nå på tredje dagen med lavkarbo. Det startet ikårkveld da jeg gikk en lang tur med naboens hund som drahjelp. Klissvåt da jeg kom hjem - og idag har jeg hatt to runder med skikkelig svette. Da funker det nok dette her hehe

Blomman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemaninspirert og litt Fedon Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 13:49   #14
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Tørste og svette

blomman: jeg lo når jeg så hva filosofien din var.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 14:43   #15
Blomman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 33
Blomman er på en erverdig vei

Sv: Tørste og svette

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

blomman: jeg lo når jeg så hva filosofien din var.

hehe - ante jo ikke hva jeg skulle gå for når jeg kom inn her da..... skulle bare lese litt jeg hehe... men er igang - men altså jeg har ingen spes filosofi enda.... Det ble litt brått bestemt kan du si at jeg skule gå for det - men jeg skikkelig inspirert - for jeg vet jo akkurat hva jeg har lagt på meg av - og min venninne som er lege har også rådet meg til dette for å bli kvitt migrenen min

Blomman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemaninspirert og litt Fedon Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 14:52   #16
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Tørste og svette

hehe. joda, men at du lukta liksom.. her snakker du om hvor mye du svetter så da lukter du vel på ketolyse da! ;p

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 21:40   #17
Blomman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 33
Blomman er på en erverdig vei

Sv: Tørste og svette

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

hehe. joda, men at du lukta liksom.. her snakker du om hvor mye du svetter så da lukter du vel på ketolyse da! ;p

hehe sånn ja litt treg ja kremt

Blomman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemaninspirert og litt Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kroppstemperatur, svette og lukt karbolia Ketolysekuren 15 05-06-11 01:03
Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning Nike Lavkarbo generelt 11 14-06-08 08:37
Tørste pga lavkarbo? Nynne Lavkarbo generelt 5 07-03-08 14:48
Trening - Vet Du Hva Svette Er ? Nille Livets lyse side 5 02-03-05 18:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no