Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Podagra

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-08, 18:29   #1
pazuza
Medlem
 
pazuza sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: halden
Innlegg: 122
pazuza er på en erverdig vei

Podagra

legen min tror jeg har fått padagra(urinsyre gjikt)
kan det komme av lav karbo dietten??

__________________








pazuza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vær mot andre slik du vel andre skal være mot deg Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 18:32   #2
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: padagra

hvorfor tror du at det kan være det?
har aldri hørt om sånne tilfeller faktisk...
leste litt om det nå- så jeg forstår ikke helt hvorfor du lurte på det??

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 18:44   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: padagra

er det podagra det er snakk om?
i tilfelle:

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/podagra.php

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 19:13   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Podagra

Jeg tror du kan ha nytte av å lese denne og denne tråden! Lønner seg å søke litt

Det JEG alltid har hørt er at svin er noe av det verste du kan spise når du har urinsyregikt, det nevnes forøvrig også i disse trådene!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 19:16   #5
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: podagra

Opprinnelig lagt inn av pazuza, her.

legen min tror jeg har fått padagra(urinsyre gjikt)
kan det komme av lav karbo dietten??

Det kommer nok ikke egentlig av lavkarbodietten. Men farris - i store mengder - og slanking kan utløse urinsyregikt.

Jeg erfarte også dette etter et par uker på dietten - det var grusomt vondt (venstre albue)! Da jeg fikk vite at det kunne komme av farris, kuttet jeg den. Alle smerter forsvant i løpet av et par dager!

Nå drikker jeg bare farris i begrensede mengder og har ikke kjent mer til urinsyregikten. Så du kan sannsynligvis fortsette på lavkarbo.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 19:19   #6
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Podagra

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror du kan ha nytte av å lese denne og denne tråden! Lønner seg å søke litt

Det JEG alltid har hørt er at svin er noe av det verste du kan spise når du har urinsyregikt, det nevnes forøvrig også i disse trådene!

Interessante tips i disse trådene!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 20:05   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Podagra

Opprinnelig lagt inn av pazuza, her.

legen min tror jeg har fått padagra(urinsyre gjikt)
kan det komme av lav karbo dietten??

Er du insulinresistent eller har Dia 2?
Da blodprøvene mine viste høye verdier på urinsyre, sa både legen og ernæringsfysiologen at det hadde sammenheng med dette.
Er ikke mye plaget, men må jo si at jeg kjenner det til tider. Kan heller ikke si noe om det har blitt bedre eller verre etter at jeg la om til lavkarbo. Tror faktisk ikke det har endret seg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 22:39   #8
pazuza
Medlem
 
pazuza sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: halden
Innlegg: 122
pazuza er på en erverdig vei

Sv: Podagra

ja jeg mente podagra, nei har ikke diabetes eller noe sånt, å jeg drikker aldri farris, jeg fikk en veldig hoven å vond store tå for litt over en uke siden, å var hos legen i går med det, han viste ikke helt hva det var før jeg får svar på blod prøver, men han trodde jeg hadde podagera, jeg har oxo hørt at det kan komme av for mye rødt kjøtt at det kan framskynde det, å jeg har spist mye grillet sommer kotteletter denne sommeren her. så det er mulig det er noe med det. legen min sa oxo at jeg hadde spist for mye god mat å leet på meg for lite. jeg har fått medesiner mot podagra å har blitt bedre.

grunnen til at jeg lurte på om det kunne komme av lav karbo dietten, er forde jeg leste at det kunne komme av å spise for mye spesiel mat eller drikke for mye spesiel drikke

__________________








pazuza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vær mot andre slik du vel andre skal være mot deg Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 23:46   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Podagra

- Håper du ikke får det igjen, da!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 09:55   #10
pazuza
Medlem
 
pazuza sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: halden
Innlegg: 122
pazuza er på en erverdig vei

Sv: Podagra

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

- Håper du ikke får det igjen, da!

takk for det, nei håper ikke jeg får det igjen jeg heller.

__________________








pazuza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vær mot andre slik du vel andre skal være mot deg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Podagra/Urinsyregikt og Atkins Jannike Atkins kosthold 6 12-12-04 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no