Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Andelår med blomkålpure og asparges

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-12, 12:05   #1
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Andelår med blomkålpure og asparges

Du trenger:
2 andelår

Blomkålpuré:
1 blomkålhode
2 neper
Smør
Fløte
Salt, pepper
Muskatnøtt
Kajennepepper

1 bunt asparges
Sitron

Tørk av andelårene og legg dem i en ildfast eller teflonform. Salte og pepre godt.
Forvarm ovnen til 150 grader. Sett lårene midt i ovnen. Stekes i ca halvannen time. Ta lårene ut av oven et par ganger under stekingen og bruk en skje til å helle over fett og kraft som har rent ut.
Ta de ut når de er møre og skinnet er spøtt. La hvile i ti minutter før servering.

Blomkålpure
Rens blomkålen for stilk og blader. Skrell nepene. Kutt grønsakene i passende deler. Legg i gryte og fyll så det så vidt dekker med vann. La koke til det er mørt. Hell av vannet. Ha i en spiseskje smør og bruk håndmikser for å mose de kokte grønnsakene. Ha i litt og litt fløte. Pass på at den ikke blir for rennende. Salt og pepper etter eget ønske, samt knivsodd kajennepepper og muskat. Man skal ikke smake de to sistnevnte, men de gir en dybde i smaken.

Fjern den nederste delen av aspargesen, den harde, litt treaktige biten. Skyll godt og tørk.
I varm stekepanne, ha i litt av andefettet og stek aspargesen i dette til de er møre, men fortsatt har tyggemotstand. Dvask asparges er ikke snadder. Salt og pepper etter smak. Press over litt sitron. Server.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 16:22   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Andelår med blomkålpure og asparges

And har jeg ikke, gås derimot er fryseren full av, i mitt hode går det nesten for det samme..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 16:26   #3
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Andelår med blomkålpure og asparges

Åh, det så godt ut!

(når skal jeg komme)

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pølsegrateng med blomkålpurè (bilder) Dangerous Nan McGrew Middag 4 30-09-11 02:46
Kamskjell med blomkålpuré trillian78 Festmat 2 19-02-10 22:50
Fyldig og god blomkålpurè Nannah Middag 12 18-10-09 01:06
Asparges Gladimat Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 18-04-07 18:49
Asparges guro Middag 5 05-05-05 14:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no