Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Karbo-telling

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-05, 13:40   #1
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Karbo-telling

Hei,

Jeg har bestemt meg for å prøve atkins. Har lest en bok. Men er fremdeles usikker på hvordan jeg skal telle krabohydratene.
Det jeg har gjort i første omgang er å kutteut alt godteri, brød, pasta, ris og poteter. Jeg leser også innholdstabellen på alle matvarer.
Prøver å spise nok salat, agurk og litt tomat. Bruker en del blomkål og brokoli. Spiser mye egg til frokost og evntuelt lunsj.

blir fisk, fugl, gris og karbonadedeig til middagene stortsett...

er jeg på rett vei?

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 13:50   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Hei velkommen hit !!!!

ja har du blitt medlem er er du på rett vei og om man ikke er det er det nok av folk her som sørger for at man kommer på rett vei ...

men jeg synes du er veldig godt i gang. Hvem bok er det du har lest ?? bare pass på og spis nok grønnsaker ! Husk atioksidanter, protein og fedt til hvert måltid ( det har jeg lært her inne )

Lykke til, det går nok kjempe bra ! lav karbo mat er tingen skjønner du

Du kan jo starte din egen journal her inne der du skriver opp det du skriver også kan folk kommentere det og gi deg vink på veien ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 13:50   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Joda, du er på rett vei.

Du tager en tomat. Også veier du den. Også finner du en tabell som forteller hvor mange karber PR. 100 gram det er i en tomat (som f.eks matvaretabellen her inne http://www.lavkarbo.no/?side=matvaretabell )

Tomat = 2,5 karber pr. 100 gram.

Hvis tomaten din veier 50 gram, så vil det si at du har 2,5/2 gram karber i tomaten din, dvs. 1,25 g karber.

Er du med?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 14:17   #4
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Jeg er med

men da kommer spørsmålet- gjør alle her inne sånn?
eller lærer man fort hva man kan spise og hva man ikke kan spise mye av...

dette ble nesten litt greterode skummelt...
synes veiing er så tungvindt...

men skal bli flink når jeg lurer iallefall

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 14:23   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvis man følger induksjon, som du gjør, eller ketolysekuren - så må man veie og styre ja. Også de som "gjør" stigen til Atkins.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 14:24   #6
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hvis man følger induksjon, som du gjør, eller ketolysekuren - så må man veie og styre ja. Også de som "gjør" stigen til Atkins.

Okei

da må jeg vel bare finne fremvekta å begunne å øve meg ....

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 14:29   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Velkommen hit, forresten

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 14:31   #8
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av mofe

Velkommen hit, forresten

takker og bukker...

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 14:33   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Og mens jeg er i gang - agurk er en veldig næringsfattig grønnsak - inneholder mere vann enn havet, som noen sa Og man skal visst opp i over 2 kilo agurk for å komme over 20 gram karber

Prøv å få i deg et variert utvalg av grønnsaker - det setter kroppen din veldig pris på.

Du har lest Atkins sin bok eller? Da har du vel fått med deg at du trenger å ta mineraltilskudd, spesielt kalium, men også kalsium og magnesium. Du mister mye vann hvis du er i ketose - og kalium er det første mineralet man mister, og får underskudd av. Så det er veldig viktig at du tar det, ellers kan du få trøbbel med nyrene, og vondt - og du kan bli sløvet av kaliummangel. (Alle som går på vanndrivende f.eks, tar kaliumtilskudd)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 14:51   #10
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Hei igjen ser mofe har tatt saken .... mofe må du høre på for hun er rååååååå god når det gjelder tips om grønnsaker

når det gjelder veiing av alt mulig så kommer man til et punkt der man har målene ganske mye i hodet ... det er en del som synse det er deilig og slippe alle målene og tellinga som de drev med på grete rode men i begynnelsen kan det være greit slik at man kommer inn i det ...

ser at vi ligger veldig likt på vekta både nå og målet ... min sånn dings er litt feil ... jeg lagde den før jeg veide meg ( hadde vist gått opp litt ja ... )

Ha en fin lørdag !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 15:33   #11
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Mofe og nøtta

Tusen tusen takk
er kjempe kjekt med noen råd
skal sette kalium på handle lista fortere enn svint

kanskje jeg burde lage meg en dagbok/ journal slik at jeg kan få noen tips og råd på veien...

lurer fært på om jeg idet heletatt greier dette

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 20:50   #12
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Å jo da, det greier du så fint så!

Jeg veide veldig de første ukene, men så får du et slags "mål" i hodet, så du vet omtrent hvor store porsjoner som er hva. Men det lønner seg veldig å telle nitid i begynnelsen.

Følg boken, du! Og spør om det er noe!

Velkommen og lykke til!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 15:29   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei og velkommen Elena !

Du har fått så gode svar allerede. Kan bare skrive under på at veiing er viktig, spesielt i begynnelsen. Litt utpå vil du kansje oppleve at vekttapet stanser opp, og om du ikke veier maten lenger er det en god ide å begynne å gjøre det igjen. De fleste oppdager nemlig at "hodevekten" ikke er så nøyaktig om du stopper å veie for tidlig.

Det er viktig at du leser boka, der finner du svar på alle spørsmål. Så du spurte et annet sted om du kunne bruke kremfløte, og ja, det står det i boka at du kan (hvis du har den norske dessverre utdaterte versjonen, står det på side 71, punkt 5 i introduksjonsdiettens regler) Du kan supplere med det du finner her på sidene (spesielt det som er merket med rødt:

Dr Atkins:

Lykke til videre !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 15:42   #14
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Tusen takk :)

Tusen takk!!!

dere er virkelig super snille allesammen!

Jeg beklager om jeg spør om mye jeg burde vite.
Har lest boka, men noen av tingene som f.eks fløte virker for bra til å være sant.
Derfor spør jeg, kanskje noen har erfart at det ikke er lurt osv.
Men lover å prøve å slå opp i boka eller her på forumet før jeg stiller dumme spørsmål igjen!

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 15:44   #15
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar - så bare fortsett å still spørsmål du! For hver person som lurer på et spørsmål, så er det en hel bunch der ute som lurer på det samme

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 15:51   #16
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

ikke for godt til å være sant, nei

Opprinnelig lagt inn av Elena

Tusen takk!!!

dere er virkelig super snille allesammen!

Jeg beklager om jeg spør om mye jeg burde vite.
Har lest boka, men noen av tingene som f.eks fløte virker for bra til å være sant.
Derfor spør jeg, kanskje noen har erfart at det ikke er lurt osv.
Men lover å prøve å slå opp i boka eller her på forumet før jeg stiller dumme spørsmål igjen!


Neida - det du leser i Atkins-boka er generelt sett ikke for godt til å være sant. Men det er i utgangspunktet viktig å holde seg til de begrensningene som settes. Etterhvert finner du ut hvor mye akkurat DU tåler av "det gode livet". Når du hopper rundt her inne vil du se at de individuelle forskjellene er veldig store. Noen tåler f.eks. fløte veldig godt, mens andre får stopp i vektnedgang bare de tenker på det. Noen kan snackse nesten uhemma på nøtter, mens andre får vann i kroppen. Noen tåler atkins-barene, andre får magesjuke av dem. Men prøv deg fram innenfor de rammene for den Atkins-fasen du er i. Og de rammene gir anledning til en sunt, smaksrikt, mettende og variert kosthold. Lykke til

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 16:50   #17
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Mofe

Takk skal du ha..
er godt å vite at det ikke er helt håpløst. Blir spennede å se på vekta om jeg faktisk tålte fløten... hihi
Fra i dag skal jeg telle karboer, slik at jeg får en pekepin på hva jeg tåler.

Alfie

Ja er akkurat dette med forskjeller. Jeg er imponert over alle forskjellene blandt folk her, men skjønner også at de kommer av alles individuelle kropper. Vi er merkelig nok like, men ulike...

Godt det finnes noen som svarer når man spør
Er såååååååå + en da litt til glad for at jeg ramla over dette forumet

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 19:09   #18
Lara
Medlem
 
Lara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 390
Lara har en fantastisk aura rundt segLara har en fantastisk aura rundt seg

Hei! Syns du er godt igang jeg..Mye i Atkins boka kan virke for godt ut til å være sant,men det funker!!Virkelig!!Lykke til1

__________________



1.delmål nådd:- 7kg
2.delmål:ned 3kg
Lara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:30   #19
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: karbo-telling

Da er det bare å sette igang igjen...
er nå blitt mamma og enda noen kilo tyngre...

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Teller dere karbo i kylling og kjøtt og ost og sånn? SkinnyToBe Ketolysekuren 3 16-01-08 08:04
Trening og karbo Tussi jenta Ketolysekuren 1 22-09-07 11:18
Karbo i søtstoff Lollypop! Ketolysekuren 4 30-08-07 17:04
Lite karbo gjør meg ukonsentrert Thorwald Spørsmål og svar 17 09-02-07 10:52
Hjelp til telling av karbo.. Mimma Ketolysekuren 4 10-11-06 14:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no