Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

5:2-dietten

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-14, 15:11   #26
cimberlane
Medlem
 
cimberlane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 81
cimberlane har en fantastisk aura rundt segcimberlane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5:2-dietten

prøver meg nå på denne dietten, men selv om jeg er jente, så spiser jeg 600 kcal på fastedagene (syntes det var litt lite med 500), men jeg følger ketolyse ellers da :-)

__________________
cimberlane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:28   #27
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: 5:2-dietten

Lemen: Michael Mosley's (legen/journalisten i dokumentaren på Schrødingers, og opphavsmannen til 5:2) bok The Fast Diet. Inntaket på fastedagene skal være maks 25% av kaloribehovet, så dette vil jo variere. For mitt vedkommende er det maks 595 kcal. 500 for kvinner og 600 for menn er bare veiledende. Det er også anbefalt å redusere karbohydratinntaket generelt, og spesielt på fastedagene, så å kombinere med lavkarbo og/eller lavglykemisk mat er både anbefalt og ganske vanlig. Og ja, dersom man fokuserer på grønnsaker og proteiner er det ikke så verst mengde mat man kan spise på en slik dag.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 10:18   #28
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5:2-dietten

Hei. Jeg følger 5:2 faste og lavkarbo, og skriver om det på bloggen min som du finner link til under her. Der skriver jeg bl a litt om hva jeg gjør, hvorfor jeg gjør det, hva jeg erfarer og etter hvert noe om vekta. Det er også mulig å følge bloggen ved å søke opp synsegulla på Facebook og like siden. Jeg synes dette er veldig spennende og har bestemt meg for å holde på hvertfall til mars før jeg bestemmer meg for om dette er noe som kommer til å bli en del av mitt spisemønster.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 10:45   #29
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Sv: 5:2-dietten

Jeg har forsøkt litt med å faste. Ikke akkurat 5:2 dietten, men fordi jeg har hørt at fasting kan være bra for kroppen.
Jeg fastet nå på Mandag. Hadde kun Magic bullet coffe ( kaffi med usaltet smør og cocosa oppi ) til frokost.
På jobb drakk jeg bare vann og varmt vann med litt sitron dråper oppi.
Det gikk veldig fint, hadde en god kveldsmat ( sunn , god og lavkarbo kveldsmat )
Blodsukkert mitt var veldig stabilt hele dagen. Ikke ble jeg sulten.
Jeg var også mentalt innstilt og tenkte ikke på mat.
Jeg kommer til å fortsette sånn av og til å faste en dag og to i mellom.
Jeg gjør dette også fordi jeg har hørt det er bra å la fordøyelsen ( tarmene ) få hvile litt av og til.
Jeg har merket jeg har fått mye renere hud de 2 siste ukene.
I høst hadde jeg ett voldsomt kviseutbrudd.
Jeg tar også eye q, det kan være kombinasjon av dette at huden min er blitt mye finere . Jeg har hatt kviser siden jeg var 15 år. Nå er jeg 35. Etter
at jeg fylte 30 så har jeg hatt mye problemer med huden.
Nå .. endelig så begynner den å bli finere..

Jeg holder meg også unna melk og gluten.

Jeg føler selv jeg er på rett vei når det gjelder mat og kosthold.
Har også gått ned 10 kilo siden sommerferien og jeg vekt messig der jeg nå ønsker å være


Sist redigert av Nyttogbedreliv : 23-01-14 kl 13:12.
Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 22:40   #30
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5:2-dietten

Opprinnelig lagt inn av Nyttogbedreliv, her.

Jeg har forsøkt litt med å faste. Ikke akkurat 5:2 dietten, men fordi jeg har hørt at fasting kan være bra for kroppen.
Jeg fastet nå på Mandag. Hadde kun Magic bullet coffe ( kaffi med usaltet smør og cocosa oppi ) til frokost.
På jobb drakk jeg bare vann og varmt vann med litt sitron dråper oppi.
Det gikk veldig fint, hadde en god kveldsmat ( sunn , god og lavkarbo kveldsmat )
Blodsukkert mitt var veldig stabilt hele dagen. Ikke ble jeg sulten.
Jeg var også mentalt innstilt og tenkte ikke på mat.
Jeg kommer til å fortsette sånn av og til å faste en dag og to i mellom.
Jeg gjør dette også fordi jeg har hørt det er bra å la fordøyelsen ( tarmene ) få hvile litt av og til.
Jeg har merket jeg har fått mye renere hud de 2 siste ukene.
I høst hadde jeg ett voldsomt kviseutbrudd.
Jeg tar også eye q, det kan være kombinasjon av dette at huden min er blitt mye finere . Jeg har hatt kviser siden jeg var 15 år. Nå er jeg 35. Etter
at jeg fylte 30 så har jeg hatt mye problemer med huden.
Nå .. endelig så begynner den å bli finere..

Jeg holder meg også unna melk og gluten.

Jeg føler selv jeg er på rett vei når det gjelder mat og kosthold.
Har også gått ned 10 kilo siden sommerferien og jeg vekt messig der jeg nå ønsker å være

.

Så spennende med huden som har blitt bedre. Jeg har også perioder med mye kviser, det er fælt. Hadde vært en bonus om de ble borte.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 22:46   #31
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5:2-dietten

Har gått ned 5 kg, 4 cm rundt livet med 5:2 faste og lavkarbo

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 22:47   #32
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5:2-dietten

På 1 mnd

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 13:20   #33
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Sv: 5:2-dietten

En liten oppdatering.
Jeg følger ikke direkte 5:2 dietten, men kommer til å prøve å faste sånn av og til. Har lest mye om det og er veldig positivt til dette.
Vektmessig så har jeg nådd målet mitt

Men sliter mye med Angst og andre små plager.
Nå vil jeg prøve å faste i minst 4 dager i strekk for å se om det kan hjelpe litt.
Jeg trappet ned på spisingen denne uken.
Dette er dag 2 på faste. Jeg drikker kun vann, varmt vann med sitron i og drikke buljong + kaffi som jeg prøve å trappe ned på.

Som jeg har nevnt tidligere så er huden mitt blitt mye bedre. Nesten ikke en kvise og se
Alle byllene jeg har hatt på ryggen er borte ( har mye arr da
Pluss jeg merket i går da jeg la meg fikk en god varm følelse i kroppen.
En god lykke følelse kom over meg. Noe jeg ikke har opplevd på lenge.

Jeg har lest at den følelsen pleier å kommer på dag 3 og 4.

Er på jobb i dag og sliter ikke med sult følelsen. Men vet ikke helt om jeg kommer til å spise litt i kveld ( redd for det ødelegger )
Kanskje litt ren kylling med salat da eventuelt.

Fint om andre også kan legge ut erfaringen sine underveis på denne tråden.

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 09:54   #34
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5:2-dietten

Jeg har blitt intervjuet om 5:2 dietten, hvis noen har lyst til å lese: http://m.klikk.no/helse/dinkost/vekt...icle889154.ece

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 18:12   #35
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: 5:2-dietten

Opprinnelig lagt inn av Nyttogbedreliv, her.

Nå vil jeg prøve å faste i minst 4 dager i strekk for å se om det kan hjelpe litt.

Jeg tror poenget er at man bare skal faste 1 dag om gangen, så kroppen ikke går på sparebluss?

Men hva vet jeg! Blir spennenede å høre hvordan det går, uansett!

Jeg har selv store planer om å kombinere en og annen "fastedag" (basert på proteiner og grønnsaker) med et liberalt lavkarbokosthold. Men jeg har ikke helt klart å bestemme meg for om jeg skal faste to ganger i uka, eller om jeg bare skal ta en gang iblant. Vi får se!

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 18:13   #36
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: 5:2-dietten

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Jeg har blitt intervjuet om 5:2 dietten, hvis noen har lyst til å lese: http://m.klikk.no/helse/dinkost/vekt...icle889154.ece

Spennende da! Tips gjerne om greie fastemåltider!

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 12:34   #37
Gnom
Nytt Medlem
 
Gnom sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 8
Gnom er på en erverdig vei

Sv: 5:2-dietten

Opprinnelig lagt inn av Alvepia, her.

Hei.

Etter et langt opphold, etter mye om og menn og fram og tilbake, og et lite bitch slapp i tryne, så fant jeg ut at jeg måtte venne andre kinne til og komme på meg tilbake her i varmen

Nå er det mye skriverier om denne 5:2 Dietten , så jeg lurte på om noen har hengt seg på den?

Jeg begynte i går

Måtte slutte med Lavkarbo, grunnet blodårene, tettet seg veldig, grunnet, mye fett og karbo desverre.


Spiste du "mye karbo", mens du gikk på lavkarbodiett..?

Og hvordan påviste legen din at det var fettet i kostholdet ditt som forårsaket tette blodårer?


Opprinnelig lagt inn av millah, her.

Jeg tror poenget er at man bare skal faste 1 dag om gangen, så kroppen ikke går på sparebluss?

Men hva vet jeg! Blir spennenede å høre hvordan det går, uansett!

Jeg har selv store planer om å kombinere en og annen "fastedag" (basert på proteiner og grønnsaker) med et liberalt lavkarbokosthold. Men jeg har ikke helt klart å bestemme meg for om jeg skal faste to ganger i uka, eller om jeg bare skal ta en gang iblant. Vi får se!

Er ikke ideen om sparebluss (som i "kroppen skrur ned forbrenningen hvis vi spiser for lite") sånn ca like utdatert som "vi må spise mange og små måltider" og "mett fett fører til høyt kolesterol, og det er farlig"?

Gnom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nysgjerrig på paleo Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 12:54   #38
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 5:2-dietten

Opprinnelig lagt inn av Gnom, her.

Er ikke ideen om sparebluss (som i "kroppen skrur ned forbrenningen hvis vi spiser for lite") sånn ca like utdatert som "vi må spise mange og små måltider" og "mett fett fører til høyt kolesterol, og det er farlig"?

Argh, enda en ting ekspertene har glemt å fortelle kroppen min! Eller kanskje den bare er litt retro siden den insisterer på sparebluss....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 13:00   #39
Gnom
Nytt Medlem
 
Gnom sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 8
Gnom er på en erverdig vei

Sv: 5:2-dietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Argh, enda en ting ekspertene har glemt å fortelle kroppen min! Eller kanskje den bare er litt retro siden den insisterer på sparebluss....


Så du har et redskap som kan måle en merkbar nedgang i forbrenningen din når du spiser lite? Wow..

Gnom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nysgjerrig på paleo Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 13:08   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 5:2-dietten

Opprinnelig lagt inn av Gnom, her.

Så du har et redskap som kan måle en merkbar nedgang i forbrenningen din når du spiser lite? Wow..

Jepp, det kalles vekt. Ganske facinerende dings egentlig Når jeg spiser relativt (for meg) mye, og jevnlig (og ikke minst rikitg) viser den progressivt lavere tall, men når jeg lar være å spise et par dager (eller ligger lavt på inntak typ 2-300 kcal pr dag) går den oppover. Og når den har gått oppover pga det, tar det ekstra lang tid får den går nedover igjen. Og utfra hva jeg har lest om dette da fiktive begrepet stemmer det ganske nøyaktig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 15:35   #41
Myrine
Medlem
 
Myrine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 217
Myrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snill

Sv: 5:2-dietten

Starter på 5:2 idag i kombinasjon med lavkarbo Hvordan går det med dere som har holdt på en stund?

__________________
Myrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbokost med fokus på energibalansen ;) Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 10:37   #42
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Sv: 5:2-dietten

Jeg har holdt på siden mars nå og er godt fornøyd. Målet er å fortsette fram til sommerferien for så å gjøre opp status. Jeg tror jeg når målsettingen med å få vekk de siste 5 kiloene innen sommeren.

Jeg spiser vanlig lavkarbo 3 dager for så å faste 1 dag - føler jeg trenger 3 spisedager mellom hver faste.

På fastedagen spiser jeg litt. I det siste har jeg gjerne startet dagen med noen reker (10 stk) og noen lette grønnsaker (salat,agurk). Til lunsj tar jeg ofte en shake for letthets skyld (Nutrilett, Herbalife) og til middag har jeg stort sett brukt den såkalte "sykehussuppa", men har droppet nudler. Jeg er ikke så veldig nøye med karbene på fastedagen, men siden jeg i utgangspunktet spiser lite, blir det ikke så mange karber totalt.

Det har gått lettere enn venta å faste. Det kjennes ikke som noe stort offer på selve fastedagen. "Dagen derpå" er jeg imidlertid ganske fysen fram til lunsj, så jeg må passe meg litt for ikke å overspise da.

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-14, 12:13   #43
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: 5:2-dietten

Dytter litt på denne.

(Jeg ramla av lasset i våres )

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 04:03   #44
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: 5:2-dietten

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

5:2 "lover" ikke noe kjappere vekttap enn andre dietter, kun 0.5 kilo i uka. Men studier indikerer at det kan være gunstig for helsa (insulinfølsomhet, kolestrol, blodtrykk m.m.) med intermittent faste (noe 5:2 egentlig bare er en av mange versjoner av). 5:2 er ikke ment som en slankekur. Anbefaler alle som er interresert i denne dietten, som med alle andre dietter, å sette seg skikkelig inn i konseptet før man evt gir seg i kast med den. Jeg møter på skremmende mange folk rundt meg som tror at dette er enda en slankekur, og at man ved å la være å spise i to dager så skal leve på junk og snop i 5 dager.

Så du mener at 5:2 ikke er en slankekur, men en livsstilsendring. Dvs. man skal faste 2 dager i uka resten av livet selv etter at man er blitt normalvektig?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 08:12   #45
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: 5:2-dietten

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Så du mener at 5:2 ikke er en slankekur, men en livsstilsendring. Dvs. man skal faste 2 dager i uka resten av livet selv etter at man er blitt normalvektig?

Det er ideen bak det, ja, selv om det selvsagt ikke er noe i veien for å bare bruke det som en slankekur. Men en livsstilsendring må jo uansett ligge i bunn for at vekttapet skal holde seg, også her, og så mener de at intermittent faste har sine helsefordeler også for normalvektige. De fleste som tar det til seg dette som livsstil går over på 6:1 eller en annen form for IF. Det er ikke noe mer hokus pokus enn å leve på lavkarbo resten av sitt liv, hvor mange kjører de strenge og ketogene variantene ved vekttap, men legger seg på en mer moderat linje for stabilisering.

Poenget mitt er uansett at 5:2 ikke er en magisk kjappisløsning som går ut på å spise tilnærmet ingenting to dager i uka for så å fråtse de restrerende 5, slik som mange som kun leser de tabloide overskriftene ser ut til å tro. Akkurat som at lavkarbo ikke går ut på at bare man kutter karbohydratene kan man fråtse i alt annet. Budskapet er vel at det finnes ingen mirakelkurer, men en livsstilendring må ligge i bunn uansett hvilken metode man bruker for å gå ned i vekt.


Sist redigert av Cyan : 04-11-14 kl 08:20.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 19:56   #46
Katti66
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2015
Hvor: Kolbotn
Innlegg: 2
Katti66 er på en erverdig vei

Sv: 5:2-dietten

Har gått på Lavkarbo i 8 uker, nå går jeg over til 5:2 dietten samtidig som jeg fortsetter med LK, har verken gått opp eller ned, begynner å bli utolmodig, og jeg vet 5:2 funker bra. jeg skal ned 5 kilo, og det er ikke lett. Hvis det er noen som er i samme situasjon tar jeg i mot råd om å holde motet oppe og komme meg gjennom fastedagene

__________________
Katti66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Egendefinert Svar med sitat
Gammel 28-08-18, 21:48   #47
mungo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
mungo er på en erverdig vei

Sv: 5:2-dietten

Det er så lang tid mellom innlegg at det er mulig denne tråden er død. Jeg prøver.
Jeg går på streng lavkarbo. Nå må jeg av helsemessige, medisinske grunner faste 48 timer hver uke. Jeg tenker at dette jo blir en slags 5:2, dog blir det fullstendig faste (med kun vann). Kombinerer dere det med streng lavkarbo, eller bør jeg øke karbonivået noe?

mungo

mungo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-08-18, 11:22   #48
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: 5:2-dietten

Jeg følger ikke 5:2 eller noe annet skjema - men jeg har en fastedag innimellom etter innfallsmetoden. Ser ingen grunn til å ende på karbene av den grunn.


Lykke til!

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
GB dietten Tidligere bruker Andre dietter 8 22-03-07 10:58
SOS-dietten Dorothy Generell ernæringsdebatt 5 30-05-06 19:52
Eat-dietten Katrine Lavkarbo generelt 3 14-11-05 10:42
EAT dietten bibba Lavkarbo generelt 1 11-05-05 10:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no