Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp med forståelse av net carbs og carbs

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-18, 20:21   #1
AnnieColWeen
Nytt Medlem
 
AnnieColWeen sin avatar
 
Medlem siden: May 2018
Innlegg: 4
AnnieColWeen er på en erverdig vei

Hjelp med forståelse av net carbs og carbs

Her har jeg to forskjellige bilder. En viser hvor mange karbohydrater jeg har spist med og uten net carbs. Jeg skjønner at net carbs er karbohydrater utenkostfiber, men hvordan i huleste kan jeg spise en hel plate og ikke telle det på net carbs, altså holde meg under 20 net carbs om dagen, men hvis jeg har på vanlige carbs, spist mange karbohydrater? Jeg har klødd meg i hodet i en time nå, og trenger at noen forteller meg med teskje hva som skjer her, for jeg tror ikke jeg kan spise en hel plate uten at det har noe som helst innvirkning på meg. En hel plate er 85 gram forresten, men regnet ut per 100g.

https://ibb.co/gbsO6p

https://ibb.co/iUeaK9

https://ibb.co/ciLbRp

AnnieColWeen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 03:22   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hjelp med forståelse av net carbs og carbs

I Norge er karbohydrater karbohydrater. F.eks. så vil du se at linfrø har 1,6g karbohydrater og 26g fiber, mens det i USA vil oppgi 27,6g karbohydrater derav 26g fiber. Det er derfor viktig å etablere om verdiene er inkludert fiber eller ikke siden fiber går rett igjennom uten å påvirke blodsukker eller tilføre noe energi. Ergo 100g linfrø har 1,6g karbohydrater.

Det finnes sukkeralkoholer, noen ganger oppgitt som polyoler, og de kan ofte sees bort ifra også, men det er en sannhet med modifikasjoner. F.eks. så vil Maltitol, noe som ofte er brukt i sjokolader, ha 1/3 eller mer påvirkning. Dvs. selv om de skriver at kroppen din vil behandle det som fiber så blir noe opptatt. Det beste er å begrense inntaket til slike produkter, spesielt hvis det påvirker ønsket vektnedgang. Jeg pleier å spise en rute sjokolade hver dag som blir ca. 10g sjokolade per dag, derav 8g kakao og maks 2g maltitol. Jeg hadde trolig ikke reagert selv om det var sjokolade med 2g sukker og jeg føler ingen ubehag selv om den inneholder Maltitol, men det gjør jeg hvis jeg spiser en halv plate på 50g eller mer. For ordens skyld gjør jeg det og iblandt, f.eks. Halloween... Promper godt da :-p

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er protected carbs? savannah Spørsmål og svar 4 28-01-10 18:57
Carbs i hvitvin? Badpitt Lavkarbo generelt 1 02-10-09 15:27
Hva betyr Net carbs? Dolly Spørsmål og svar 16 07-04-07 12:26
Carbs down tabletter Fjonken Spørsmål og svar 6 04-02-06 17:54
Styrkeøkning/tap på low-carbs? Germ Trening 8 19-08-05 01:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no