Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Brødkuren i VG

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-13, 07:03   #1
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Brødkuren i VG

Hei
I gårsdagens VG friskmeldes karbohydrater og det lanseres en brøddiett som slakemetode.
Dette er det jo ikke noe nytt i. Dessverre gjelder det i liten grad for de med BMI over 30 og insulinresistens.
Dietten består ang av 8-12 brødskiver daglig for kvinner og 16 for menn. Fett må unngås så langt som mulig mens noe protein (magert) er lov. Man kan også spise pasta.
Nå er dette ikke nytt. Vi spiser tre kostelementer for næring:
Fett
Protein
Karbohydrat.
Man kan kombinere på følgende måter når en vil slanke seg.
1. Fet og protein er lik Lavkarbo evt ketogen diett hvis man begrenser karbohydrat mengden til under ca 30 gr pr dag.
2. Karbohydrat og protein er og for slanking forutsatt man spiser lite fett
3. Fett og karbohydrat er fetende og det folk flest spiser.
Det er et problem med 2.: karbohydrat og protein og det er at man kan komme til å mangle livsviktige fettstoffer som kroppen. Fettløselige vitaminer kan også bli et problem.
Det er slik at det finnes vitaminer og mineraler vi til stadighet må ha tilført for å ha en sunn kropp , men i tillegg finnes det essensielle (livsnødvendige) proteiner (aminosyrer) og fettstoffer som kroppen må ha tilført for å fungerer.
Det finnes ikke livsnødvendige karbohydrater.
Brødkuren vil fungere for noen slik annanaskuren og eggkuren vil kunne gjøre det.
Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 09:01   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Brødkuren i VG

Jammen Torkil dette har vi diskutert før. Lavkarbotrenden er helt ut nå, "it's so last year", så da må jo avisene finne andre kurer og skrive om, og brød er jo fantastisk sunt i følge Professor Wenche Frølich

For å være litt seriøs, så synes jeg det er synd at den infoen du kommer med i innlegget ditt ikke når ut til allmennbefolkningen og blir tatt på alvor. De aller fleste her på forumet vet jo dette, ofte gjennom smertelig selverfaring.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 23:13   #3
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brødkuren i VG

Typisk vg det der. Di vil nok ha flere medlemmer i vektklubben sin....

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 23:08   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Brødkuren i VG

Høres veldig ut som Libra? Det kurset var den siste spikeren i kista for min insulinresistens... Aldri mer!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 14:59   #5
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brødkuren i VG

Det er vel egentlig som med alle andre kurer eller former for livsstilsendring. Hver enkelt må finne hva som passer for seg, både kost- og hverdagsmessig.
De som sverger til Vektklubben.no er vel like "tro" til det som vi som er her inne er til lavkarbo og alle dens undergrupper og retninger. Men vi her har kanskje lest oss opp til denne livsstilen og har akseptert dette som den beste måten å leve på.

Insulinressistens skal man ikke tulle med, og at aviser og medier lager så mye forvirring råder det ingen tvil om at er skadelig i det lange løp for de som er i en fortvilet situasjon med overvekt og alle de livsstilssykdommene som kan følge.

For en ømfintlig mage for brød og hvete som min er, så hadde jeg nok blitt ganske så raskt syk hvis jeg ble satt på en brøddiett.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 20:51   #6
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Brødkuren i VG

Huff, sier jeg bare. Har en i nær familie som har fått diabetes. Han bøtter innpå med brød og poteter så det skjærer i mitt lavkarbohjerte. Vet ikke om han har fått noen kostråd, men han lever nesten enda mindre sunt nå enn før diagnosen. Og han er heller ikke noen lettvekter, snarere tvert om.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:22   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Brødkuren i VG

Har gitt opp å gi råd til andre m.t.p kosthold, de får bare fortsette å spise seg sjuke og feite

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 12:05   #8
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Brødkuren i VG

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Har gitt opp å gi råd til andre m.t.p kosthold, de får bare fortsette å spise seg sjuke og feite

Samme her, de sverger til det "gode" norske kostholde som inkluderer masse brød og poteter.

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no