Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

THEs dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-07, 14:50   #376
Euroslankerinnen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 48
Innlegg: 515
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Sv: THEs dagbok

Så flink du er!
og så flott at du orker å sykle så masse!
det er ikke jeg flink med nå...må skjerpe meg-jeg har jo ei tredemølle som står og venter på meg... godt den er tålmodig
Håper du får en fin dag
Stor klem

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 23:15   #377
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Skjønner hva du mener, THE. Synes det er vanskelig å følge Euro 100% nå. Ligger vel ml. 90-95% her.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 09:25   #378
Euroslankerinnen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 48
Innlegg: 515
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Sv: THEs dagbok

Hallo!
Sitter nå å "nyter" en deilig frokost her, fersken-dessert, hehe.
Måtte innom og ønske deg ei kjempe fin uke
Klem

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 15:27   #379
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Går det med bra med deg, THE?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:23   #380
Euroslankerinnen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 48
Innlegg: 515
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Sv: THEs dagbok

Heisann!
Håper det står bra til med deg.
Klem

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 10:01   #381
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Håper alt står bra til? Ha en fin helg

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 23:21   #382
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: THEs dagbok

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Håper alt står bra til?


signerer denne

  Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 10:30   #383
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

Hei det går fint med meg. Holder fortsatt på, vekten er stabil, men går ikke noe ned, så jeg må endre på noe.

Sykler frem og tilbake til jobb, og går turer, men det har ikke blitt tid til annen trening.

En vanlig dag ser slik ut:
Ferskendessert og en kaffe latte (holder meg til en dagen stort sett)
Kaffe laktolight
Lunsj med salat og skinke/kylling, litt dressing i moderate mengder
Bar, av og til litt nøtter, men lite i det siste
Middag med grønnsaker og en proteinkilde
Ofte litt svart sjokolade og litt ost eller skinke om jeg er sulten, men ikke mye
En pudding

Null frukt, godis, andre rampete effekter, bortsett fra mørk sjokolade. Lurer på om jeg skal hoppe til fase tre resten av måneden og se om det hjelper, for så å gå tilbake til fase 2.

Men uansett, har masse energi, og om jeg ikke raser ned, så stabiliserer jeg vekten.

Så alt vel, jenter!

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 11:44   #384
Euroslankerinnen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 48
Innlegg: 515
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Sv: THEs dagbok

Så flott at du har det bra.. og ikke minst masse energi!!
Du er flink
Ønsker deg en super duper fin dag!

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:35   #385
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Godt å høre at alt er vel

Ser ut som vi står nokså standby begge to nå, mulig fordi vi tillater oss litt for mye nøtter/ost og slikt....jeg må nok stramme inn der skal jeg gå ned mer....

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 15:29   #386
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: THEs dagbok

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

Null frukt, godis, andre rampete effekter, bortsett fra mørk sjokolade. Lurer på om jeg skal hoppe til fase tre resten av måneden og se om det hjelper, for så å gå tilbake til fase 2.

Men uansett, har masse energi, og om jeg ikke raser ned, så stabiliserer jeg vekten.

Så alt vel, jenter!

Er noen som sier at de har god effekt av å være noen uker i fase 3 for så å gå tilbake til fase 2.... har forsøkt selv, men er litt vanskelig å gå tilbake til fase 2 og være helt konsekvent... har nok spist mer enn et kjøttmåltid de fleste av dagene. Det enkleste og kanskje mest effektfulle for deg hadde nok vært å kutte ut sjokoladen og nøttene resten av måneden for å se om du har effekt av det bare et lite tips....

Ha en fortsatt super helg.

  Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 09:57   #387
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Opprinnelig lagt inn av Ani, her.

Er noen som sier at de har god effekt av å være noen uker i fase 3 for så å gå tilbake til fase 2.... har forsøkt selv, men er litt vanskelig å gå tilbake til fase 2 og være helt konsekvent... har nok spist mer enn et kjøttmåltid de fleste av dagene. Det enkleste og kanskje mest effektfulle for deg hadde nok vært å kutte ut sjokoladen og nøttene resten av måneden for å se om du har effekt av det bare et lite tips....

Ha en fortsatt super helg.

Er litt vanskelig å gå tilbake til fase 1 og 2 når en har vært innom og snust på fase 3 ja Men enig med deg, Ani, mye hjelper bare en kutter ut nøttene og sjokoladen og spiser rent kjøtt.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 13:04   #388
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

Hei nå er jeg innom en liten tur, er syk idag, men ikke verre enn at jeg at det er litt deilig å være hjemme...

Har levd litt fase tre + de siste ukene, og jammen har det satt stor fart på forbrenningen, gått ned noen hundre gram, men blitt så sulten at jeg har begynt å spise mer, så det er en farlig vei å gå.. Spiser litt yoghurt og frukt, det er godt, men merker det på blodsukker og hunger, og tror jeg er mer amper også - noen andre som har merket dette?

Skal stramme inn til fase 1 (?) om en liten stund, har en plan om å lure kroppen til å slappe av nå, og så kjøre knallhardt.. Får nå se på hvor knallhardt jeg klarer, men alfa og omega for en ny fase 1 må jo være planlegging, legge opp hvert eneste måltid gjennom hele dagen, masse grønnsaker, og oppkuttete grønnsaker med på jobb til å knaske på.

Er i allefall veldig glad for at jeg ikke raser opp selv om jeg har begynt å spise litt "normalt" igjen.

THE

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 18:24   #389
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: THEs dagbok

Ja jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du sier. Jo flere produkter jeg kutter ut, og mere kjøtt måltider jeg innfører jo mer sulten blir jeg. Og skikkelig fysen.. inn og ut i skapene hele kvelden, føler meg rastløs og derfor også amper. Nå har jeg vært i fase 1 i noen dager, og nå er jeg i fase 2, så nå har jeg det mye bedre... kroppen helt rolig, ikke sulten eller fysen ikke amper.. tenker med skrekk på hva som skjer når jeg skal beg å avslutte dette.... jeg oker ikke denne hungeren etter noe mat.. da får jeg heller vær i ketose for det meste av livet

  Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:54   #390
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Tenkte også på det samme i dag, jenter. Nesten litt skremmende....

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 08:53   #391
Euroslankerinnen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 48
Innlegg: 515
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Sv: THEs dagbok

Heisann
Lest litt i journalen din her i dag...har funnet ut vi har hovedfag innen for samme fakultet, er jo et stort område da ja...hehe...jeg har innenfor organisasjon og ledelse..
Så godt at du trives bra i jobben din, og klart det hjelper godt med sykkenturen til og fra jobb! Kjempe flott at blodprøver var bedre nå...

Ønsker deg en fin dag på jobb! I dag har jeg fri og koser meg hjemme...blir vel en tur på tredemølla etter hvert

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 10:35   #392
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Nytt år, nye muligheter

Hei her er jeg igjen, tilbake til den smale sti?!

Jeg har ikke tatt helt pause, men ikke vært aktiv her inne på en stund. Har holdt vekten fint helt fram til jul, men da gikk jeg jammen halvannen kilo opp på kaker og sjokoladespising. Farlig når man først begynner. Nå er jeg igang igjen, har som mål å gå ned 10 kilo til sommeren!

Jeg har en hel garderobe å passe inn i, så det er en stor motivasjon.

Trening er det ikke tid til, men går en time og ti minutter hver dag frem og tilbake til jobb. Det har jeg gjort siden sykkelen måtte settes i garasjen.

Gøy å se flere kjente her inne, som har holdt koken mens jeg har vært borte! Skriver mer senere.

THE

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:41   #393
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Så flott at du holder koken, THE.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 12:44   #394
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

Jeg prøver igjen.. Har ikke klart å gå skikkelig igang igjen, og vet ikke om jeg klarer det nå heller. Har det ganske tøft på hjemmefronten i tillegg til mye sykdom (ikke alvorlig, da) i familien. Men - ser at noe må gjøres, så jeg begynner med å skrive opp det jeg spiser til jeg ser om motivasjonen til mer drastiske justeringer av kostholdet kommer dalende. En slags lavkarbo, middels fett, tror jeg at jeg skal prøve meg på.

Går eller sykler fremdeles til jobb, (3,5 km. hver vei) og vil begynne med en til to styrke/Aerobic timer i uken i tillegg, klarer vel knapt tre armhevinger etter at jeg "la opp" Ellixiatreningen i høst da jeg begynte i full jobb igjen. (For de som ikke kjenner meg, har gått på ED, ned 8kg. og nå litt opp etter pause).

Mat idag:
Frokost: 3 kaffe latte, Yoplait 0,1% + 1,5 dl. yoghurt naturell+10 mandler
Lunsj: 3 cherrytomater, ca. 50g. krepsehaler, ca. to ss majones, ED-bar.

Dette blir bra! *klapper meg selv på skulderen for at jeg er (litt) igang igjen*

Resten av dagen:

Middag: Kyllingbuljongsuppe, en kaffe latte til, 8 mandler, yoplait med 1,5 dl. kesam 1% fett, 4 ruter sjokolade 70%
Til kvelds blir det en ED-pudding.

Og så ble det en shake og to grønne epler denne dagen også..


Lurer på om det blir best med en Lindberg tilnærming, bare lav på karber, altså uten havregryn eller linser, men kanskje en frukt av og til?

__________________








Sist redigert av THE : 26-02-08 kl 14:26.
THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:30   #395
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

Idag er jeg fortsatt syk og føler meg oppblåst og kjip i kroppen og piggtråd i halsen, hjemme idag også.

Funnet ut hvordan jeg skal gå ned i vekt: = Kopiere menyen fra ifjor april, bare med kjøtt istedenfor ED-produkter, det MÅ jo funke :-)

Frokost: Yoplait med kesam, ialt 3 kaffe latte

Lunch: En ED-bar, yoplait med resten av kesammen, to ruter sjokolade, 8 mandler.

Middag: Artisjokk med vinaigrette/hjemmelaget majones.

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 20:36   #396
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Så flott å se deg igjen, THE. SUpert at du er i gang igjen, jeg sliter litt jeg også, kommer liksom ikke ordentlig i gang igjen.

Vi får backe hverandre opp igjen.

Fase 7?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 11:08   #397
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

Frokost: Yoplait med kesam, ialt 3 kaffe latte

Lunch: En ED-bar, yoplait med resten av kesammen, to ruter sjokolade, 8 mandler.

Middag: Artisjokk med vinaigrette/hjemmelaget majones.

en gulrot, og en dl. fløte, og 4 ruter sjokolade, og litt ost..

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 11:14   #398
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Så flott å se deg igjen, THE. SUpert at du er i gang igjen, jeg sliter litt jeg også, kommer liksom ikke ordentlig i gang igjen.

Vi får backe hverandre opp igjen.

Fase 7?

Hei Titti, hyggelig at du var innom, jeg jobber meg opp til en motivasjon, det ser ut til at det kan ta litt tid..

Fase 7 er når du prøver å spise lavkarbo og ender opp med en dl. fløte som kveldskos, og en sjokolade når du er i dårlig humør, men fremdeler så lavkarbo at du ikke går opp, du bare akkumulerer enorme mengder dårlig samvittighet over tid

Jeg håper jeg får den store ånden over meg snart til en ny runde i ketose/induksjon, vet jo egentlig at det bare er de to-tre første dagene som er kjipe.. Til helgen er det for mye festivitas, men kanskje mandag vil være en god start igjen? Hva sier damen? Skal vi bygge oss opp mot en ny runde? Nå gå jeg over til deg og gir deg litt motivasjon der..

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 13:49   #399
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

Frokost: en shake, 8 mandler, tre kaffe med litt melk.

Lunch: Et stykke ost 30-40g. ruccola og isberg med ca. 50g. skinke, litt soltørkete og cherry, dressing.
30g. mørk sjokolade.

Middag: Tomatsuppe med kjøttboller og masse blomkål.

Kvelds: Sjokopudding, muligens en yoghurt.

__________________








Sist redigert av THE : 27-02-08 kl 19:23. Årsak: spist mer mat
THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 14:18   #400
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

Hei Titti, hyggelig at du var innom, jeg jobber meg opp til en motivasjon, det ser ut til at det kan ta litt tid..

Fase 7 er når du prøver å spise lavkarbo og ender opp med en dl. fløte som kveldskos, og en sjokolade når du er i dårlig humør, men fremdeler så lavkarbo at du ikke går opp, du bare akkumulerer enorme mengder dårlig samvittighet over tid

Jeg håper jeg får den store ånden over meg snart til en ny runde i ketose/induksjon, vet jo egentlig at det bare er de to-tre første dagene som er kjipe.. Til helgen er det for mye festivitas, men kanskje mandag vil være en god start igjen? Hva sier damen? Skal vi bygge oss opp mot en ny runde? Nå gå jeg over til deg og gir deg litt motivasjon der..

Å ja, er det fase 7 jeg er på, lurte litt på hva jeg skulle kalle denne fasen jeg er inne i nå.

Mandag er en bra dag, jeg er allerede i gang med psyken.
Men hvilken fase satser du på? Jeg begynner å gå tom for produkter...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagbok? mabe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 17-08-11 14:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no