Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spm før start på kur

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-08, 14:31   #1
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Spm før start på kur

Det står i boken at man skal drikke rikelig saltholdig mineralvann. Og det er? Og når man skal ha litt seltin på maten, hva vil litt si?

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 15:07   #2
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Spm før start på kur

Du kan drikke f.eks farris. Men styr unna Bon Aqua med smak,de inneholder visst endel karbohydrater.Jeg drikker ikke selv slik flaskevann noe særlig,holder med den fra kranen.
Det er anbefalt og bruke seltin i maten i steden for vanlig bordsalt. Vet ikke hva litt vil si,men her i huset bruker vi uansett kun seltin,og jeg salter alltid litt ekstra på min mat,men man skal jo kunne klare og spise den,så alt med måte.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 15:52   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Spm før start på kur

Hei
LITT seltin vil si at man bruker det der man ville ha brukt vanlig bordsalt, altså noen dryss her og der, ikke en halv teskje daglig engang.

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 18:31   #4
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Spm før start på kur

Ok, sånn ja. Har alltid brukt seltin så det skal ikke være noe problem.
Men i boken på side 110, står det om egg:
"Egg inneholder 0,8-0,9 g kh pr 100 g, eggehviten 1,3 g, plommen 0g."
Et egg er jo ca 60g, så hvor mye kh er det i det da? skjønte ikke helt med at det er 0,8-0,9 i nesten to egg,men 1,3 i eggehviten?

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 18:38   #5
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Spm før start på kur

Er denne linken til å stole på? Regner ikke med noen tuller med å legge ut slike ting,men man vet jo aldri..

http://www.næringsinnhold.no/alle/

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 18:47   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spm før start på kur

Jeg bruker denne: www.matvareguiden.no

Fikk bare ugyldig side på den du la ut

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 19:00   #7
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Spm før start på kur

hmm merkelig, er jo den adressen, men merkelig at adressen fungerer i det hele tatt siden det er en Æ i adr. Men jeg fikk den opp da. Hadde skrevet ut hele greia, på 16 sider, så sjekka jeg den opp mor produkter jeg hadde i kjøleskapet. Ikke helt oppdatert ihvertfall. Da jeg fikk et avvik på 1,6g kh på biola kasta jeg hele shiten i søpla. Tror jeg skal lage min egen, der jeg skriver ned det som står på de produktene jeg kjøper

__________________


Sist redigert av Ella-A : 02-11-08 kl 19:09.
Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 11:40   #8
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei
Smile

Sv: Spm før start på kur

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

Du kan drikke f.eks farris. Men styr unna Bon Aqua med smak,de inneholder visst endel karbohydrater.Jeg drikker ikke selv slik flaskevann noe særlig,holder med den fra kranen.
Det er anbefalt og bruke seltin i maten i steden for vanlig bordsalt. Vet ikke hva litt vil si,men her i huset bruker vi uansett kun seltin,og jeg salter alltid litt ekstra på min mat,men man skal jo kunne klare og spise den,så alt med måte.

Det stemmer ikke at BonAqua med smak inneholder karbohydrater! Det står 0 på flaska. Sjekk fakta før du svarer, særlig til nybegynnere!

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 12:02   #9
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Spm før start på kur

Tråden er over ett år gammel, så det er jo mulig at akkurat den info'en har blitt rettet opp i..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny start monki Ketolysekuren 8 04-07-07 11:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no