Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-11, 10:38   #1
Porla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 6
Porla er på en erverdig vei

Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Jeg kjenner bare at jeg nesten blir litt aggressiv når jeg leser i Dagbladet i dag om at lavkarbo er farlig! Vi i vår familie har aldri hatt det så bra som etter at vi begynte på denne livsstilen og jeg skal ALDRI tilbake til et karboliv! Argumentene deres holder ikke vann og jeg blir sint!

Måtte bare få det ut!!!!!

God helg folkens

Porla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:56   #2
Minaa
Juniormedlem
 
Minaa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 33
Minaa er på en erverdig vei

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag.

Hva skriver de?

__________________


Minaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 10:58   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag.

Er det papirutgaven? God grunn til IKKE å kjøpe den i dag da

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 11:04   #4
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag.

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Er det papirutgaven? God grunn til IKKE å kjøpe den i dag da

De skrev jo nettopp for en liten stund siden hvor bra lavkarbo er, jo:
http://www.dagbladet.no/2011/08/05/t...hold/17570546/

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 11:10   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag.

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

De skrev jo nettopp for en liten stund siden hvor bra lavkarbo er, jo:
http://www.dagbladet.no/2011/08/05/t...hold/17570546/

Intet nytt at avisene vender kappen etter hva som selger papiret...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 11:21   #6
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Intet nytt at avisene vender kappen etter hva som selger papiret...

Jeg skal uansett kjøpe Dagbladet i dag
elsker Magasinet, og i dag har de et portrettintervju med advokat Geir Lippestad - blir spennende å lese. Dette ble litt off-topic, men

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 12:33   #7
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag.

Dårlig artikkel. De har intervjuet "ekspertene", men bare de som er negative da...

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 13:54   #8
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag.

Opprinnelig lagt inn av Fauna, her.

Dårlig artikkel. De har intervjuet "ekspertene", men bare de som er negative da...

Hm, det kaller man balansert og objektiv journalistikk

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 14:00   #9
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Jeg synes det er fascinerende at lavkarbo får så mye oppmerksomhet jeg, det er tross alt bare en måte å spise på.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 14:18   #10
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg synes det er fascinerende at lavkarbo får så mye oppmerksomhet jeg, det er tross alt bare en måte å spise på.

Enig, skjønner ikke hvorfor det får så mye oppmerksomhet. De er positive den ene uken og negative den neste.. For min del kan folk spise akkurat som de vil, men er lei av å måtte forsvare matvanene mine hele tiden.

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 14:22   #11
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Har ikke lest artikkelen, og har heller ikke tenkt å gjøre det. Regner med det gir vann på mølla til motstanderne.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 15:23   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Jeg så forsida på avisa og antok at det kanskje handlet om den svenske "skandalen" om Dahlqvists glukosetoleranse-test.

Uansett ingen som klarer å overbevise meg om at ren mat uten sukker og mel er farlig for meg.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 15:29   #13
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg så forsida på avisa og antok at det kanskje handlet om den svenske "skandalen" om Dahlqvists glukosetoleranse-test.

Uansett ingen som klarer å overbevise meg om at ren mat uten sukker og mel er farlig for meg.


Hva var dette for noe da?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 15:33   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Hva var dette for noe da?

Denne saken her Svensk presse har insinuert at LCHF forårsaker diabetes 2 fordi en som spiser LCHF reagerer kraftig på å plutselig drikke 70 gram druesukker, hehe.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 16:08   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Artikkelen var full av udokumentert svada - som vanlig. Det som bekymrer meg mest, er at de skremmer mennesker som kanskje kunne hatt godt av og spise lavkarbo fra og prøve med sine usakligheter.

Er det ikke brudd på presseregler og legge fram en sak på den måten uten og la motparten forsvare seg? Jeg tror staten er innblandet - (altså en konspirasjon hehe) - og at dette er måten de prøver og forsvare SINE anbefalinger på - rett og slett ved og feilinformere og skremme motstanderene med usannheter.

Nemmlig! Det er det JEG tror

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 16:20   #16
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Ble irritert når jeg leste artikkelen! Blandt annet påstår de at man spiser mindre grønnsaker og for mye proteiner, som jo begge er usant! I tillegg skriver de at lavkarbo kan fungere over kort tid for å gå ned i vekt, men at det ikke er bra over et langtidsperspektiv. Men da tenker jeg, hva vil skje når man slutter på lavkarbo og går over til den kosten man hadde før? Jo, man går jo rett opp igjen :P

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 16:45   #17
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Denne saken her Svensk presse har insinuert at LCHF forårsaker diabetes 2 fordi en som spiser LCHF reagerer kraftig på å plutselig drikke 70 gram druesukker, hehe.

Herregud!!! Snakk om tullball....og folk biter på som bare det

Sikkert for å få en unnskyldning for å frotse i karber


Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Artikkelen var full av udokumentert svada - som vanlig. Det som bekymrer meg mest, er at de skremmer mennesker som kanskje kunne hatt godt av og spise lavkarbo fra og prøve med sine usakligheter.

Er det ikke brudd på presseregler og legge fram en sak på den måten uten og la motparten forsvare seg? Jeg tror staten er innblandet - (altså en konspirasjon hehe) - og at dette er måten de prøver og forsvare SINE anbefalinger på - rett og slett ved og feilinformere og skremme motstanderene med usannheter.

Nemmlig! Det er det JEG tror



Hun har forsvart seg, men ekspertene tror hun tar feil....
Les både det som stod i Ekspressen og det som stod i Aftonbladet....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 17:55   #18
Minaa
Juniormedlem
 
Minaa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 33
Minaa er på en erverdig vei

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

I denne linken forklarer Andreas Eenfeldt (Kostdoktorn) hvordan dette kan ha seg:

http://www.kostdoktorn.se/har-annika-dahlqvist-diabetes

__________________


Minaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 18:11   #19
Dexter
Medlem
 
Dexter sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 52
Innlegg: 55
Dexter er på en erverdig vei

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Det virker som de som står for den etablerte kostholdsmodellen (eller hva det nå enn kalles) gjør alt de kan for å forsvare sine stillinger.
Om det som her betyr å gå imot vitenskapen, so be it.

En skulle tro slike "eksperter" burde fremstå som mer oppegående

En kan jo lure på hvilke markedskrefter som ligger bak. He he

Dexter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 19:01   #20
Divegirl
Juniormedlem
 
Divegirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 51
Innlegg: 11
Divegirl er på en erverdig vei

Sv: Dagbladets lavkarboartikkel i dag

Dette er nok første gang jeg har lest en artikkel hvor flere eksperter og vitenskapsfolk uttaler seg og jeg tenker "tullball".

Hvis jeg ikke visste bedre ville jeg tenke det var en konspirasjon, for hvis mange nok kutter i melprodukter må bøndene i dette landet gjøre noe, og det er mye mer kostbart å produsere kjøtt enn hvete.

Videre tenker jeg at matindustrien må gå over til å produsere og selge ordentlig mat - grandiosasalget vil jo stupe.

Til syvende og sist har de ett forklaringsproblen:
- hvordan kan det være farlig å spise rene råvarer, naturlig mat?
- hvordan forklarer de da fedmeepidemien i Europa og USA?
- og ikke minst, hva med alle oss, sannhetsvitner på at lavkarbo i ulike varianer gir bedre helse, lavere vekt, ett bedre liv?

__________________


Divegirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no