Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-11, 23:41   #1
Porla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 6
Porla er på en erverdig vei

Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Hadde glemt å kjøpe brød til ungene i formiddag og i butikkhylla stod det to brød igjen. Loff og Ingers lavkarbobrød. Kjøpte lavkarbobrødet men ble veldig overrasket når jeg leste innholdsdeklarasjonen på det. Hvetemel, hvetemel og hvetemel... Det var riktignok litt frø og korn i det, men ikke nok til at jeg vil kalle det lavkarbo... Ikke rart folk blir "syke" hvis de blir lurt på denne måten...

Porla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 13:54   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Det er litt merkelig, fordi OPPSKRIFTEN på Ingers lavkarbobrød inneholder ikke mel ifølge Allers (eller var det Hjemmet?) for en stund siden, der er oppskriften skremmende lik Karins "mitt aller beste brød" som du finner her.

I tillegg selger spisdegslank "brødmixen" OG selve brødet og jeg er ganske sikker på at det ikke inneholder verken gluten eller gjær.

Ser det står Ingers SUPER lavkarbobrød på det produktet:

Sitat:

Produkt nr: (12) Brød: Ingers Super Lavkarbobrød (Uten gluten og gjær)






Innhold:
Fiberblanding (loppefrø inngår), Eggepulver, Hampefrø, Solsikkekjerner, Gresskarkjerner, Valnøtter, Resistent Stivelse (av mais), kokos, ost (melk, salt, løpe, konserveringsmiddel (E 251), surhetsregulerende middel (E 509), syrekultur), Soyaflak, Søtstoff (Erythritol), Linfrø, Sesamfrø, Salt, Bakepulver

Inneholder søtstoff.

Frysevare (oppbevares - 18°C eller kaldere) - bør ikke fryses på nytt etter tining.
Holdbar i 3 dager som kjølevare.


Glutenfri

Næringsinnhold pr 100g:
KJ: 768
kcal: 182
Karbohydrater: 4,9g
Fett: 13,7g
Protein: 10,6g
Kostfiber: 16,4g
Sukkeralkoholer: 2,0g

Nettovekt: 500g

Pris: kr. 59,00

Da har hun vel laget en "mellomting" som alle andre som prøver og tjene penger på lavkarberne.... hele poenget er jo å ikke spise mel - ikke bare redusere karbohydratene...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 17:41   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Jeg har funnet ut at Ingers Superrug faktisk er bedre enn Ingers lavkarbobrød hva ingredienser angår.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 17:45   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Porla, her.

Hadde glemt å kjøpe brød til ungene i formiddag og i butikkhylla stod det to brød igjen. Loff og Ingers lavkarbobrød. Kjøpte lavkarbobrødet men ble veldig overrasket når jeg leste innholdsdeklarasjonen på det. Hvetemel, hvetemel og hvetemel... Det var riktignok litt frø og korn i det, men ikke nok til at jeg vil kalle det lavkarbo... Ikke rart folk blir "syke" hvis de blir lurt på denne måten...

Brødet inneholder ca. halvparten så mye karbohydrater som andre vanlige brød så for de som ikke har et stort vektproblem og bare vil kutte litt på karbene i hverdagen er det et greit alternativ. Det inneholder ca. 21,5 g/kh pr. 100 g mot Fedonbrødets ca. 18,5 g/kh pr. 100 g - sånn ca, om jeg ikke husker aldeles feil.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 15:08   #5
M_W_B
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Vest Agder
Alder: 38
Innlegg: 8
M_W_B er på en erverdig vei

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Hei
Vil bare si at ingers lavkarbobrød og Ingers Super lavkarbobrød( som kun får kjøpt i NSfRE butikker el nettside) er TO FORSKJELLIGE BRØD!!!

Å nei.. Det nye til Inger er desverre ikke ordentlig lavlarbobrød... Lavkarbobrød skal jo bestå av UTEN gluten (hvetemel, spelt, rug, kort osv) Gluten er jo faktisk nesten værre enn karbohydrater..Mange som lurer oss idag med lavkarbobrød, så husk alltid å se innholdsfortegnelsen når dere kjøper "lavkarbobrød"

M_W_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Thor Foseid Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 02:37   #6
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av M_W_B, her.

Hei
Vil bare si at ingers lavkarbobrød og Ingers Super lavkarbobrød( som kun får kjøpt i NSfRE butikker el nettside) er TO FORSKJELLIGE BRØD!!!

Å nei.. Det nye til Inger er desverre ikke ordentlig lavlarbobrød... Lavkarbobrød skal jo bestå av UTEN gluten (hvetemel, spelt, rug, kort osv) Gluten er jo faktisk nesten værre enn karbohydrater..Mange som lurer oss idag med lavkarbobrød, så husk alltid å se innholdsfortegnelsen når dere kjøper "lavkarbobrød"

Hvor tar du dette ifra? Har du noe dokumentasjon på disse påstandene overhodet, og hvem er det som bestemmer at et lavkarbobrød skal være uten gluten?

Det dukker stadig opp merkelige påstander her inne om dette, så det kunne være artig å se dette dokumentert...

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:13   #7
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av M_W_B, her.

Hei
Vil bare si at ingers lavkarbobrød og Ingers Super lavkarbobrød( som kun får kjøpt i NSfRE butikker el nettside) er TO FORSKJELLIGE BRØD!!!

Å nei.. Det nye til Inger er desverre ikke ordentlig lavlarbobrød... Lavkarbobrød skal jo bestå av UTEN gluten (hvetemel, spelt, rug, kort osv) Gluten er jo faktisk nesten værre enn karbohydrater..Mange som lurer oss idag med lavkarbobrød, så husk alltid å se innholdsfortegnelsen når dere kjøper "lavkarbobrød"


Då "kongen av lavkarbo" tar helt feil han da... Her er ingrediensene til hans lavkarbobrød:

Sitat:

Ingredienser: Vann, byggmel, sammalt rug, hvetegluten, høy amylose maisstivelse, soyaflak, solsikkekjerner (8%), linfrø, soyaprotein, gjær, olivenolje, sesamfrø, tørket surdeig, fruktose, salt, og johannesbrødkjernemel.

http://www.fedon.no/Fedon+Fullkornbr...d.9UFRjM3O.ips

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:16   #8
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Trøst deg med en ting: Hvis valget var mellom loff og dette brødet så gjorde du definitivt det rette valget

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:18   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Då "kongen av lavkarbo" tar helt feil han da... Her er ingrediensene til hans lavkarbobrød:


http://www.fedon.no/Fedon+Fullkornbr...d.9UFRjM3O.ips

Tja, fedon er vel ikke kongen av lavkarbo. Og det kommer jo an på hvor lavt du vil ligge på karbene. Forøvrig så anbefaler ikke fedon selv heller å spise dette brødet hver dag nettop pga melinnholdet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:25   #10
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tja, fedon er vel ikke kongen av lavkarbo. Og det kommer jo an på hvor lavt du vil ligge på karbene. Forøvrig så anbefaler ikke fedon selv heller å spise dette brødet hver dag nettop pga melinnholdet.

Hehe, nei det var bare noe jeg skrev.. Men han er jo en av de som har holdt på med dette lengst..

Jojo, men dette var jo et svar på påstanden om at lavkarbo skal være fritt for gluten
For de som ligger på 70 kh + eller ikke følger en viss diett, er det jo fint å kunne spise dette av og til

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:35   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av M_W_B, her.

Lavkarbobrød skal jo bestå av UTEN gluten (hvetemel, spelt, rug, kort osv) Gluten er jo faktisk nesten værre enn karbohydrater.

Kan du ha misforstått noe? For glutenmel er jo noe man bruker i en del lavkarbo-oppskrifter nettopp for å få bakst uten mel til å henge sammen. Og glutenfritt mel inneholder også mer karber enn vanlig mel.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:38   #12
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Jeg hadde min første brødskive siden august eller så i går. Vi hadde et såkalt lavkarbobrød hjemme, 19,7 gram kh. En skive veide jeg inn til 30 gram, så da tenkte jeg skitt au! Men jeg tror jeg må være litt avvendt, det smakte ikke like godt med brød som jeg trodde. Kanskje like godt, da blir det lettere å avstå fra det fremover også.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:59   #13
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Nå ble jeg litt forvirret her.....det er jo gluten i kruskaklien som brukes i veldig mange oppskrifter her inne (som jeg bruker selv)....kruskakli er det eneste vi får i oss av gluten i vår familien....men jeg skulle gjerne droppet det også, vet bare ikke hvordan rundstykkene blir da

__________________
Min lavkarbo matblogg: http://lkmette.blogspot.com
Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:05   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Tami, her.

Nå ble jeg litt forvirret her.....det er jo gluten i kruskaklien som brukes i veldig mange oppskrifter her inne (som jeg bruker selv)....kruskakli er det eneste vi får i oss av gluten i vår familien....men jeg skulle gjerne droppet det også, vet bare ikke hvordan rundstykkene blir da

Du kan kjøpe sukkerroefiber også kalt fibrex på helsekosten. Den er glutenfri. Jeg pleier hamstre flere pakker av dette i Sverige på vanlig butikk da det er mye billigere der.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:12   #15
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du kan kjøpe sukkerroefiber også kalt fibrex på helsekosten. Den er glutenfri. Jeg pleier hamstre flere pakker av dette i Sverige på vanlig butikk da det er mye billigere der.

Supert...det skal jeg prøve! Jeg har sukkerroefiber hjemme.....tusen takk, Kanutten!

__________________
Min lavkarbo matblogg: http://lkmette.blogspot.com
Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:25   #16
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Jeg bruker ikke kruskakli, nettop pga glutenet, gluten gir betennelse i kroppen ifølge www.spisdegslank.no sin side

Synd at nettsiden deres ser innmari "billig" og useriøs ut. De burde absolutt hatt en extreme makeover der altså. Merker at det at siden er så dårlig får meg til å ha problemer med å ta dem seriøst.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:33   #17
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Synd at nettsiden deres ser innmari "billig" og useriøs ut. De burde absolutt hatt en extreme makeover der altså. Merker at det at siden er så dårlig får meg til å ha problemer med å ta dem seriøst.

Den så ut som hvilken som helst amerikansk tv-shop side..
Type: "slank deg med vidunder maskinen"

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:43   #18
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Synd at nettsiden deres ser innmari "billig" og useriøs ut. De burde absolutt hatt en extreme makeover der altså. Merker at det at siden er så dårlig får meg til å ha problemer med å ta dem seriøst.

Jeg er sååå enig med deg! Av og til vurderer jeg og melde meg frivillig til og "profesjonalisere" den for en billig penge.. Heldigvis har jeg svært gode erfaringer med spisdegslank, både med kundeservice og med maten så jeg har liksom fått bekreftet at de er seriøse i det de driver med

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:03   #19
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Ja den siden er grusom :fnis: Men har ei god vennine som driver 1 av butikkene, og har vært på kurs dem har holdt de er lege og ernæringsfysiologer, langt fra web utviklere

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:06   #20
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Ja den siden er grusom :fnis: Men har ei god vennine som driver 1 av butikkene, og har vært på kurs dem har holdt de er lege og ernæringsfysiologer, langt fra web utviklere

Hehe, men da burde de få noen til å hjelpe dem Tror mange blir skremt vekk av det utseende der, jeg hadde nok blitt det om jeg ikke hadde sett det gjennom denne siden her..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:09   #21
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

:fnis: Tja.... de er nok klar over det men er vel noe ikke de gidder bruke penger på? du kan jo sende de en mail da

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:30   #22
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

:fnis: Tja.... de er nok klar over det men er vel noe ikke de gidder bruke penger på? du kan jo sende de en mail da

Såvidt jeg vet har de svært stor kundekrets og ser det kanskje ikke nødvendig og tiltrekke seg flere akkurat nå fordi de har mer enn nok arbeid med og dekke de de har i dag?

Jeg vet de også skal gå i gang, eller er i gang med prosjekt sammen med LMFNorge (landsforeningen MOT fordøyelselssykdommer, hehe morsomt navn...) og sjekke om lavkarbo kan gi effekt mot chrons. Noe jeg vet det gjør, flere jeg kjenner med chrons har fått et nytt liv, men de må jo ha en ordentlig studie før de kan si noe sikkert.

De gjør seriøst en flott jobb spør du meg!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:31   #23
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Mulig det ja! Og om ryktete sprer seg så får de jo hele tiden nye kunder

Spennende prosjekt!!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 12:14   #24
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Jeg har begynt med Ingers lavkarbobrød fordi jeg er temmelig lei av "omelett"-brød. Jeg spiser en skive til frukost, og holder meg lenge mett. Liker ikke helt at det er hvetemel i, men den dosen brødet inneholder av gluten tåler jeg fint. Men jeg lurer litt på om jeg likegodt kunne spist Rugbrødet hennes, det virker tyngre og enda grovere.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 15:53   #25
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Hvor tar du dette ifra? Har du noe dokumentasjon på disse påstandene overhodet, og hvem er det som bestemmer at et lavkarbobrød skal være uten gluten?

Det dukker stadig opp merkelige påstander her inne om dette, så det kunne være artig å se dette dokumentert...

Nå var ikke påstanden min, men jeg synes denne artikkelen om korn og hvordan det påvirker oss er god: http://paljabekk.blogspot.com/2011/1...else-korn.html
Det er jo ingenting i veien for å spise glutenmel dersom det eneste man ønsker er å kutte i karbohydrater. Glutenmel er vel så godt som rent hveteprotein og inneholder lite kh, iallefall sammenlignet med annet mel. Det gir også noe av hvetemelets egenskaper og gjør at baksten smaker mer hvetebakst. Ikke så rart når det ER hvete

Men for dem av oss som heller litt mot steinalderkost og er opptatt av å spise uprosessert mat er nok ikke glutenmel noe å inlemme i kosten. Mange opplever jo også at når de har levd kornfritt en stund reagerer man ofte kraftig på selv ganske små mengder i kosten - kroppen slutter rett og slett å produsere så mye av enzymene som bryter ned kornet.

Men her må jo alle finne sin vei. Jeg synes også denne artikkelen er god og tankevekkende (det har vel vært postet linker til begge før, men en god ting kan jo sjelden sies for ofte ) : http://paljabekk.blogspot.com/2012/0...dlavkarbo.html

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbobrød i butikken Drømmeren Lavkarbo generelt 13 19-10-11 22:18
Finnes det et lavkarbobrød i butikken? hoppetussa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 08-10-11 10:23
Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g Kaimi Spørsmål om matvarer og oppskrifter 40 08-10-11 09:11
Ingers rugbrød? Moljesir Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 12-08-09 23:08
Hva med Ingers rugbrød? Zoë Lavkarbo generelt 6 28-01-05 13:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no