Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Syrlig mandagspizza-lunsj

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-10, 12:25   #1
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Syrlig mandagspizza-lunsj

Det er mandag og kjøleskapet er ganske tomt. Det er bare rester igjen på bunnen av alt, så dette laget jeg bare av "vi tar hva vi har"-prinsippet.

3 egg pisket hardt
2 ss fløte
en god neve ost (jeg har brukt Tines Pizzaost med 0 karber)
litt fiberhusk
linfrø
salt og pepper, persille, fetaost, hvitløk og pesto

Blandet alt sammen (lot det stå litt pga. fiberhusk'en) og spredte det ut på bakeplate og stekte på 200 grader til det så litt lysebrunt ut.

Som topping blandet jeg 1-2 ss Tyrkisk Yoghurt, litt mer ost, litt fløte, en ss First Price ketchup (17g kh/100g, så jeg tok bare litt, nok til at det ble lyserosa - og dette kan sikkert sløyfes, for det smakte ikke særlig tomat uansett), masse italiensk krydder og blandet og spredte på bunnen.

Oppå der la jeg biter av salami (3 skiver dansk salami), oliven og strødde ost på og stekte videre til osten ble brun.





Og det smakte… ikke verst. Hvis man liker litt sånn syrlig yoghurt/oliven/feta-smak, så funker dette. Men forventer man italiensk pizza så blir man nok skuffa.

Jeg er kjempedårlig til å regne ut karber, særlig fordi jeg ikke makter å holde styring på eksakt mengde. Tar bare en dæsj av det, og en håndfull med det.

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:39   #2
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Syrlig mandagspizza-lunsj

Dette både så, og hørtes da riktig godt ut! Elsker pizza

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 15:45   #3
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Syrlig mandagspizza-lunsj

så kjempegodt ut! Tror jeg må lage pizza til helgen!

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 12:06   #4
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Syrlig mandagspizza-lunsj

Jeg er aldeles GAL etter pizza - så, dette må jeg gjøre et alvorlig forsøk på! Glad i det syrlige er jeg også;-)

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 10:46   #5
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Syrlig mandagspizza-lunsj

Opprinnelig lagt inn av Serenio, her.

Og det smakte… ikke verst. Hvis man liker litt sånn syrlig yoghurt/oliven/feta-smak, så funker dette. Men forventer man italiensk pizza så blir man nok skuffa.

Men... var bunnen i seg selv god? Jeg tenker å kanskje bruke et annet fyll. Du får vel ikke sånn syrlig smak av bunnen?

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva har du spist til lunsj? Marianne Lunsj 347 20-09-14 18:30
Lunsj på jobb Cathrine83 Lunsj 6 08-03-09 13:26
Hva spiser du til lunsj? Hannehk Dr Lindbergs 1 26-11-08 18:00
Lunsj overlap Ketolysekuren 3 20-03-08 13:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no