Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Skaldemans kokebok

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-09, 21:52   #1
Pinne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 29
Pinne er på en erverdig vei

Skaldemans kokebok

Jeg lurer på om jeg må skaffe denne til XXX, for å prøve å motivere ham litt til å holde på lavkarbolinjen en stund. Men er den leselig for en sliten 75-åring? Er det forslag til mat for frokost og lunsj også, eller er det bare middager? Er den basic nok for en som ikke er interessert i kosthod?

Jeg orker ikke kjøpe den hvis den bare blir liggende, men jeg føler jeg må prøve å inspirere ham en liten smule siden han ikke klarer å motivere seg selv.

Eller er det kanskje noen andre bøker med matforslag som kan motivere en gammel mann som ikke kan bruke internett og ikke søker informasjon selv?

Pinne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:10   #2
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Skaldemans kokebok

om han ikke er intresert i kosthold hjelper det lite og kjøpe den boken ,,
skal mannen slankes ? 75 år må de vel får gjøre som de vil ,,
eller vil han det selv ?

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 17:46   #3
Pinne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 29
Pinne er på en erverdig vei

Sv: Skaldemans kokebok

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

om han ikke er intresert i kosthold hjelper det lite og kjøpe den boken ,,
skal mannen slankes ? 75 år må de vel får gjøre som de vil ,,
eller vil han det selv ?

Jeg ønsker ikke å svare på spørsmålene, det høres til privatsfæren. Jeg er ute etter at noen forteller meg litt om boken sett i lys av det jeg forteller at den skal brukes til.

Pinne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 17:53   #4
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Skaldemans kokebok

det er greit det..men tror likevel ikke han får så mye ut av den boken om han ikke er intresert i kosthold,men du kan jo låne den på bibloteket og vurdere boken sev

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:31   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldemans kokebok

Boken inneholder flere kategorier av oppskrifter: Tilbehør, frokost, kjøtt, fisk, salater, supper, sauser & sånt og desserter.

Vet ikke om den kan anbefales utifra informasjonen du skriver. Kommer vel an på om han er i stand til å lage noe mat selv og hva han liker av mat.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:46   #6
Pinne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 29
Pinne er på en erverdig vei

Sv: Skaldemans kokebok

arkine: Forstår jeg deg rett hvis jeg tolker svaret dit til at man ikke får idéer til måltider (spesielt frokost og lunsj) ved å bla i boken hvis man ikke har mer inngående kjenneskap til lavkarbokosthold?

Pinne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:48   #7
Pinne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 29
Pinne er på en erverdig vei

Sv: Skaldemans kokebok

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Boken inneholder flere kategorier av oppskrifter: Tilbehør, frokost, kjøtt, fisk, salater, supper, sauser & sånt og desserter.

Vet ikke om den kan anbefales utifra informasjonen du skriver. Kommer vel an på om han er i stand til å lage noe mat selv og hva han liker av mat.

Han lager mat selv, men har ikke så god greie på hva som er proteiner og karbohydrater. Så hvis han kan få ferdige forslag til hva han kan spise er det veldig hjelpsomt for ham. Vi er ellers andre rundt ham som bistår og støtter, men det er greit om han av og til kan slå opp i en bok og finne en oppskrift han liker og som ikke er for komplisert, og som er litt "mannfolkmat".

Pinne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:30   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldemans kokebok

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg lurer på om jeg må skaffe denne til XXX, for å prøve å motivere ham litt til å holde på lavkarbolinjen en stund. Men er den leselig for en sliten 75-åring? Er det forslag til mat for frokost og lunsj også, eller er det bare middager? Er den basic nok for en som ikke er interessert i kosthod?

Etter som jeg forstår har han gått på lavkarbo en stund, og du ønsker at han fortsetter med det? Skaldemans kokebok er en kokebok, og han finner sikkert masse godt i den - for det er det.

arkine: Jeg synes ikke man "må vel få lov til å spise hva man vil" er noe særlig godt svar. Å kunne leve lavkarbo - og da særlig etter Skaldemans prinsipper - vil uten tvil heve livskvaliteten på 75-åringer på mange områder utenom å bli slankere. Lavkarbo er ikke bare en slankemetode, men en endring i kostholdet som gir oss livskvalitet, humør og helse tilbake.

Tror kokeboken er en fin ide, jeg. Du kan jo også kjøpe selve boken til Skaldeman også "Spis deg slank" eller hva den het. Skaldeman skriver på en humoristisk måte, og gir en god innføring i hvorfor det er så bra med dette kostholdet.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:33   #9
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Skaldemans kokebok

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

arkine: Forstår jeg deg rett hvis jeg tolker svaret dit til at man ikke får idéer til måltider (spesielt frokost og lunsj) ved å bla i boken hvis man ikke har mer inngående kjenneskap til lavkarbokosthold?

nei ikke det jeg mener ,,men om en ikke er intresert i kosthold i det hele tatt, så tviler jeg på at han får noe ut av det

men for intreserte får en ideer ja, til alle måltider ,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 15:44   #10
Pinne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 29
Pinne er på en erverdig vei

Sv: Skaldemans kokebok

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Etter som jeg forstår har han gått på lavkarbo en stund, og du ønsker at han fortsetter med det? Skaldemans kokebok er en kokebok, og han finner sikkert masse godt i den - for det er det.

Ja, det er nettopp slik det er. Han har gått noen uker på lavkarbo, ser en effekt på grunnproblemet sitt, men ikke så veldig stor. Jeg ønsker å gjøre det litt lettere for ham å fortsette slik at han ser en større effekt. Han trenger at det blir litt lettere når det gjelder de måltidene han må ordne selv, og hvor han trenger en veiledning a la "si hva jeg skal spise så spiser jeg det selv om jeg ikke vet altfor mye om proteiner og sånt".

Pinne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 15:49   #11
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemans kokebok

Kansje kan du om du orker finne gode oppskrifter på mat du vet han liker her inne og sette opp ukemenyer til han Det er litt jobb for deg, men sikkert lettere for han

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 15:50   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemans kokebok

Jeg har ikke lest i den boken, bare i den vanlige, så jeg vet rett og slett ikke. Men jeg har sett noen oppskrifter som er tatt ut av boka og de har sett veldig lekre ut. Hadde jeg hatt den skulle du fått lånt den sporenstreks. Søren. Du kan ikke printe ut noen menyer fra Gerd sin blogg eller noe? Hun har lagt ut masse godt med bilder og oppskrifter, og så kunne du kanskje skrevet ned noen menyer og oppskrifter herfra og satt dem i en perm? Feks. noen ark med frokost-tips, lunsjtips og middagstips, og så noen sider med oppskrifter du vet han liker?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 17:04   #13
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Skaldemans kokebok

Tittet litt på den boken da jeg var innom bokhandelen for litt siden. Syns den var veldig fin og oversiktelig. Bildene av rettene så riktig så gode ut, så jeg skal i alle fall ønske meg den til jul. Hvorvidt den er nyttig for en 75 åring vet jeg ikke, men den er i alle fall nyttig for meg som nettopp har begynt på lavkarbo.

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 18:05   #14
Lisbeth Falling
Juniormedlem
 
Lisbeth Falling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 31
Lisbeth Falling er på en erverdig vei

Sv: Skaldemans kokebok

Skaldemans kokebok anbefales på det varmeste. Lekre bilder, enkle forklaringer, rett og slett veldig inspirerende - jeg har laget flelre av rettene allerede :-)

Lisbeth Falling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 18:15   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemans kokebok

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Kansje kan du om du orker finne gode oppskrifter på mat du vet han liker her inne og sette opp ukemenyer til han Det er litt jobb for deg, men sikkert lettere for han

DET var megalurt! Lage til ukesmenyer og innkjøpsliste! Superduper julegaveidé også: "Ukesmeny, handleliste og ingredienser til de første dagene..." Kanskje gi DET til min lillebror og svigerinne sammen med den piskekjelen jeg har kjøpt??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 08:28   #16
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldemans kokebok

Jeg kjøpte Skaldemans siste kokebok på boksigneringen i Oslo for en uke siden, og på toget på veien hjem satt jeg og siklet over bildene. Jeg har allerede laget masse av rettene, hovedsakelig for de er enkle og krever lite spesielle ingredienser. Anbefales virkelig

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skaldemans Kokebok Veggpryd Lavkarbobøker 62 19-01-11 15:42
Lettvint mat og ferdige produkter for Skaldemans kost Dilly Spis deg ned i vekt med Skaldeman 30 18-07-10 14:21
Skaldemans hjemmeside (gått ned 63 kg!) Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 6 23-01-06 09:39
Nå har jeg bestilt Skaldemans bok!!! Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 11 20-01-06 15:57
Omtale av Skaldemans diett på Mozon.no HP Spis deg ned i vekt med Skaldeman 1 16-01-06 14:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no