Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-10, 16:00   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Uansett, Ronnie Coleman:
..og Jay Cutler:

DET er kanskje det mest creepy jeg har sett så langt i livet!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 16:06   #27
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Dersom Lutz har rett og insulin hemmer produksjon/opptak av et mer anabolt hormon tror jeg folka som lever av å være store hadde oppdaget dette for lenge siden. :P

Eller Ryan Kennelly 500 i benk
http://www.youtube.com/watch?v=PSRqi...eature=related

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 17:41   #28
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Hahaha, ja, er nok en god del år (og kilo kjøtt, og hormoner) fra å se ut som Mr. Olympia! Takk og pris, får en vel si, hehe. Trener mest for å se litt atletisk ut og fordi styrketrening er den mest helsebringende formen for trening som finnes. Best på å holde fettet borte, stoffskiftet oppe og blodsukkeret nede, som er veldig viktig for en ung diabetiker. =)

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 00:08   #29
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

..samt alle andre som har et seriøst ønske om å bygge muskler spiser et TONN raske karbohydrater og høykvalitetsproteiner hver dag, og jeg vedder bakenden min på at alle som er i nærheten av like store som gutta på bildene tar ekstra insulin også.

Nydelige gutter, Plastbox! NOT. Men, det ser ut som om de har fått i seg ganske mye mer raffinerte måltider enn raske karbohydrater altså! hehe

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 02:54   #30
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Nydelige gutter, Plastbox! NOT. Men, det ser ut som om de har fått i seg ganske mye mer raffinerte måltider enn raske karbohydrater altså! hehe

Haha, synes du ikke det ser fint og naturlig ut altså? xD Har sett et par filmer/dokumentarer om disse gutta, og når Jay Cutler tar en "snack" dreier det seg om en tallerken på størrelse med ei langpanne stabla så høyt det går med kyllingfilét og ris. Det værste er at den plata samt bestikket han bruker omtrent ser ut som sånn babybestikk forran mannen. O_o

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 05:58   #31
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.


Uansett, Ronnie Coleman:


..og Jay Cutler:



Nå må jeg vaske øya mine med lut tror jeg. What has been seen cannot be unseen.
Usj og fy, det der er ikke vakkert enten det er på manns eller kvinns. Urgh!

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 12:59   #32
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Nydelige gutter, Plastbox! NOT. Men, det ser ut som om de har fått i seg ganske mye mer raffinerte måltider enn raske karbohydrater altså! hehe

Hehe.. Ja, de kroppene der er ikke bygd opp med raske karb alene nei

Jeg kjenner noen "bolere" og det er ikke lite de dytter i seg.. og at de snakker de om det som om det skulle være vitaminer og mineraler..

Synes det er trist å høre på når de sitter å skryter av fremgangen sin og egentlig forteller andre hvor meningsløst det er å trene uten.. Har opplevd de "skryte" til unge gutter hvor bra effekt f.eks Deca gir i kombo med.. 10kg pr uke.. osv.. Veldig kvalmt egentlig

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:04   #33
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.



det der er ikke vakkert enten det er på manns eller kvinns. Urgh!

Om mulig enda styggere på kvinner..?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2637.jpg (112,9 KB, 32 visninger)
__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:09   #34
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Det der må da være en mann... i rosa bikini

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:42   #35
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Nå synes jeg ikke vi skal dømme her.. Jeg synes det er fullstendig drøyt å bli så vanvittig svær som proffene er og "damene" blir jo faktisk så store ved å ta mannlige hormoner/hormonanaloger så de er jo faktisk menn. Klart man ikke skal gi unge, naive kids et feil bilde av hvor fantastisk steroider er, men det finnes mye feilinformasjon andre veien også.

F.eks. dette med "luftmuskler" og at steroider gjør at man ikke behøver å trene. Faktum er at steroider gjør at man får høyere rente på pengene man setter i banken, forutsatt at man setter inn mye mer penger enn man ellers kunne gjort. Bolere har heller ikke "luftmuskler". Steroider eller ikke, det er stor forskjell på hvordan man trener for volum og styrke, så at en bælfeit styrkeløfter et mye sterkere enn et muskelberg av en kroppsbygger betyr ikke at kroppsbyggeren ikke kunne veltet bilen din om han følte for det. :P

Nei, la folk stå for egne valg så lenge det bare påvirker egen kropp. Snakker vi om stoffer vi ikke bør putte i oss hadde det kanskje vært bedre om politiet gjorde en innsats mot crack, meth og heroin (og kanskje ulovliggjorde røyk og alkohol, to sinnsvakt skadelige substanser) og heller lot folk velge selv om de ville ta steroider.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:45   #36
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Jeg skal ikke diskutere med ekspertene der, men insulin er nå engang det mest anabole (naturlige) hormonet vi har. Selv på 0 karbo er kroppen nødt til å produsere insulin for å holde proteinsyntesen i gang, samtidig som den omdanner endel protein til glukose så man ikke dør av lavt blodsukker.

Uansett, Ronnie Coleman:


..og Jay Cutler:


..samt alle andre som har et seriøst ønske om å bygge muskler spiser et TONN raske karbohydrater og høykvalitetsproteiner hver dag, og jeg vedder bakenden min på at alle som er i nærheten av like store som gutta på bildene tar ekstra insulin også.

Dersom Lutz har rett og insulin hemmer produksjon/opptak av et mer anabolt hormon tror jeg folka som lever av å være store hadde oppdaget dette for lenge siden. :P

Ææææææsj!!! Det der er ikke fint på en flekk!!!! Nei, takke meg til kjæresten min med tynne bein og antydning til pondus!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:47   #37
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Om mulig enda styggere på kvinner..?

Å fyttihelvete...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 14:03   #38
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

og heller lot folk velge selv om de ville ta steroider.

Tar du steroider..?

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 14:12   #39
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Tar du steroider..?

Jeg skammer jeg vel ikke stort over å si at jeg har prøvd Testosteron Enantat i noen uker. Dog på en såpass lav dose at jeg ikke så den helt store forskjellen i fremgang, men jeg følte meg veldig mye bedre. Nå er ikke dette noen reklame for et stoff som når alt kommer til alt er reseptbelagt, men morgenene ble enklere, konsentrasjonen ble skarpere, humøret ble generelt bedre, hele greia hadde en veldig lik effekt på psyken som når sola endelig virkelig skinner varmt og gult etter en lang, grå vinter.

Grunnen til at jeg prøvde var ren og skjær nysgjerrighet. Jeg leste nok om det (både på "SEROIDER ER ANTIKRIST"-type sider, og mer faktuelle sider som steroider.net) til å vite hva jeg puttet i kroppen min, og føler som sagt at så lenge det bare påvirker min kropp bør det være mitt valg. Jeg blir også 25 i år og har nada kroppshår annet enn en liten veiviser og skjeggveksten er dårligere enn en en gjennomsnittlig 15-åring. Hadde moro av å se om det utgjorde noen forskjell, men alt i alt var jeg nok for forsiktig til å se den helt store effekten.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 14:25   #40
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Jeg skammer jeg vel ikke stort over å si at jeg har prøvd Testosteron Enantat i noen uker.
føler som sagt at så lenge det bare påvirker min kropp bør det være mitt valg.

Ok..

Problemet med at hvis det er opp til hver enkelt så tror jeg vi møter på mange "gråsoner" og etiske problemstillinger. F.eks skal syklister og langdistanse-utøvere få bruke Amfetamin..?
pr i dag så får man vel kun tak i steroider via "kriminelle" nettverk..? Steroidene kommer vel hit stort sett via de samme rutene og folkene som tar inn narkotikaen, og man må ha en alvorlig diagnose for å få det av legen..?

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 14:54   #41
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Ok..

Problemet med at hvis det er opp til hver enkelt så tror jeg vi møter på mange "gråsoner" og etiske problemstillinger. F.eks skal syklister og langdistanse-utøvere få bruke Amfetamin..?
pr i dag så får man vel kun tak i steroider via "kriminelle" nettverk..? Steroidene kommer vel hit stort sett via de samme rutene og folkene som tar inn narkotikaen, og man må ha en alvorlig diagnose for å få det av legen..?

Alvorlig diagnose.. tja, måler du lavt på blodprøver skal du jo få tilbud om en eller annen form for hormonbehandling, selv om krem ol. antagelig er det første legen vil du skal prøve.

Jeg vet bare om en vei jeg kan gå for å skaffe denslags her til lands og her er det snakk om privatpersoner som smugler ting på egenhånd. Det er jo "kriminelle" nettverk i den grad det er ulovlig, men hadde du og noen venninder startet å handle aloe-vera produkter for hverandre på svinesund og tatt med hjem hadde det per Norsk (genial) lov vært et "kriminelt nettverk" det også da aloe-vera faktisk er ulovlig å ta med over grensa.

Folkene som er seriøst involvert med steroider er nok de værste helsefrikene du kommer borti. De teller hvert eneste makro- og mikronæringsstoff de putter i seg, de kan endel biokjemi så de vet gjennom hvilke baner stoffene de tar fungerer og hvordan foskjellige ting samspiller i kroppen. Vil nok påstå at kroppsbyggere og styrkeløftere, i likhet med andre idrettutøvere, er bortimot de siste menneskene i verden som ville tatt narkotiske stoffer, så nettverkene som står for supply er nok ikke de samme (da idrettsutøvere helst ikke vil ha rottegift og gudene-vet-hva i ampullene sine).

Klart det er moralske gråsoner. Hva idrett angår.. vel, baseball i USA hadde aldri vært så stort som det er blitt om det ikke var for at hver eneste utøver i hele sporten bruker ulovlige stoffer for å bli bedre. Kasterne tar til og med operasjoner som "vrir" skuldermusklene for å gi mer spenn i armen og dermed hardere kast!

Folk kan si hva de vil, men hadde det nå engang blitt sånn at det var en "naturlig" liga og en "forbedret" liga, så hadde den naturlige kjapt funnet seg med like mange seere og sponsorkroner som 6.divisjonsfotball og juniorsport (akkurat som i Statene). Folk vil ha underholdning, de bryr seg ikke om hvorvidt toppidrettsudøvere tar steroider eller ikke. Lance Armstrong er en GUD i forhold til hva noen av oss vanlige dødelige noengang kunne oppnådd så dersom han hadde tatt noe for å bli enda raskere.. vel, han er allerede en sykkelgud.

Er som alltid en vanskelig diskusjon, men det er for dumt å si "vel, det er mange vanskelige gråsoner som må taes opp, så vi forbyr hele skiten, sprer masse usann propaganda og fjerner folks valgfrihet!". Senere, når det kommer til andre stoffer som aldri hadde blitt lovlige om de ble innført nå sier folka på toppen "Alkohol og røyk? Nei, det er aldeles ikke skadelig, verken fysisk, psykisk eller sosialt! Dessuten må vi ha våre 80% alkoholskatter!".

Enten tjener Staten så mye på et stoff at det holdes lovlig på tross av at det er bortimot noe av det skadeligste man kan putte i seg, eller så bare forbyr de det totalt enda det strengt tatt verken skader en selv eller andre. Unngå hele diskusjonen med et forbud, enkelt men feigt.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 15:33   #42
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Tja...

Sikkert mange diskusjoner å ta om dette temaet, og det kan jo hende ting endrer seg etterhvert som kunnskapen vokser.. Hvem vet, om noen år så er det byttet ut med tobakk og øl på Rema og Rimi, og Testosteron tilsatt morsmelkerstatning Eller Amfetamin/Lavkarbo-kurer

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 15:50   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Herregud, jeg håper sønnen din oppnår målet sitt! Men om det er til trøst (?) så finnes det de som meg, som synes ganske tynne, ja nesten magre gutter er supersexy! Jeg skal ikke uttale meg om de bildene som blir presentert med annet at det ikke er min kopp te . Men smaken er jo som baken!
Eksen min var 184, veide 68 kg, og da vi var sammen syntes jeg han var det mest sexy som gikk i et par sko .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 15:59   #44
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Herregud, jeg håper sønnen din oppnår målet sitt! Men om det er til trøst (?) så finnes det de som meg, som synes ganske tynne, ja nesten magre gutter er supersexy! Jeg skal ikke uttale meg om de bildene som blir presentert med annet at det ikke er min kopp te . Men smaken er jo som baken!
Eksen min var 184, veide 68 kg, og da vi var sammen syntes jeg han var det mest sexy som gikk i et par sko .

Jeg er enig med deg!! Jeg synes også kjæresten min som er 182cm og 63 kg er kjempesexy som han er nå.. synes ikke han trenger å legge på seg og vil ikke ha masse klumpete muskler.. men han må jo bestemme selv

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 16:08   #45
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Takk Photobscura

Ja, han er på god vei. Har begynt å bli mye kraftigere allerede, og fått mer muskler
Har fått masse god inspirasjon fra denne tråden, spes fra bildene av kjæresten din Mentos

Ang supersexy tynne gutter, så er det jo det jeg kjemper for å bli da... Hehe..

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 17:49   #46
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Advarsel: Lang post med trivia, noe jeg synes er interessant men du kanskje blåser fullstendig i.

Apropo dette med hva damer synes er sexy.. Spør bestemødrene/mødrene deres hva slags mannfolk de i sin tid syntes var hot. Kan banne på at de likte hårete, bamsete mannfolk, som tilbragte halve døgnet med tunge, svære verktøy ute i skogen.

Dette var dog før innførselen av prevansjon. Sammenhengen..? Kvinner med eggløsning (og i tiden før) synes statistisk sett at menn med høyt nivå av testosteron (altså sjegg, hår, muskler, dominerende personlighet osv.) er bedre enn is på 17. Mai fordi de har gode gener, er sterke, ofte ledere og kan beskytte de rundt seg.

Så fort befruktningen finner sted endrer dog ting seg totalt, og kvinnen begynner å se etter en mann som kan være en god barnefar. Styrke, virilitet og evne/vilje til å lede er ikke lengre kriterier mens omsorg, mykhet og andre kvaliteter tradisjonelt sett forbundet med bildet av en god mor blir voldsomt mye viktigere.

Tilbake til sammenhengen med prevansjon. Hva gjør hormonene i p-piller, p-spiraler, p-sprøyter osv? Jo, de lurer kvinnekroppen til å tro at den alltid er gravid. Hvor enn fjernt det kan virke så er dette faktisk beviselig (og bevist) grunnen til at utrente, tynne, hårløse menn synes så utrolig attraktive om dagen.

Tenk på det.. vi er i bunn og grunn dyr med et lag bevissthet på toppen. Hormonsystemer og slikt er identisk med mange andre pattedyr. F.eks. er symmetri i kropp og ansikt statistisk sett forbundet med både oppfattet "skjønnhet" og generell helse (ergo, folk som generelt ansees som attraktive har også gode gener). Om man med hormoner hadde endret hunnløvers smak slik at radmagre lettvektere var de mest åtråverdige hannene, hva hadde skjedd med avkommet og i det lange løp, hele flokken? De hadde dødd ut. Heldigvis ikke et problem for oss mennesker, men alikevel et godt eksempel for å vise at i vår "naturlige" form er det faktisk testosteron som teller for å lage barn, og at "nice guys finish last" faktisk er innprogrammert i genene våre.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 17:54   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Advarsel: Lang post med trivia, noe jeg synes er interessant men du kanskje blåser fullstendig i.

Apropo dette med hva damer synes er sexy.. Spør bestemødrene/mødrene deres hva slags mannfolk de i sin tid syntes var hot. Kan banne på at de likte hårete, bamsete mannfolk, som tilbragte halve døgnet med tunge, svære verktøy ute i skogen.

Dette var dog før innførselen av prevansjon. Sammenhengen..? Kvinner med eggløsning (og i tiden før) synes statistisk sett at menn med høyt nivå av testosteron (altså sjegg, hår, muskler, dominerende personlighet osv.) er bedre enn is på 17. Mai fordi de har gode gener, er sterke, ofte ledere og kan beskytte de rundt seg.

Så fort befruktningen finner sted endrer dog ting seg totalt, og kvinnen begynner å se etter en mann som kan være en god barnefar. Styrke, virilitet og evne/vilje til å lede er ikke lengre kriterier mens omsorg, mykhet og andre kvaliteter tradisjonelt sett forbundet med bildet av en god mor blir voldsomt mye viktigere.

Tilbake til sammenhengen med prevansjon. Hva gjør hormonene i p-piller, p-spiraler, p-sprøyter osv? Jo, de lurer kvinnekroppen til å tro at den alltid er gravid. Hvor enn fjernt det kan virke så er dette faktisk beviselig (og bevist) grunnen til at utrente, tynne, hårløse menn synes så utrolig attraktive om dagen.

Tenk på det.. vi er i bunn og grunn dyr med et lag bevissthet på toppen. Hormonsystemer og slikt er identisk med mange andre pattedyr. F.eks. er symmetri i kropp og ansikt statistisk sett forbundet med både oppfattet "skjønnhet" og generell helse (ergo, folk som generelt ansees som attraktive har også gode gener). Om man med hormoner hadde endret hunnløvers smak slik at radmagre lettvektere var de mest åtråverdige hannene, hva hadde skjedd med avkommet og i det lange løp, hele flokken? De hadde dødd ut. Heldigvis ikke et problem for oss mennesker, men alikevel et godt eksempel for å vise at i vår "naturlige" form er det faktisk testosteron som teller for å lage barn, og at "nice guys finish last" faktisk er innprogrammert i genene våre.

Ja ja ja ja. Dette er godt og vel, og at det er sant, vet jeg jo. Men det er ikke akkurat noe jeg går rundt og tenker på når jeg snur meg etter en mann på gata. Om de er hårete, gjerne for meg, og skjegg -ja takk. Ikke går jeg på noen hormonprevantiver heller. Jeg vet det finnes nok av jenter der ute som liker ruslebiffer og bamsemenn, men jeg er nå en gang skrudd sammen på den måten at jeg synes tynne menn er fine! Har du en biologisk forklaring på hvorfor jeg stort sett ikke tiltrekkes menn med mindre de minst har skulderlangt hår også? Min teori er at jeg ble kjønnsmoden under grunge-tida, og er skada for livet .

Det er ikke noe mål for å meg å gjøre de fineste tingene i livet til en klinisk/biologisk greie. Å vite det er en ting, å bry seg om det, er en annen. Så du hadde rett i din advarsel, hehe.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:07   #48
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Haha, vel.. Nå snakket jeg om den fysiske tiltrekningen. Den som gjør at du kan ta en hunkrabbe med rogn og gni mot en stein, og sitte og le av alle hannkrabbene som forsøker desperat å parre med steinen. :P

Heldigvis er vi litt mer "raffinerte" enn som så, så hvorvidt du liker kort eller langt hår har nok ingen biologisk forklaring.

Vitenskap er dog morsomt. For eksempel ble en rekke menn i et double-blind eksperiment bedt om å sitte alene i et rom og rangere tilfeldige bilder av kvinner. Noen av mennene fikk (uten at de visste det) plassert et ørlite plastbeger med *host* kvinnelige safter *kremt* tatt fra en kvinne under eggløsning et eller annet sted i rommet. Resultatet? De samme kvinnene ble rangert mye høyere når disse få, små dråpene med "parringssaft" (i mangel av noe bedre ord) var til stede!

Det samme gjelder forøvrig kvinner, som alltid påstår at de er så mye mer intellektuelle når det gjelder utvelgelse enn oss primitive menn. En gruppe kvinner ble bedt om å rangere bilder av menn. Noen av kvinnene fikk en t-skjorte fra en nytrent, barsk, hårete hormonbombe av en mann hengt i rommet, andre fikk det samme men fra en kvinne eller en mann med mye lavere testosteron-nivåer (husker ikke akkurat hvilken det var). Resultatet? Kvinnene som delte rom med den testosteron-dynkede skjorten rangerte bildene av de samme mennene mye høyere enn kontrollgruppen.

I forsøket med kvinner var det også en krystallklar sammenheng mellom bruk av hormonell prevansjon og reaksjon på skjorten. Jeg husker ikke de nøyaktige tallene men jeg mener bestemt at de som tok visse typer prevansjon ikke reagerte stort på testosteronet i det heletatt (eller utviste en liten omvendt reaksjon) mens de som ikke brukte noe som helst viste et voldsomt utslag i forhold til hvilken skjorte som hang der. ^^

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:19   #49
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Har hørt om det forsøket, det er ganske morsomt, ja. Men som sagt, jeg føler at å være seg bevisst sånne ting til en hver tid gjør akkurat den delen av livet et par hakk døllere.
Og, kremt, jeg skal virkelig ikke påberope meg mye til intellektuell tilnærming i min utvelgelse ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:20   #50
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?

Kan dere virkelig med hånda på hjertet si at dette:



..er mer sexy enn dette:



I så fall vil jeg si det er noe galt med dere for det siste bilde er så hot at selv jeg, en hetrofil mann, blir litt varm i trøya. xD

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe? Opp i vekt! Fertilitetsproblemer! Linfrøknekk Spørsmål og svar 4 24-01-12 12:01
Kan noen hjelpe meg? Jeg har akkurat begynt på lavkarbo, men kan så lite ... hege_ja Spørsmål og svar 1 10-06-10 23:54
Kan noen hjelpe meg angående lavkarbo-sjokolade? glajenta:-) Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 03-03-10 19:20
Går ikke ned i vekt, kan noen hjelpe meg? sverrem Spørsmål og svar 5 14-12-09 09:32
Noen som kan hjelpe meg?! En utfordring til dere lavkarbo-guruer Lil@ Lavkarbo generelt 11 22-10-08 17:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no