Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går ikke ned i vekt, kan noen hjelpe meg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-09, 20:03   #1
sverrem
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 18
sverrem er på en erverdig vei
Smile

Går ikke ned i vekt, kan noen hjelpe meg?

Hei! Jeg tok kontakt med naturopat i begynnelsen av juli 08-da veide jeg i overkant av 108 kilo. Nå drøyt 6 måneder senere er jeg nede i 98,5-er dette en bra vektnedgang? Men problemet er at pila har stått på 98,5 nå i 3 måneder,og jeg er ganske fortvila nå. Har mest lyst og gi opp og forstår ikke helt hvorfor jeg ikke går ned.

Menyen siste uka har vært:

Frokost:egg
Lunsj: grove knekkebrød med makrell i tomat og agurk
Middag: har jeg spist i to porsjoner med litt mellomrom på ettermiddagen for å holde forbrenningen oppe. Har hovedsaklig spist kjøttretter som jukselasagne (oppskrift her inne),kylling,wok med svinekjøtt og grønnsaker,pølser men også laks med grønnsaker
Kvelds: salat og grønnsaker (cherrytomater,rabbe,gulrot)

I tillegg drikker jeg i overkant av 2 liter vann daglig-drikker også en del kaffi,bør jeg slutte med det? Siden jeg ble kneoperert i oktober har jeg trent styrke 3 ganger i uken,i tillegg går jeg turer på opptil 1 time omtrent daglig. Er vel grei aktivitet det?

Ellers må jeg innrømme at jeg koser meg litt fredagskvelden med en øl og baconcrisp,samt en sjokoladeplate en sjelden gang.

Men pila står som sagt bom fast,og nå har jeg mest lyst å gi opp! Skal ned i 90 kilo men dette virker nå "umulig". Kan slankepillen Alli være til hjelp i en overgangsperiode? Hva skal jeg gjøre?

Tar ingen vitaminer eller mineraler,kan det ha noe å si? Bør jeg kjøpe tran eller?

Tar i mot alle innspill med takk,håper på snarlig respons Mvh Sverre

sverrem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:25   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Går ikke ned i vekt,kan noen hjelpe meg?

Vel, kanskje du rett og slett må gå inn for dette 100%. Det betyr å kutte ut alt som ikke hører hjemme på et lavkarbokosthold, f. eks øl og sjokolade.
Gulrot, grove knekkebrød og tomat ville jeg tatt det med ro med - da disse er kjente partystoppere. Kanskje drikke litt mindre kaffi og erstatte denne med mer vann ?

Uansett - slanke pillen Alli er nok ikke det du trenger - tror bare du trenger å luke bort noen "uhumskheter" i kosten.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 21:07   #3
sverrem
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 18
sverrem er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt, kan noen hjelpe meg?

Takk for svar,kostplanen har jeg fått fra naturopaten. Foreslo grove knekkebrød til frokost-har spist en god del gulrot og cherrytomater siste tiden. Er dette partystoppere altså? Kan så minimalt med alkohol og chips bremse utviklingen? Hvor mye vann bør jeg drikke daglig?

sverrem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 21:37   #4
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Går ikke ned i vekt, kan noen hjelpe meg?

Gulrot er jo veldig høykarbo, da!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 09:09   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Går ikke ned i vekt, kan noen hjelpe meg?

Alkohol er fy, fy og chips er jo poteter så JA - det bør du holde deg unna! Og du bør drikke ca 3 liter vann til dagen!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 09:32   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt, kan noen hjelpe meg?

Ser du har Atkins som filosofi, da vil jeg på det varmeste anbefale deg å lese boka og følge den. De færreste vil gå ned når de blander inn høykarbo i en lchf diett, gulrot, chips, vanlig sjokolade og ikke minst er jo høykarbo så det holder.

Så, les deg opp på en kostholdsfilosofi og følg den så skal du se det blir fart på sakene

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man ikke går ned i vekt ... grønn Ketolysekuren 31 03-04-10 09:36
Jeg går ikke ned i vekt "minsten" Ketolysekuren 37 01-09-09 21:08
Jeg går ikke ned i vekt ... Almyrida Ketolysekuren 14 15-02-08 18:07
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no