Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Tacokrydder

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-05, 19:51   #1
Energica
Juniormedlem
 
Energica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Trondheim/ Porsgrunn
Alder: 39
Innlegg: 21
Energica er ny på veien

Tacokrydder

Hvilke type bruker dere, og hvor fåe dere tak i den.
Var på butikken nå akkurat og kikka fant bare med masse karber i jeg

__________________








Energica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 19:53   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Hindu!! På glass. Jeg finner det på Spar og Meny! Happy Taco!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 20:06   #3
Energica
Juniormedlem
 
Energica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Trondheim/ Porsgrunn
Alder: 39
Innlegg: 21
Energica er ny på veien

Finnes noen andre vet verken om noen Spar eller Meny i Trondheim

__________________








Energica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 20:11   #4
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ultra skal ha det samme utvalget som Meny (om ikke mere) den nede på Solsiden Det fikk jeg beskjed om da jeg kontaktet Meny (litt sint fordi dem faktisk ikke FINNES i Trondheim ).

Jeg har fra Black Boy, står ikke noe om sukker i den, men jeg veit ikke! (den kjøpte jeg på Rema`n)

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 20:24   #5
Energica
Juniormedlem
 
Energica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Trondheim/ Porsgrunn
Alder: 39
Innlegg: 21
Energica er ny på veien

Ble rimelig overasket selv jeg når jeg fant ut at det ikke er MENY her trodde det var i hele landet jeg, men så feil kan man ta, Meny er jo bare den beste billigste butikken med ferskvaredisk i forhold til Ultra, Ica, Og Maxi
Gleder meg villt til jeg skal flytte hjem til Porsgrunn igjen, bare en uke igjen.
18 Juni kjører vi nedover ned flyttelasset

__________________








Energica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 22:01   #6
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Energica

Ble rimelig overasket selv jeg når jeg fant ut at det ikke er MENY her trodde det var i hele landet jeg, men så feil kan man ta, Meny er jo bare den beste billigste butikken med ferskvaredisk i forhold til Ultra, Ica, Og Maxi
Gleder meg villt til jeg skal flytte hjem til Porsgrunn igjen, bare en uke igjen.
18 Juni kjører vi nedover ned flyttelasset

ICA Maxi på Moholt har også veldig bra utvalg. Men ikke akkurat billig. Ultra på Solsiden er billigere.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 22:07   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av guro

Hindu!! På glass. Jeg finner det på Spar og Meny! Happy Taco!

Aaah, er det fra HINDU dere bruker.. Jeg har nemdlig prøvd den fra Black Boy, og den smaker bæsj!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 02:52   #8
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Det er druesukker i den fra black boy.. som ingrediens nr 5 eller noe sånt. teller ikke det som sukkert?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 10:56   #9
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Dere KAN jo lage deres eget tacokrydder da! Jeg pleier som regel å lage på slump, men jeg har en oppskrift her som kan brukes:

Taco kryddermix

1 ts hvitløkspulver
1 ts løkpulver
1 ts oregano
1 ts basilikum
1 ts spisskummen
1 ts paprikapulver
1 ts chilipulver
salt (smak til)
sort pepper (ca 1/2 ts, men smak til)
cayennepepper (ca 1/4 - 1/2 ts, men smak til-denne avgjør hvor sterkt det blir)

Jeg følger ikke oppskriften, men jeg pleier å bruke disse ingrediensene, så bare deiser jeg oppi til jeg synes det smaker ok. Pleier også ofte å slenge i en klatt tomatpure og litt eddik. Feel free til å fikse/endre og komme med flere forslag om dere prøver dette ut.

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 11:54   #10
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Tusen takk, dingpot!

Skal sporenstreks prøves.

(Jeg synes Hindu sin smaker bæsj jeg...)

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 07:07   #11
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Her får du tak i Hindus tacokrydder i Trøndelag!

Bunnpriskjeden har Hindu Tacokrydder for de som lurer på hvor de får tak i det i Trøndelag!!!!

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 11:34   #12
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ah, kjekt å vite - jeg har (enda) ikke funnet Hindu sitt...Menmen. Har ikke prøvd så alt for mye

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-09-05, 17:05   #13
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Hei, kjøpte Kebab Sesoning krydder i Sverige, er veldig lik Taco krydder men inneholder ikke sukker

Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-05, 23:48   #14
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Flott oppskrift, Dingpot! Skal prøves, ja!

Et lite tips: tilsett spisskummen (cumin) i like doser som tacokrydderet til Hindu. DA blir det tacosmak

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-09-05, 08:54   #15
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Spisskummin og tacokrydder

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Flott oppskrift, Dingpot! Skal prøves, ja!

Et lite tips: tilsett spisskummen (cumin) i like doser som tacokrydderet til Hindu. DA blir det tacosmak


Hva slags merke med spisspummen da? Det finnes flere produsenter som har ulik smak... Hvilken er det du har brukt???

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tacokrydder MorStine Ketolysekuren 18 02-10-08 00:13
Tacokrydder Brumm Lavkarbo generelt 5 17-01-08 17:14
Tacokrydder? Fjonken Oppskrifter 1 13-03-06 00:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no