Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Hårvekst

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-08, 21:05   #26
Bergrosa
Seniormedlem
 
Bergrosa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 1.234
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent

Sv: Hårvekst

Link anyone? For oss som er dårlige til å lete...

__________________

Det er i motbakke det går oppover!
Stor klem fra Bergrosa
Min Journal-velkommen om du vil Bergrosas lille verden
Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:38   #27
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hårvekst

http://www.youtube.com/watch?v=temR7...eature=related
Threading av overleppe

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 01:57   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hårvekst

Åh, det er ikke verre? Men jeg skjønte ikke helt det med knuten, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 15:44   #29
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hårvekst

Hva var det med knuten du ikke skjønte? Det er bare en helt vanlig knute Og knuten skal ikke være der "snurren" er, ikke sikker på hvorfor men tror kanskje den gjør at hårene ikke kommer med. Og at den er i veien..

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:05   #30
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Hårvekst

Jeg har faktisk i mange år brukt en "stein" som jeg kjøper gjennom nytt og nyttig brosjyrene vi får i posten. De som har så utrolig mye dumt... Men denne virker faktisk, men klart tar det ikke med rota så må jo gjøre det med jevne mellomrom, og er jo litt stivt med det samme det kommer ut. Men bedre enn høvel iallfall.

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 22:57   #31
Bergrosa
Seniormedlem
 
Bergrosa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 1.234
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent

Sv: Hårvekst

Takk MÅ stave meg igjennom engelsken, men jeg tror jeg skjønte prinsippet.....

__________________

Det er i motbakke det går oppover!
Stor klem fra Bergrosa
Min Journal-velkommen om du vil Bergrosas lille verden
Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:12   #32
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hårvekst

Vil bare få komme med en aldri så liten oppdatering på denne tråden. Etter 6 mnd på ketolyse (med noen sprekker) så har barten min lysnet betraktelig. Jeg har fremdeles en hel del hår på overleppa men den er ikke mørk lenger. Jeg har ikke nappet, vokset eller noe annet - kun spist lavkarbo. OG DET HAR FUNKET!!!! Helt utrolig!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 23:10   #33
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hårvekst

WoW!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 23:58   #34
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Hårvekst

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

http://www.youtube.com/watch?v=temR7...eature=related
Threading av overleppe

Genialt

Nå er jeg barte og skjeggeløs Denne tekniken kan jo brukes over hele kroppen. suverent til øyenbryn. Ble bare litt sår på tomlene

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:36   #35
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hårvekst

Fantastisk Jabba! Grattis - du er heldig! Jeg må fortsatt barbere skjegget under haka - kanskje ikke like ofte som før, men ca hver 3. dag. men det har blitt litt mykere, og det har i alle fall ikke spredd seg. Så kanskje en dag, når jeg er ferdig med doktorgraden skal premiere meg selv med å få det fjernet en gang for alle.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:32   #36
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hårvekst

Kusina mi er hudpleiar, og ho anbefaler ikkje å bruke voks i ansiktet over lengre tid. Hugsar ikkje detaljane om kvifor, dessverre.. Då er det betre med elektrolyse, men det tek tid, og kan vere nokså smertefullt (snakkar av erfaring). Ho var heller ikkje vidare positiv til threadring, men det har eg sjølv inga erfaring med.
Sjølv har eg erfaring med at håra har blitt tynnare og finare, og ikkje minst lysare ved bruk av diverse medisin mot hormonplagene mine. Mange av håra har blitt heilt kvite. Lange er dei for så vidt enda, men dei viser ikkje noko særleg lenger.
Kanskje det kan bli enda betre no med meir lavkarbomat! Ja takk!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 12:26   #37
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hårvekst

Til haken anbefaler jeg epilator, sånn hårpellemaskin med roterende hode (ligner litt på gammeldagse barbermaskiner). Det eneste saliggjørende! Fort og greit hver 14 dag.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 12:36   #38
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hårvekst

Brukar du forhaustaren på haka?! AU!! Får du ikkje problem med huda av den? Eg synes det er ille nok på leggane!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 13:55   #39
Nahla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Nahla er på en erverdig vei

Sv: Hårvekst

Så det er noen her som har merket forandring i hårvekst(mindre, lysere hår el.) ved å spise lavkarbo? det høres bra ut! Flere som har erfaring med dette? Hvor lang tid tok det før dere merket noen særlig forskjell?

Nahla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 18:39   #40
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Bergrosa, her.

Jeg var innom hudpleieren her for å få vokset hårveksten jeg har i ansiktet. Men hun sa at det måtte bli 0,5-1 cm langt før hun kunne ta det, og det ville si at jeg måtte gå med det i nesten 2 uker før jeg kunne fjerne det. Er såpass skjemmende at jeg vendte tilbake til høvelen.... Har ikke råd til laser, så da får det bli sånn. Jeg går iallefall ikke med hårveksten i 2 uker før jeg fjerner den nei!!

Høvelen er dumt synes jeg. hårene kommer fort tilbake, og alle kommer etterhvert samtidig. Jeg vokser ikke, men napper med pinsett. Da kan du ta de etterhvert som de dukker opp. Var j***** vondt til å begynne med, men nå kjenner jeg det neten ikke. Blir det samme som med bryna egentlig.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 18:42   #41
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hårvekst

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

http://www.youtube.com/watch?v=temR7...eature=related
Threading av overleppe

Det fikk jeg gjort med bryna mine i Tyrkia i sommer

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 10:07   #42
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Hårvekst

Man får faktisk dekka hårfjerning i ansiktet da.. Alt fra halsen og opp..! Eller man må vel betale en liten egenandel, men etter det så er alt gratis..
Jeg har blitt henvist til hudavdeling fra min fastlege..

Klart de dekker kun elektrolyse, og det kunne visst være smertefult, for de går inn og tar hvert enkelt hårstrå.. MEN jeg tenker det er verdt et forsøk..

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 17:16   #43
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Almyrida, her.

Man får faktisk dekka hårfjerning i ansiktet da.. Alt fra halsen og opp..! Eller man må vel betale en liten egenandel, men etter det så er alt gratis..
Jeg har blitt henvist til hudavdeling fra min fastlege..

Klart de dekker kun elektrolyse, og det kunne visst være smertefult, for de går inn og tar hvert enkelt hårstrå.. MEN jeg tenker det er verdt et forsøk..

Har du fått sjekka kor mykje ein må betale sjølv av det og kor mange behandlingar ein treng for å fjerne det for godt? Det er ikkje gjort på ei behandling, for å seie det slik. Snakkar av erfaring.
Det er alt etter kor du bur i landet og kor villege dei er til å hjelpe deg akkurat i di heimbygd/by om du faktisk får hjelp. Snakkar her også av erfaring. Det er ikkje alle stader ein får dekka hårfjerning, ikkje ein gong i ansiktet. Dessverre ulik praksis rundt omkring.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 16:44   #44
helizle
Juniormedlem
 
helizle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 15
helizle er på en erverdig vei

Sv: Hårvekst

Du bør ta en tur til gynokologen og få tatt ultralyd av eggestokkene dine.
Jeg hadde samme problem som deg, og var hos gynokologen og fikk tatt ultralyd. Det viste seg at jeg har cyster på eggestokkene som gir ut mannlige hormoner som da forårsaker dette. Jeg fikk nye p piller (diane) som skal få bort cystene over tid
Hos hudlege fikk jeg støtte for fjerning av hårveksten i ansiktet.

helizle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Egenkomponert (max 20g karbs om dagen) Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 17:24   #45
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hårvekst

Opprinnelig lagt inn av helizle, her.

Du bør ta en tur til gynokologen og få tatt ultralyd av eggestokkene dine.
Jeg hadde samme problem som deg, og var hos gynokologen og fikk tatt ultralyd. Det viste seg at jeg har cyster på eggestokkene som gir ut mannlige hormoner som da forårsaker dette. Jeg fikk nye p piller (diane) som skal få bort cystene over tid
Hos hudlege fikk jeg støtte for fjerning av hårveksten i ansiktet.

Jeg antar at du mener Pco(s)?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:29   #46
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hårvekst

Kjære dere; Slutt med barberingen og nappingen og voksingen i ansiktet! Vel, værtfall barberingen, den må jo gjøres daglig! Gå og få det fjernet enten med laser eller elektrolyse, som er de to tingene som faktisk fungerer permanent. Ja det koster og ja man trenger mer enn en behandling.

PS: elektrolyse er ikke vondt i det hele tatt. Har fjerna alt håret på baksiden av venstre legg med dette. No pain.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:31   #47
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

PS: elektrolyse er ikke vondt i det hele tatt. Har fjerna alt håret på baksiden av venstre legg med dette. No pain.

Eg har også tatt elektrolyse, MYKJE elektrolyse. Veit meget godt at elektrolyse fungerer, men du kan ikkje seie etter å ha fjerna hår på leggen at det ikkje er vondt å fjerne ansiktshår. Huda er mykje tynnare i ansiktet, det kan ikkje heilt samanliknast. Baksida av ein legg er IKKJE det same.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 13:49   #48
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Hårvekst

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

http://www.youtube.com/watch?v=temR7...eature=related
Threading av overleppe

Au. Såg greit ut på demo, men det var ikkje spesielt godt. Kanskje det er ein slik ting som er betre at andre gjer for ein?
Det hadde unekteleg vore deilig om barten (og resten av urskogen diverse andre stader på kroppen) kunne gå tilbake av seg sjølv med nytt lavkarbokosthold og forhåpentlegvis vekttap. Kjenner meg ikkje spesielt damete...

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no