Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-11, 23:55   #126
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Lammekjøtt er billigere hos søta bror

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 09:47   #127
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Jeg bor bare 35 min fra sverige, så vi handler egentlig det meste der vi -når vi allikevel først er der. Det som koster det samme som hjemme får jeg jo kursen på uansett

Men noe av det som alltid er med i handlekurven er:

Karbonadedeig
Meieriprodukter (fløte, CF, CC, rømme, ost av ymse slag, Tyrkisk yoghurt, vanlig yoghurt og vanlig melk til resten av familien -melka koster faktisk ca 10 SEK for halvannen liter Her hjemme koster en jo over 20 kr.. Og en merker ikke forskjell, mellanmjølk er som lettmelk her hjemme
Div kjøtt, det være seg ytrefilet og indrefilet av svin, kyllingfilet, entrecote, kalkunfilet
Pålegg (skinke, salami ++)
Frosne grønnsaker
Hakkede tomatet
Sambal oelek (chili)
tomatpure
Egg,
fiberhusk og så var jeg i en helsekost og fikk kjøpt kokosmel som var billigere en her hjemme (samme type, cocosa kostet det samme, men fikk jo for kursen
Vaskepulver og skyllemidler
Apotekvarer (hostesaft, nesespray -ikke nødvendig for lavkarbo, men billigere der allikevel

Så kommer jeg ikke på mer i farta

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:40   #128
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Smaker det sånn som pålegget? Svinenakke i tynne skiver har jeg kjøpt på jobb noen ganger og det er nam!

Jeg får ikke skåret opp så tynt, men mener det blir mye av det samme smaken. Avhengig av krydder naturligvis
Det går sikkert an å marinere også, men vi har vært så fornøyd med resultatet at jeg ikke har lyst å eksprimentere

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 16:39   #129
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Og heretter blir soyamel med hjem i kurven og.. Kjøpte 250 gram soyamel på helsekosten her hjemme til 33 kr. På Euro Cash idag fant jeg 250 gram soyamel til 11.70 SEK
I tillegg syntes jeg nøtter, sesamfrø, solsikkekjærner osv var billigere så det ble også med hjem idag

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 18:20   #130
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Da var Sverigeturen bestilt til lørdagen med båt fra sandefjord til Strømstad. Har begynt på handleliste slik at jeg kanskje husker å få med meg mest mulig hjem igjen

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 19:25   #131
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Når vi først tar turen til Sverige, så handler jeg egentlig det meste der.
Men av det som er mest lavkarbovennlig og som vel lønner seg mest er for min del:
- 86 % sjokolade (kun til bursdag/jul)
- grädde (fløte), finnes flere typer og fant iaf en sist med nesten en måneds holdbarhet
- minibabybeloster (24 SEK mot over 30 her hjemme)
- gräddost
- Danablu gräddost
- Stooor brie-ost
- ja i det hele tatt masse ost!
- kokt skinke
- roastbiff
- bacon, både skivet og i terninger
- kjøttdeig
- ribbe
- indrefilet
- nakkekoteletter
- kyllingfilet
- grønn te

Mye god mat!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:19   #132
Oregano
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 36
Oregano er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Fin tråd. Jeg fikk litt bakoversveis av at alt kjøttpålegg og bacon var tilsatt druesukker sist vi var over grensen - men det er kanskje så små mengder at vi ikke trenger å bry oss om det?

Oregano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 11:43   #133
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Er jeg rar som elsker å handle i Sverige?

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 22:12   #134
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Er jeg rar som elsker å handle i Sverige?

Nope

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:22   #135
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Er jeg rar som elsker å handle i Sverige?

du er heeelt normal

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 12:37   #136
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

hihi det er bra! blir storfornøyd bare jeg kommer på Ultra i Sandvika. Kan sikkert bruke ett par timer der :P

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 15:49   #137
amalia85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 38
Innlegg: 31
amalia85 er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

je skal til maxi senteret i charlottenberg så jeg lurte på om dere kanskje har noen forslag til lavkarbo varer der som jeg får kjøpt veldig billig?

amalia85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 22:06   #138
Daraya
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 13
Daraya er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Jeg har et (kanskje naivt) spørsmål: har sett enorme handlelister her, jeg lurer på om dere holder dere til tollkvotene? Alkohol er jeg ikke interessert i, men husker at man kan ta maks 10 kg ost og kjøttvarer. Selv når man er 2 i bilen, 20 kg er da ikke såååå mye når én pølsepakke veier 400 g.

Daraya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 12:01   #139
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

I morgon blir det tur til Strømstad og har tråla denne tråden og resultatet er ei laaaaang handleliste

Frysaren er avrima og vaska, så der er det mykje plass

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 12:18   #140
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Tror det må bli svensketur snart. Bor jo ikke så langt unna Charlottenberg, men så vil datteren på kjøpesenteret, og DA blir det ikke billig tur

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 12:30   #141
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Jeg bor ca. 3 mil unna, så er ye i Sverige. Går mye i Kylling som kyllinglår og kyllingvinger. Kylling filet, og fryste grønnsaker. Noen her skrev at de kjøpt sukkerfritt smågodt på gottebiten? er det ikek mye karber i dette? Jeg fikk se på pakkene som hadde info at det lå på godt over 50 og 90 g karber pr 100 g på de, selv om de var sukkerfrie.

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 14:59   #142
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

fikk se på pakkene som hadde info at det lå på godt over 50 og 90 g karber pr 100 g på de, selv om de var sukkerfrie.

Men hav kom karbene fra? De fleste er nok fra sukkeralkoholer.
NB veldig mange blir veldig dårlige i magen av det sukkerfrie smågodtet pga hva de er søtet med!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 08:15   #143
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Drar aldri til sverige kun for å handle, men første helga i august sykler samboern Grenserittet(Strømstad - Halden), så da blir det en stopp på Nordbysenteret...men bare en kort stopp siden det som regel har blitt litt sent og vi skal hjem til Oslo.... så jeg må rushe gjennom butikken. Skal ta meg litt bedre tid i august...

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 19:44   #144
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Hei,
Ert det noen av dere som vet hvilke butikker/kjeder som selger varene fra Delikatess Fabriken. Jeg har sendt dem mail men ikke fått noe svar, sist jeg var i Sverige var jeg innom Nordby og Maxi Mat men fant ikke noe…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 22:19   #145
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Jeg har kjøpt de på Rema på svinesund

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 09:21   #146
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Kyllingfileet, Guldfågel
Bacon i bøtter og spann
Seranoskinke som de skjærer opp i kjøttdisken i tyyyyynne skiver
Ribbe
Kosttillskudd
Karbonade og kjøttfarse
Svinefileet
Tannkrem og tannbørster
Vaskepulver av alle slag

Kommer ikke på mer, men vi har regnet på at det lønner seg.


Vin

Bortsett fra vinen så mener jeg det er nesten halvpris for det vi handler og nå er jo kursen i tillegg god.

Skal se om jeg kommer på mer. En stund siden vi var der nå, men det har med tiden å gjøre....
PS. I tillegg til prisen, så syns jeg også at svinekjøttet er myyyye bedre i Sverige enn her hjemme

I tillegg kjøper jeg Kylling Inner filet (Guldfågl sine. De i pappeske.)
Det er den lille biten på kyllingfileten som er så mør og fin. Den er suveren å bruke i wok. Og tiner fort Snadder!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 10:58   #147
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

I tillegg kjøper jeg Kylling Inner filet (Guldfågl sine. De i pappeske.)
Det er den lille biten på kyllingfileten som er så mør og fin. Den er suveren å bruke i wok. Og tiner fort Snadder!

Jeg visste ikke om at de solgte indrefilet før for en ukes tid siden, hadde tenkt å spørre om noen hadde erfaring med de - og så svarer du før jeg kom så langt Takk takk.
Kanskje vi tester en gang

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 11:24   #148
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

De er knallfine, Zincite...så løp og kjøp. Lettstekte og supermøre

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 09:44   #149
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har kjøpt de på Rema på svinesund

OK! da blir det en sving innom Rema på neste rundtur!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 01:12   #150
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Var i Charlottenberg på onsdag, og fant LowCarb brød fra CarbZone Fikk tips fra en på jobben, og det var faktisk godt med litt brød (spiser svært sjelden brød eller brøderstatninger). De hadde til og med tre ulike typer brød! Den ene sorten hadde 2,7 g karber pr. skive og 11 g pr. 100 g. Ikke dårlig.

Kjøpte også en haug med kjøttdeig og en haug med nakkekoteletter. Og jeg fant Pofiber og Fiberhusk som var mye billigere enn i Norge, så i mårra blir det vaffler!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
sverige


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Harrytur til Sverige Lines Ketolysekuren 31 04-04-11 16:56
Skal på harrytur SIS Spørsmål og svar 10 13-09-07 16:46
Interesseorganisasjon for lavkarbere? Fjonken Lavkarbo generelt 6 14-03-06 11:08
I går var jeg på Harrytur Nooria Generell diskusjon 5 26-05-04 22:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no