Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-11, 19:08   #11801
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Takk!
Ja, eg hadde tenkt å refere til dei uansett. Men det blir litt mykje fotnotar etc når eg skriv: "I følge offentleglova skal bla bla bla bli bla bla bla. Dersom ein i staden skal følge andre ledd av offentleglova ...."
Skal ein då skrive henvisning for begge gongane offentleglova er nemnd?

Gud hjelpe, eg er så flink til å forklare!

Nei, det ser jeg ingen grunn til at du skal. Henvis til offentlighetsloven den første gangen du nevner den, så skal det holde, så vidt jeg klarer å huske. Det er i hvert fall slik jeg gjør det når jeg skriver oppgaver/eksamen og har ikke fått no refs enda. Men se hva viko har å si om saken for å være sikker, kan du gjøre. Kan være greit å opplyse om at jeg skriver i APA, dog. Så jeg er best kjent med de reglene

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-12-11, 19:13   #11802
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Nei, det ser jeg ingen grunn til at du skal. Henvis til offentlighetsloven den første gangen du nevner den, så skal det holde, så vidt jeg klarer å huske. Det er i hvert fall slik jeg gjør det når jeg skriver oppgaver/eksamen og har ikke fått no refs enda. Men se hva viko har å si om saken for å være sikker, kan du gjøre. Kan være greit å opplyse om at jeg skriver i APA, dog. Så jeg er best kjent med de reglene

OK, takk, då er eg litt beroliga. Det ville verte voldsomt til henvisning OG fotnotar til lover i annakvar setning, nemlig... Vi har fått beskjed om å bruke APA.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-12-11, 20:27   #11803
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som kan fortelle meg hvilken plante dette er? Kjøpte den litt impulsivt på Rema for 25 kroner, men det sto ingen steder hva den heter.

Ta med deg planten, eller et blad fra den, og kanskje ett bilde på mobilen og spør på en blomsterbutikk


Jeg lurer på å skaffe meg en ny merkelig diagnose....................
Lei av at så mange skal fortelle meg at feks betennelser forsvinner med bruk av ditt eller datt, og videre videre.

Må ha noe "å slå i bordet med" slik at jeg slipper såkalte velmente råd

Har forøvrig kronikse betennelser i flere ledd, kronisk muskel- og skjelett smerter, myalgia (som betyr smerter i muskler) og prolaps.
Men kan ikke skylde på prolaps i korsryggen, hvis det prates om skuldrene..

Var innom en "hobby-bod" og så ei som brukte strikkemaskin, og sa: det der kan jeg glemme, mine armer hadde ikke klart det!"
Og dama spurte hva som var galt, hvor jeg svarte betennelser.

Da kom hun frem med en boks pulver, som hadde "tatt bort" hennes betennelser. Hun måtte spise det hver dag, så det har nok ikke "tatt bort" men dempet

Jeg er godt utprøvet på både vanlig medisin fra legen, diverse kjøpt på helsekost ol, men det forsvinner ikke. Er rolig i perioder, og blusser opp ved enkel belastning.

Men, jeg må finne ett spennende ord for det, som ingen skjønner slik at jeg slipper disse irriterende rådene i en hver samtale.

Sjekke google translator, den er jo så morsom...

Noen tips?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 13-12-11, 20:45   #11804
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som kan fortelle meg hvilken plante dette er? Kjøpte den litt impulsivt på Rema for 25 kroner, men det sto ingen steder hva den heter.

Ja, dette må være en Peperomia. Kanskje Peperomia obtusifolia

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 13-12-11, 21:01   #11805
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Ja, dette må være en Peperomia. Kanskje Peperomia obtusifolia

Hmm ... Noen av bildene da jeg søkte på google ligner litt, men bladene på bildene ser en del større ut. Bladne er ca i fingerneglstørrelse.
Men, ja, kanskje rett og slett bare knipe av en stikling og ta med til en plantebutikk. Har uansett lyst på en til plante.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-12-11, 12:06   #11806
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er noen som sier at kokosolje framstilles likt som og er like dårlig for kroppen som palmeolje. Er dette sant?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 14-12-11, 15:01   #11807
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Ta med deg planten, eller et blad fra den, og kanskje ett bilde på mobilen og spør på en blomsterbutikk


Jeg lurer på å skaffe meg en ny merkelig diagnose....................
Lei av at så mange skal fortelle meg at feks betennelser forsvinner med bruk av ditt eller datt, og videre videre.

Må ha noe "å slå i bordet med" slik at jeg slipper såkalte velmente råd

Har forøvrig kronikse betennelser i flere ledd, kronisk muskel- og skjelett smerter, myalgia (som betyr smerter i muskler) og prolaps.
Men kan ikke skylde på prolaps i korsryggen, hvis det prates om skuldrene..

Var innom en "hobby-bod" og så ei som brukte strikkemaskin, og sa: det der kan jeg glemme, mine armer hadde ikke klart det!"
Og dama spurte hva som var galt, hvor jeg svarte betennelser.

Da kom hun frem med en boks pulver, som hadde "tatt bort" hennes betennelser. Hun måtte spise det hver dag, så det har nok ikke "tatt bort" men dempet

Jeg er godt utprøvet på både vanlig medisin fra legen, diverse kjøpt på helsekost ol, men det forsvinner ikke. Er rolig i perioder, og blusser opp ved enkel belastning.

Men, jeg må finne ett spennende ord for det, som ingen skjønner slik at jeg slipper disse irriterende rådene i en hver samtale.

Sjekke google translator, den er jo så morsom...

Noen tips?



Jeg fikk akkurat vite at jeg har tendinose i akillesfestene i hælen....på godt norsk har jeg altså kronisk senebetennelse der...

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 14-12-11, 15:39   #11808
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Dette er sikkert et kjempeteit spørsmål, men jeg lurer på om det er noen potter som er bedre enn andre (med tanke på komfort og sånn)

Vi hadde "hjertepotte" frå BabyBjörn som var veldig bra. Vi har ho for så vidt enda, men potta er ikkje i bruk så ofte ettersom minstemor er nesten 5 Ville kikka etter ei slik, om dei framleis er i sortimentet, da. Står stødig på golvet, forma etter stumpen slik at ho er behageleg å sitte på, og går litt opp foran, så det blir mindre uhell spesielt for gutane når dei tissar.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg potte.jpg (57,0 KB, 2 visninger)
__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 14-12-11, 17:46   #11809
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg fikk akkurat vite at jeg har tendinose i akillesfestene i hælen....på godt norsk har jeg altså kronisk senebetennelse der...

Uffda..... Selv om det er kronisk, finnes det håp for bedring, i allefall lindring??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-12-11, 17:51   #11810
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Var visst ikke så mye og gjøre med det; kommer til og måtte leve med det. Enkelte kan få noe lindring av http://no.wikipedia.org/wiki/ESWT, men dette vil visst bare være midlertidig. Skal jeg ha slik behandling må jeg reise 24 mil.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 14-12-11, 18:17   #11811
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Var visst ikke så mye og gjøre med det; kommer til og måtte leve med det. Enkelte kan få noe lindring av http://no.wikipedia.org/wiki/ESWT, men dette vil visst bare være midlertidig. Skal jeg ha slik behandling må jeg reise 24 mil.....

Har hatt en akillessenebetennelse det ikke er "noe å gjøre med" i over et år, selv - sympatiserer med deg.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 14-12-11, 18:29   #11812
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Har hatt en akillessenebetennelse det ikke er "noe å gjøre med" i over et år, selv - sympatiserer med deg.

Felles skjebne, felles trøst.
Har klaget og klaget på hælene i 2 år, men legen trodde altså at jeg bare var en sutrekopp som innbilte meg det. Reumatologen jeg var hos i sist uke var ikke i tvil da hun så hælene mine på ultralyden......

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 14-12-11, 21:22   #11813
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har et operasjonssår ... ja, la oss si under beltestedet. Det står i papirene jeg fikk med meg at jeg bør sitte i bad/skylle med medisinsk såpe to ganger daglig i en uke. Nå har ikke jeg en balje, og må følgelig sitte i oppvaskkummen ... Så, ut fra det som står, burde det holde at jeg vasker grundig med denne såpa i dusjen ...?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-12-11, 21:27   #11814
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har et operasjonssår ... ja, la oss si under beltestedet. Det står i papirene jeg fikk med meg at jeg bør sitte i bad/skylle med medisinsk såpe to ganger daglig i en uke. Nå har ikke jeg en balje, og må følgelig sitte i oppvaskkummen ... Så, ut fra det som står, burde det holde at jeg vasker grundig med denne såpa i dusjen ...?

Eller at du bruker en mugge som du blander ut såpa i og skyller deg med

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 14-12-11, 21:36   #11815
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har et operasjonssår ... ja, la oss si under beltestedet. Det står i papirene jeg fikk med meg at jeg bør sitte i bad/skylle med medisinsk såpe to ganger daglig i en uke. Nå har ikke jeg en balje, og må følgelig sitte i oppvaskkummen ... Så, ut fra det som står, burde det holde at jeg vasker grundig med denne såpa i dusjen ...?

Det burde holde at du vasker med denne såpa i dusjen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-12-11, 21:47   #11816
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ah, bra bra! Selv om det jo hadde vært festlig å sitte i oppvaskekummen og dingle med beina.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-12-11, 22:19   #11817
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, bra bra! Selv om det jo hadde vært festlig å sitte i oppvaskekummen og dingle med beina.

I værste fall kan du klare deg med en bolle/kaup. Bare å holde oppunder.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-12-11, 22:25   #11818
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tok det i dusjen, jeg. Det får holde, håper jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-12-11, 23:28   #11819
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ettersom jeg bare bruker svarte klær, får jeg hvite merker/flekker pga deodoranten. Har noen en å anbefale som setter lite eller ingen flekker?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-12-11, 00:55   #11820
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du kan låne en balje av meg om du vil, Photo

Edit: Oi, kom på at jeg må legge dusjgardinene i bløt i den før jul ... Men når jeg har fått gjort det kan du låne den!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 15-12-11, 00:57   #11821
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Du kan låne en balje av meg om du vil, Photo

Takk for det! Men om jeg bare kan bruke det i dusjen så er jo det av det beste.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-12-11, 01:29   #11822
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har et operasjonssår ... ja, la oss si under beltestedet. Det står i papirene jeg fikk med meg at jeg bør sitte i bad/skylle med medisinsk såpe to ganger daglig i en uke. Nå har ikke jeg en balje, og må følgelig sitte i oppvaskkummen ... Så, ut fra det som står, burde det holde at jeg vasker grundig med denne såpa i dusjen ...?

Har du en vanlig vaskebøtte? Den fyllt til randen funker vel like bra som en balje... Og den er stødig nok til å sitte på.
Grønnsåpe er forøvrig uovertruffen når det gjelder sårheling.
Da jeg snubla i rusten piggtråd og endte opp med et digert gapende sår som jeg dro alt for sent til legen med til å få sydd måtte jeg sitte med hånda i grønnsåpevann 2 ganger daglig. Nå er arret knapt synlig. Samme da jeg fikk infeksjon i et sår på Roskilde etter å ha vasset i søla en uke i sandaler...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-12-11, 02:24   #11823
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Var visst ikke så mye og gjøre med det; kommer til og måtte leve med det. Enkelte kan få noe lindring av http://no.wikipedia.org/wiki/ESWT, men dette vil visst bare være midlertidig. Skal jeg ha slik behandling må jeg reise 24 mil.....

Triggerpunktsakupunktur sier jeg. Bare prøv! Har troen!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 15-12-11, 08:18   #11824
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det nokon annan her med Canal Digital som er utan tv-signal og internett? Sit på jobb no, men heime er begge totalt døde sidan halv ni i går kveld.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-12-11, 08:38   #11825
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du en vanlig vaskebøtte? Den fyllt til randen funker vel like bra som en balje... Og den er stødig nok til å sitte på.
Grønnsåpe er forøvrig uovertruffen når det gjelder sårheling.
Da jeg snubla i rusten piggtråd og endte opp med et digert gapende sår som jeg dro alt for sent til legen med til å få sydd måtte jeg sitte med hånda i grønnsåpevann 2 ganger daglig. Nå er arret knapt synlig. Samme da jeg fikk infeksjon i et sår på Roskilde etter å ha vasset i søla en uke i sandaler...

Men nå har jeg medisinsk såpe (som jeg fikk beskjed om å bruke, ikke vanlig grønnsåpe, selv om det i prinsippet er det samme, men ms er mer antiseptisk eller noe, fikk jeg høre), jeg har ikke vaskebøtte heller. Hehe. Jeg kunne fint ha sittet i vaskekummen altså, spørsmålet var vel heller mer om jeg kunne slippe å bløtlegge og bare bruke såpa i dusjen.
Det er ikke et "vanlig" operasjonssår, heller, men en infisert kjertel som må holdes åpen der den er sydd.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no