Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hvordan går det med dere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-06, 13:22   #1
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan går det med dere?

Hvor ofte veier dere dere? Flere ganger om dagen, hver dag, hver uke eller hver måned?

Trives dere med maten?

Er humøret på topp, eller på bånn, fortsetter dere med hva dere begynte på eller har dere gjort eller vil gjøre endringer underveis?

Jeg har gått ned 1.3 kilo den siste uka, etter å ta stort sett tatt vekk alt av melkeprodukter. Nå går det i kjøtt, egg, smør, majones og litt grønnsaker. Tror fettandelen har gått noe ned etter at jeg kuttet ut fløten. Jeg spiser litt fløte enda, i form av en tynn fløtesaus til middag av og til. Jeg trives bedre med dette enn med en sultekur, men jeg er ikke helt fornøyd, og jeg tester bare ut hva det er jeg kan spise og hva jeg ikke kan spise. Jeg håper å kunne legge til andre ting etter hvert. Om jeg noengang kommer ned til mitt endelige mål tror jeg at jeg ville trives med å spise lavkarbomat. Nå spiser jeg for å gå ned i vekt, men jeg ser for meg at jeg kan spise det jeg vil av grønnsaker om jeg en gang blir ferdig. Humøret har steget etter at vekta gikk ned og etter at buksa er blitt mer romslig. :-)

Lykke til alle sammen!

Vennlig hilsen Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 13:26   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan går det med dere?

Det går strålende her! Veier meg hver mandag. Har gått ned 6,5 kg på 2 uker, er kjempefornøyd!!

Har nettopp hatt 2 løvbiffer med ost til lunsj. Kjempegodt.

Humøret er mye bedre nå enn det var. Nå begynner det å kjennes ut som en livsstil, noe det egentlig ikke gjorde i begynnelsen, da tenkte jeg bare på søppelmat hele tiden. Nå er det mye lettere.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 13:26   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan går det med dere?

Godt at du endelig går ned da! Men et ensidig kosthold er vel ikke bra enten det er lavkarbo eller ikke. Håepr du greier å "bygge ut" etterhvret. Jeg trives veldig godt, og har på en måte integrert det til å bli sånn jeg spiser. Spiser jeg andre ting, er jeg veldig klar over det...Kanskje du etterhvert kan tåle å ta en smoothie om dagen? Det er bare så deilig..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 13:35   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan går det med dere?

Jeg veide meg hver dag de to første ukene. Nå er vekta gjemt og skal ikke fram igjen før neste mandag. 6,7 kg borte.

  Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 13:39   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan går det med dere?

Jeg veier meg 1 gang pr uke. Har funet ut at jeg ikke kan veie oftere, for da blir jeg alt for opphengt i vekta...
hovedsaken er at jeg trives med det jeg spiser, holder meg unna det jeg ikke skal spise, og at humøret er på topp, for da blir det så mye lettere

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 18:20   #6
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Hvordan går det med dere?

Jeg veier meg en gang i uka, det holder lenge naa om dagen. Da jeg begynte med dette var det bare vektnedgang som stod i hodet paa meg, men etter at jeg har begynt aa merke helsemessig fremgang har det tatt over som viktigste motivator.

Hittil har jeg blitt kvitt halsbrann som var veldig plagsomt, og jeg har tro paa at en kronisk bihule betennelse jeg har hatt i mange mange aar er i ferd med aa slippe taket. Hvis det stemmer er innsatsen veart det alene. Ettersom vekta daler har jeg tro paa at ryggplager og betennelse i helene ogsaa vil forsvinne, pluss at jeg merker meget positive tendenser i rektalomraadet (stikkord, hemorider og kviser).

Naa som jeg gaar inn i tredje uke ser jeg for meg at jeg skal begynne aa variere litt mer hva jeg spiser, synes jeg har merket meget god effekt av aa legge til oerlitte grann groennsaker i kosten.

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 10:37   #7
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan går det med dere?

Hei!
Det går bra hos meg også. Vektnedgang på 2,5 kilo på de to første ukene. Har hatt veiedag søndags morgen, men flytter den til fredags morgen. Alt for lett å drikke litt i helgene, og det vises på vekta. Nå kunne man jo selvsagt la være å drikke alkohol, men da blir livet så trist

Stå på!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 21:57   #8
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan går det med dere?

Hallo!
Jeg synes dette kostholdet gjør meg mye roligere i kroppen. Spiser meg god og mett, og det metter lenge. Maten synes jeg smaker nydelig. Har tidligere vært plaget med et konstant sug etter noe, og har da tydd til gotteri og andre raske karbs som har gitt en forbigående ro (rus?).

Har bare holdt på i 12 dager til nå, men alt vel så langt
Har også stor tro på det med demping av betennelser. Jeg har også vært plaget i mange år med kronisk bihulebetennelser og brukt mye Rinexin-tabletter for dette. Har hørt at hvetemel og sukker trigger betennelser. Denne vinteren har vært mye lettere på den fronten.

Da jeg startet med omega 3 (3-4 gram pr. dag) stilnet også endel av migreneanfallene jeg ofte hadde et par ganger i måneden. Nå kanskje bare annenhver måned og da kun flimringen. Skallebanken uteblir. Bare litt groggy. Huden har også blitt mykere av omega 3.

Spiser 3 ganger for dag, og tar med meg frokost og lunsj på jobben. Fungerer bra for meg.
Synes magen fungerer bedre også. Ingen unødig lufting og normal avføring hver 2.dag. Gikk ned 2 kg. første uka. Har veiedag fredag-morgen, så det er 3 dager til. Tror vel ikke jeg har gått så mye ned, siden jeg ikke skal ned så mye. Er heller ikke så viktig. Jeg fokuserer mest på trivsel og god helse.

Lykke til !

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no