Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Du blir sint av kjøtt!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-07, 09:19   #1
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Du blir sint av kjøtt!

Jeg fant denne artikkelen på Alternativ helse. Den er litt gammel, men jeg fant den ikke her inne, så jeg legger den ut.

En liten smakebit fra artikkelen som er skrevet av Vebjørg Seim alternativ helse 1999:

"Ikke lytt til de negative stemmene! Du har makt til å forbedre ditt barns muligheter (og dine!) ved først å kutte ut kjøttet, da kjøtt er aggresjons-fremkallende. Det virker irriterende på sinnet fordi det er tungt fordøyelig. I tillegg gir det mennesket en dårligere utstråling."

Her er resten av artikkelen:
http://www.althelse.com/?artid=1173

Kilde: www.Althelse.com

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 14:34   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Du blir sint av kjøtt!

....javel....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 15:30   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Du blir sint av kjøtt!

Hahaha, jeg kan ramse opp tusen andre GODE grunner til å ikke spise kjøtt før denne. Og jeg er ikke I MOT kjøttspising. Kreisi dame.
Underholdende da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 16:14   #4
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Du blir sint av kjøtt!

hmmm...jeg blir glad av kjøtt jeg

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 17:46   #5
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Du blir sint av kjøtt!

Når et av argumentene mot kjøtt er at et sukkerholdig kosthold gjør folk aggressive og voldelige - ja, da falt jeg litt av lasset jeg. . .

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 19:38   #6
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: Du blir sint av kjøtt!

Hehe basert på egne observasjoner til og med.... Jeg er imponert...
E-stoffene derimot er jeg heeelt enig i at kan påvirke oppförsel. DET er jo faktisk bevist(ikke bare observert av forfatteren)

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 01:06   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Du blir sint av kjøtt!

Når du heter Vebjørg Seim så er det jo ikke rart man har slike rare meninger.

Kanskje du skulle prøvd å kutte ut karbohydrater istedet og se om det virkelig var kjøttet sin feil?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 05:28   #8
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg
Wink

Sv: Du blir sint av kjøtt!

Meg før jeg spiser kjøtt. Og meg etter et godt kjøttmåltid. Yeah, right. Jeg har akkurat spist en fet svineknoke og nå skal jeg ta deg. Grrrr.....rovdyret våkner.

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 17:15   #9
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Du blir sint av kjøtt!

Ja, det er jo ikke rart at vi er så aggressive og voldelige og fæle mot hverandre her inne, så mye kjøtt som vi spiser!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 17:37   #10
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Du blir sint av kjøtt!

Det må jeg si var veldig overraskende, om det stemmer... Hvilket jeg ikke tror det gjør. Hadde selv mye aggresjon i meg, ble fort sint da jeg spiste veldig lite kjøtt, men mye brød og andre karbohydrater. Nå er jeg mye "rundere" i væremåte, og generelt sett gladere og mer omgjengelig.
Må si at det er ting som tyder på at det er høyt karbohydratinntak og særlig mye sukker som gir høyt aggresjonsnivå.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:48   #11
lavendel
Juniormedlem
 
lavendel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 45
Innlegg: 22
lavendel er på en erverdig vei

Sv: Du blir sint av kjøtt!

Tror de tenker på at energien til dyret som kanskje har lidd mye på bås fortsatt er i kjøttet når vi spiser det. Det er mange dyr, spesielt griser som har det helt forjævelig for at vi skal spise det. Derfor klarer jeg ikke stappe i meg ubegrenset av det. Har ikke verdens beste samvittighet akkurat. Men jeg skjønner jo at kjøtt er naturlig for menneske å spise. Og så lenge økologisk er så dyrt og lite tilgjengelig så har man ikke så mye valg.

lavendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bare å kutte ned på karbohydratene Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 18:17   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Du blir sint av kjøtt!

Hææ-hææ-hææ-hæææææ........LER MEG IHJÆL, for en dustete artikkel.....heheheheheh!!!!

Jaggu meg mye man skal høre før nesa detter av ...eller var det ørene??? STEIKI!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Transfett i kjøtt themonk Generell ernæringsdebatt 15 31-01-07 10:02
Man blir ikke skikkelig sulten på denne kosten Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 31-01-06 22:23
Franske kvinner blir ikke fete nøtta Generell ernæringsdebatt 7 08-01-06 03:09
Rødt eller hvitt kjøtt? mofe Spørsmål og svar 5 13-09-05 20:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no