Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-07-11, 18:43   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Det er det jeg skal teste ut nå. Jeg har, inspirert av noe Bitorres skrev i en annen tråd om forholdene mellom de forskjellige omega-oljene, bestilt meg kokosolje og Udo's som kom i posten i dag, og bestemt meg for å begynne å ta det daglig for å se om det kan ta kverken på det siste fettet. Kroppen er relativt slank, men fra rett over hoftene til rett under puppene er det et belte av fett som ser ut til å klore seg til kroppen, typisk insulinresistent kropp ...
Etter å ha levd på et temmelig strikt lavkarbo-, og da stort sett ketogent kosthold i snart fem år, og under den tiden gått ned nesten 25 kilo (fra 97 til 72-73) så begynner jeg å bli relativt fornøyd, men med en kropp som er såpass disponert for diabetes og alskens så må dette magefettet til livs.

Ja, hvor vil jeg med dette? Jeg lurer vel egentlig på om det er noen flere der ute som har testet noe tilsvarende, og har noen erfaringer å dele. Når jeg leter på nettet så finner jeg ikke så voldsomt mye info, ikke annet enn at cocosa er bra for forbrenninga etc, etc ... Det visste jeg jo. Jeg har tatt det som kosttilskudd tidligere, men tok meg vann over hodet med tanke på mengde, og endte opp med å nesten spy bare jeg kastet et blikk mot cocosaglasset, og rakk aldri å se om det ga noen virkning. Så jeg begynner fryktelig forsiktig ut, og har i dag begynt med 1 ts (ca tilsvarende 5 ml) av hver av oljene, og skal øke laaangsomt. Har faktisk hatt noen bølger med kvalme (som jeg har bestemt meg for at er fettcellene som åpner seg på vidt gap i ren frykt ), selv om jeg spiser mye fett til vanlig, så jeg tror det er en god idé å ta det veldig rolig med inntaket.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 19:50   #2
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er det jeg skal teste ut nå. Jeg har, inspirert av noe Bitorres skrev i en annen tråd om forholdene mellom de forskjellige omega-oljene, bestilt meg kokosolje og Udo's som kom i posten i dag, og bestemt meg for å begynne å ta det daglig for å se om det kan ta kverken på det siste fettet. Kroppen er relativt slank, men fra rett over hoftene til rett under puppene er det et belte av fett som ser ut til å klore seg til kroppen, typisk insulinresistent kropp ...
Etter å ha levd på et temmelig strikt lavkarbo-, og da stort sett ketogent kosthold i snart fem år, og under den tiden gått ned nesten 25 kilo (fra 97 til 72-73) så begynner jeg å bli relativt fornøyd, men med en kropp som er såpass disponert for diabetes og alskens så må dette magefettet til livs.

Ja, hvor vil jeg med dette? Jeg lurer vel egentlig på om det er noen flere der ute som har testet noe tilsvarende, og har noen erfaringer å dele. Når jeg leter på nettet så finner jeg ikke så voldsomt mye info, ikke annet enn at cocosa er bra for forbrenninga etc, etc ... Det visste jeg jo. Jeg har tatt det som kosttilskudd tidligere, men tok meg vann over hodet med tanke på mengde, og endte opp med å nesten spy bare jeg kastet et blikk mot cocosaglasset, og rakk aldri å se om det ga noen virkning. Så jeg begynner fryktelig forsiktig ut, og har i dag begynt med 1 ts (ca tilsvarende 5 ml) av hver av oljene, og skal øke laaangsomt. Har faktisk hatt noen bølger med kvalme (som jeg har bestemt meg for at er fettcellene som åpner seg på vidt gap i ren frykt ), selv om jeg spiser mye fett til vanlig, så jeg tror det er en god idé å ta det veldig rolig med inntaket.

Så spennende ! Høres ut som vi sliter med det samme, er også 72-73 kg, men har også et mykt, kledelig belte . Har aldri tenkt på at jeg kanskje er insulinresistent?

Jeg leste samme innlegget til Bitorres og har tenkt litt i samme dur. Hvor mye har du tenkt å bygge deg opp til å ta? Tar Udo's hver dag, 2 ss om morgenen, men har ikke klart å ta noe særlig cocosa. Hvordan tenkter du i forhold til annet fett du får i deg? Kommer du til å redusere det eller er blir det i tillegg?

Kanskje det er dette som skal til for å få bukt på midjefettet?

ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:01   #3
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Har ikke erfaring med Udo's, men bruker en del cocosa.
Pure er mindre "kvalm" enn extra virgin i store mengder, og kan lett gjemmes bort i te, kaffe eller smoothie.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:19   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Så spennende ! Høres ut som vi sliter med det samme, er også 72-73 kg, men har også et mykt, kledelig belte . Har aldri tenkt på at jeg kanskje er insulinresistent?

Jeg leste samme innlegget til Bitorres og har tenkt litt i samme dur. Hvor mye har du tenkt å bygge deg opp til å ta? Tar Udo's hver dag, 2 ss om morgenen, men har ikke klart å ta noe særlig cocosa. Hvordan tenkter du i forhold til annet fett du får i deg? Kommer du til å redusere det eller er blir det i tillegg?

Kanskje det er dette som skal til for å få bukt på midjefettet?

Du behøver ikke å være insulinresistent, altså. Men for de som er det så er det ganske typisk å legge på seg rundt midja og deromkring, framfor på rumpe, hofter og lår som er en mer "normal" måte for oss kvinner å legge på seg på. Men om du har gått ned mye i vekt kan det hende du har vært insulinresistent, men ikke er det lenger? Mitt tilfelle var noe ekstremt, og jeg har måttet gå på diamedisin i tillegg, og gjør det fortsatt, ellers får jeg fortsatt blodsukkersvingniger, enn ikke like voldsomme som før lavkarbo. Det hjalp meg også ytterligere ned i vekt etter et par års mer eller mindre stillstand.
Nå har det imidlertid stått så godt som stille siden rundt påske, både på mål og vekt.
Jeg kommer ikke til å redusere på annet fett, nei, jeg spiser som alltid før. Det blir som et kosttilskudd, men ettersom det er rent mettet fett, så kan det hende det øker metthetsfølelsen litt, sånn at jeg totalt spiser minder. Jeg så at Bitorres tok 35-40 ml om dagen, om det var av både cocosa og Udo's vet jeg ikke, men får håpe han ser tråden og kan svare på det selv. Men jeg får se hva magen min tåler. Skal i alle fall holde på den dosen, en teskje om dagen, kanskje to i en ukes tid, så jeg ikke går på samme smellen igjen.

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Har ikke erfaring med Udo's, men bruker en del cocosa.
Pure er mindre "kvalm" enn extra virgin i store mengder, og kan lett gjemmes bort i te, kaffe eller smoothie.

Ja, men jeg vet ikke om den har alle de gode stoffene som extra virgin. Jeg har overhodet ingenting mot kokossmaken, ikke i det hele tatt, det var nok bare at jeg syntes det var så godt i starten at jeg med glede trøkte i meg et par tre spiseskjeer sånn ganske til å begynne med, og kroppen protesterte heftig! Nå synes jeg det er godt igjen. Det er ikke cocosa jeg tar nå, da. Men en annen extra virgin kokosolje fra iherb, så det er akkurat det samme, bare billigere.
Hvordan synes du cocosa fungerer?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:25   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Har tatt udos i en uke nå, 15ml før frokost og 15ml før middag og har gått litt ned i vekt
Litt plaga med kvalme

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:32   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Var det et platå som løsna, Langaard? Jeg tror jeg skal holde på planen min om å øke langsomt, har angst for kvalme nærmest ...
Jeg har dessuten tatt bilde av meg selv i et par skinnyjeans med noe lavt liv som egentlig passer akkurat, men jeg får likevel en sånn lækker muffintop i dem, tenkte det kunne være greit som et sammenligningsgrunnlag, samtidig som jeg, som jeg alltid har gjort, måler midje mage etc med jevne mellomrom.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:39   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Ja, jeg har lenge stått i ro på vekta.
Tar udos , samtidig som jeg generelt har økt inntaket av fett i kosten
Det ser ut til og gjøre susen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:46   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ja, jeg har lenge stått i ro på vekta.
Tar udos , samtidig som jeg generelt har økt inntaket av fett i kosten
Det ser ut til og gjøre susen

Så bra! Blir spennende å se om det skjer noe her også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 21:00   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Er det noen som kan komme med gode forslag til å kamuflere smaken av Udo's?? Jeg har faktisk drukket en del av den, men nå står flaske nr to godt plantet i kjøleskapet og jeg får meg ikke til å ta en ss (som er det jeg før har drukket).
Jeg har hatt det oppi (min kjempegode) avokado-lime smoothie, men da syntes jeg at det jeg ikke drakk med en gang, ble ødelagt av "udo-smaken" .

Jeg har ikke noen vektresultater å komme med, både fordi jeg tror jeg er på normalvekten min og dernest fordi jeg ikke klarer å drikke udo's jevnlig. (Men jeg kunne godt tenkt meg å miste et par kilo til rundt mave/midje - uansett er ikke det noe stress.)
Cocosa er også noe som går i rykk og napp her i gården, men det liker jeg relativt godt å drikke i kaffen, så det er ikke noe problem.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 21:08   #10
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Spennende!! Tar du Udo's choise i kapselform?

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 01:12   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Takk for innspill!
Nei, det er Udo's choise sin olje jeg har.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 07:04   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Spennende!

Jeg har de siste ukene tatt 2 ss cocosa extra virgin (eller, jarrow formula-varianten fra iherb) til frokost hver dag, i utforskningens ånd. Men Udo's har jeg ikke - er det noen effektforskjell med kapsler istedet for flytende olje? Jeg er mye vennligere innstilt til kapsler, nemlig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 10:31   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Spennende!

Jeg har de siste ukene tatt 2 ss cocosa extra virgin (eller, jarrow formula-varianten fra iherb) til frokost hver dag, i utforskningens ånd. Men Udo's har jeg ikke - er det noen effektforskjell med kapsler istedet for flytende olje? Jeg er mye vennligere innstilt til kapsler, nemlig.

Ah, det er den samme som jeg tar. Bra greier!
Jeg vet ikke om det er noen forskjell, men det kan jeg da aldri tro. Er jo samme oljen, bare kapslet inn. Fant Udo's billig på uherb også!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 12:06   #14
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Wow, kjempespennende!!

Jeg har også bitt meg tak i BitTorres' innlegg og har tenkt å teste.
Drar til Sverige i morgen, og har bestemt meg for å kjøpe Udos der, samt ny Cocosa, for den jeg hadde er snart tom her.
Sånn sett blir jeg en del av eksperimentet ditt, Photobscura, men jeg har ikke gått ned noe særlig siden oppstart av lavkarbokostholdet mitt, så jeg vet ikke om jeg blir helt representativ..

Sånn for sammenligning av priser og sånt - kunne du linket til udos og den kokosoljen du har kjøpt på nett? Og hvor lang leveringstid var det?
Svenskeprisene er litt billigere enn hva jeg har funnet produktene for her, men igrunnen ikke kjempeforskjell.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 12:28   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Om du har noe å gå ned, så vil du jo være representativ på en måte dersom du begynner å gå ned ved hjelp av Udo's og kokosolje!

Det er denne jeg har kjøpt, men den finnes også i større flasker. Jeg bestilte denne størrelsen med tanke på toll og ikke minst holdbarhet. Om du skroller litt ned på siden så ser du også den Jarrow-oljen jeg har kjøpt blant "customers who bought this product also bought ..."

Jeg vet ikke om jeg kan gi oljen æren for det, men jeg veier en kilo mindre i dag enn i går. Jeg har vel heller en mistanke om at trekvart flaske vin har skylda. (med det sagt er det fortsatt en kilo over minstenotering, men vekta mi pendler mye på grunn av vannansamlinger som kommer og går).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 12:38   #16
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Takk for linken
Var jo billig der, ja.

Er frakten dyr? Og husker du noe om leveringstiden?
Jeg er litt utålmodig etter å starte, kjenner jeg, så jeg skal nok uansett handle inn disse tingene i morgen, men dette er jo veldig greit å ha i bakhånd til neste gang jeg går tom!!

Og ang. vekt og meg, jada, jeg har endel kilo jeg bør ned, så sånn sett er jeg representativ.
Jeg skal gi lyd fra meg her når jeg starter, og evt resultater etterhvert.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 12:42   #17
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

(med det sagt er det fortsatt en kilo over minstenotering, men vekta mi pendler mye på grunn av vannansamlinger som kommer og går).

Hmf, ja - jeg lurer på om det er fåfengt for meg å prøve å gå ned i vekt om sommeren. Er 2-3 kilo over minstenotering fra mars, og dette osloværet gjør meg til en vannsvamp. Gikk ikke ned noe i fjor sommer heller husker jeg, men droppet plutselig noen kilo så fort det ble kjøligere igjen - krysser fingrene for den effekten i år også...

Men det gjør jo eksperimenter som dette enda mer interessant, egentlig. Blir spennende å se hvordan det går!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 12:52   #18
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Leste også innlegget til BitTorres om Udos og har planer om å prøve det som kosttilskudd. Har ikke kommet så langt ennå, er vanskelig å spise "riktig" nå på sommeren merker jeg, blir en del ekstra av både det ene og det andre selv om de er lavkarbo og rikker ikke vekta mi seg i det hele tatt. Så det er mulig jeg bare utsetter det til høsten etter offshoretur (4 uker ) og ferie til vakre Kreta.

Blir spennende å høre hvordan det går med folk, kjenner meg igjen i innlegget ditt Photo. Jeg begynner også å nærme meg en vekt jeg kan trives med og ser at jeg har fått en del muskler, men blir ikke kvitt resten av det der forbaska magefettet.

Lykke til alle sammen, hold oss oppdatert om hvordan det går.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 14:21   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Takk for linken
Var jo billig der, ja.

Er frakten dyr? Og husker du noe om leveringstiden?
Jeg er litt utålmodig etter å starte, kjenner jeg, så jeg skal nok uansett handle inn disse tingene i morgen, men dette er jo veldig greit å ha i bakhånd til neste gang jeg går tom!!

Og ang. vekt og meg, jada, jeg har endel kilo jeg bør ned, så sånn sett er jeg representativ.
Jeg skal gi lyd fra meg her når jeg starter, og evt resultater etterhvert.

Om du velger vanlig air mail er det bare pluss minus 50 kr (avhengig av kurs), og da kommer som regel pakken i løpet av et par uker, det er i alle fall min erfaring. Men velger du dhl, som er en del dyrere avhengig av vekt, så får du den i løpet av få dager på døra.
Spennende om det er flere som henger seg på, så kan vi jo bare oppdatere i denne tråden!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hmf, ja - jeg lurer på om det er fåfengt for meg å prøve å gå ned i vekt om sommeren. Er 2-3 kilo over minstenotering fra mars, og dette osloværet gjør meg til en vannsvamp. Gikk ikke ned noe i fjor sommer heller husker jeg, men droppet plutselig noen kilo så fort det ble kjøligere igjen - krysser fingrene for den effekten i år også...

Men det gjør jo eksperimenter som dette enda mer interessant, egentlig. Blir spennende å se hvordan det går!

Jeg har så innmari lett for å samle vann i sykdomsperioder. Blir faktisk ikke SÅ påvirka av været. Men uansett hvor mye vann man har i kroppen, så sier jo ikke det noe om fettprosenten, selv om det kanskje ikke vil synes på vekta før vannet slipper.

I dag tok jeg oljene rett før frokost, i stedet for på relativt tom mage, ingen kvalme å spore så langt! Tok til og med samme dose på kvelden før jeg la meg, og det gikk også bra. Så kanskje jeg faktisk trygt kan fortsette på samme dose! Det er nesten komisk hvor mye av dagrutinene mine som er styrt av kosttilskudd og medisinering. Tar sterke joddråper hver morgen og kveld, smører progesteronkrem på huden to ganger om dagen i perioder på to uker hver måned, tar metformin til alle måltider, samt d-vitaminer etc, og nå disse oljene morgen og kveld. Føler meg som et vandrende apotek til tider.

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Leste også innlegget til BitTorres om Udos og har planer om å prøve det som kosttilskudd. Har ikke kommet så langt ennå, er vanskelig å spise "riktig" nå på sommeren merker jeg, blir en del ekstra av både det ene og det andre selv om de er lavkarbo og rikker ikke vekta mi seg i det hele tatt. Så det er mulig jeg bare utsetter det til høsten etter offshoretur (4 uker ) og ferie til vakre Kreta.

Blir spennende å høre hvordan det går med folk, kjenner meg igjen i innlegget ditt Photo. Jeg begynner også å nærme meg en vekt jeg kan trives med og ser at jeg har fått en del muskler, men blir ikke kvitt resten av det der forbaska magefettet.

Lykke til alle sammen, hold oss oppdatert om hvordan det går.

Sikkert ikke noe i veien for å ta oljene selv om kostholdet ikke er så strikt som du føler det burde være. Bortsett fra at det blir mer alkohol på sommeren så synes jeg det går greit. Men litt bær må jeg ha! Er et skikkelig sesongmenneske.
Jeg har ellers vært veldig flink til å trene yoga den siste måneden, og jeg kjenner det så godt, for jeg har holdt på med det i sju år, og jeg bygger muskler SÅ mye fortere nå enn den gangen! Jeg ligger godt under snittet på muskelmasse, og ettersom jeg er insulinresistent så burde jeg få pakka på meg litt mer power. Jeg skal bli en lean mean yoga machine!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 15:47   #20
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Har ingen erfaringer, men jeg driver og tester ut med Cocosa selv for tiden. Etter en uke (vel egentlig 3, men bare den siste uken har jeg husket å ta det hver dag) med 2 drøye ts cocosa har jeg gått opp en kilo Men jeg velger å tro at det ikke har noen sammenheng. Hadde egentlig ikke tenkt å ta Udo's Choice fordi jeg tar tran, men nå vurderer jeg å muligens ta Udo's i stedet, Særlig hvis man får det i kapsler.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 15:49   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Sleng deg på! Jeg har ikke tatt tran på evigheter, de tranene som er gode på fettsyrer er uansett så grisedyre. Møllers er vel mer eller mindre ødelagt i prosessen, og tilsatt omega tre syntetisk i ettertid ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 16:17   #22
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Jeg har brukt Cocosa i perioder. Har blitt en skikkelig kokoselsker etter jeg la om kosten, forresten. Jeg har brukt både Extra Virgin og Pure (Har Jarrow Formula Pure nå). Extra virgin smaker desidert best, og er mykere, så den passer bedre i kald form enn Pure gjør.

Jeg starter gjerne dagen med en variant av Smoothien til Gracella, med ei ss kokosolje i. Extra Virgin er desidert best her.

Udo's er nytt for meg, men kanskje jeg skal hive meg på jeg også? Må bli kapsler tror jeg, så mange som sier oljen smaker py.

Så langt har jeg registrert at jeg går raskere ned om jeg får i meg mye kokos, så jeg stapper innpå kokos i alle former. -Men jeg går veldig sakte ned nå. Det gikk greit fram til jul, men etter jul har det gått utroooolig sakte nedover, typ en halvkilo i mnd, og det er rundt magen det meste sitter.

Jeg nevnte lenger oppe at Pure er mindre "kvalm" enn Extra Virgin. Jeg blir ikke kvalm av passe doser kokosolje, men det virker som jeg "tåler" mer av Pure. Liker som sagt smaken, så noen god forklaring har jeg ikke.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 16:25   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Nå er ikke jeg noen god målestokk, ettersom jeg synes mye rart som folk mener smaker grevling, faktisk smaker godt (som tran, pultost, supergreenpulver etc ... ), men den Udo's-oljen smakte nesten ingenting, med et liiiite hint av linolje. (Ja, jeg har putta penselen i munnen ved uhell noen ganger mens jeg har malt bilder med olje. Sikkert kjempesmart!) Jeg spiser en del medisiner og kosttilskudd i både kapsel- og pilleform hver dag, men unngår det der jeg kan, da jeg tidvis har vondt for å svelge på grunn av struma. Og så er det vel i mengde billigere med olje enn kapsler, vil jeg tro!

Som sagt; Gøy om det er flere som henger seg på!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 17:06   #24
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

LInolje er vel ikke noe problem? - Det blir som knuste linfrø det.
Da blir det olje! *hiver meg over iherb igjen*

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 17:10   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choise og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

LInolje er vel ikke noe problem? - Det blir som knuste linfrø det.
Da blir det olje! *hiver meg over iherb igjen*

Nja, godt smaker det jo ikke akkurat, men det finnes verre. Og jeg vet ikke helt hvor matnyttig den linoljen man blander ut pigmenter med er.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du klart å redusere lipoprotein a ved hjelp av kostholdsendringer? bettyblue Fysisk og mental helse 0 02-06-11 19:53
Mettet fett i kokosolje MarianneSB Spørsmål og svar 1 25-05-11 11:25
Mettet fett og Udo's Choice kamp Spørsmål og svar 28 31-12-10 11:47
Lavkarbo- redusere fett? supha Lavkarbo generelt 10 26-05-09 22:32
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no