Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Trenger litt hjelp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-12, 21:20   #1
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei
Red face

Trenger litt hjelp

jeg har startet på lavkarbo for 4 dager siden.. jeg har lest at mange får hodepine, svimmelhet å kanskje føler seg uvell... jeg har ikke hatt noe av dette ...

er det normalt?? å ikke få noe av disse ?? ell gjør jeg noe feil ???

*jeg tenker veldig mye :P *

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:38   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt hjelp

Opprinnelig lagt inn av Monica25, her.

jeg har startet på lavkarbo for 4 dager siden.. jeg har lest at mange får hodepine, svimmelhet å kanskje føler seg uvell... jeg har ikke hatt noe av dette ...

er det normalt?? å ikke få noe av disse ?? ell gjør jeg noe feil ???

*jeg tenker veldig mye :P *

Det skal du prise deg lykkelig for! Men det kan fortsatt komme, jeg kan huske jeg fikk kvalme og hodepine 2 uka Men det gå over da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 23:09   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt hjelp

Tja, følger du atkins-induksjonene til punkt og prikke? Gjør du det, bør du bare prise deg lykkelig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 00:57   #4
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp

ja jeg tror jeg holder meg til 20 karbo hver dag... litt vanskelig når samboer skal ha det samme bare han tilsetter ting jeg ikke kan bruke :P hehe...

men en positiv ting er at jeg er fri for halsbrann som jeg har vært plaget med i mange år.... å har bare noen få oppstøt... om jeg spiser for lite så kjenner jeg at kroppen vil ha et lite måltid

håper jeg gjør det rett da, å har snakket med ei som har drevet med lavkarbo i over et år å hun får vite alt jeg putter i munnen å hun sier at det er supert så det må vell være bra da

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 01:16   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt hjelp

Opprinnelig lagt inn av Monica25, her.

ja jeg tror jeg holder meg til 20 karbo hver dag... litt vanskelig når samboer skal ha det samme bare han tilsetter ting jeg ikke kan bruke :P hehe...

men en positiv ting er at jeg er fri for halsbrann som jeg har vært plaget med i mange år.... å har bare noen få oppstøt... om jeg spiser for lite så kjenner jeg at kroppen vil ha et lite måltid

håper jeg gjør det rett da, å har snakket med ei som har drevet med lavkarbo i over et år å hun får vite alt jeg putter i munnen å hun sier at det er supert så det må vell være bra da

Om du ikke allerede har gjort det, så anbefaler jeg deg og lese deg opp, det finnes utallalig bøker!! Ønsker deg masse lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 01:19   #6
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp

jeg har gjort d.... å driver nå å leser dr.hexeberg si bok å jeg har lest i 3 mnd for å komme meg inn i det så jeg kan vell litt, men ble bare litt bekymra for at jeg ikke fikk det som alle andre har fått ... ang hodepine, svimmelhet++ så derfor jeg lurte

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 15:47   #7
Nedivekt1
Juniormedlem
 
Nedivekt1 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Finnmark
Alder: 40
Innlegg: 34
Nedivekt1 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp

Opprinnelig lagt inn av Monica25, her.

jeg har lest at mange får hodepine, svimmelhet å kanskje føler seg uvell... jeg har ikke hatt noe av dette ...

er det normalt?? å ikke få noe av disse ?? ell gjør jeg noe feil ???

Jeg er på dag 10 på ganske streng lavkarbo. Jeg har heller ikke hatt noe særlig av de vanligste bivirkningene. Bare litt mindre energi enkelte dager.

Det kan selvfølgelig skyldes at man gjør noe feil. Men om du er flink å få i deg både nok vann, nok fett, nok mat og nok mineraler og vitaminer gjennom grønsakker og evt kosttilskudd, så er sikkert sjansen for å bli dårlig mye mindre.

Lykke til videre ihverfall

__________________


Nedivekt1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 15:58   #8
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp

Har vert i snart 3 veker og hadde det ikkje moro i den første og litt av andre veka, men no har overskuddet komt.

Ein anna ting: Hadde ikkje klart dette utan diett.no. Hvis du lurer på om ant karb er rundt 20 bør du legge inn kvar minste flis du et der, dersom du ikkje allerede har gjort det. Visse ting gjer plutselig store utslag sjølv om ein trudde det var "safe". T.eks gir ein del grønnsaker ein del karb, hvis du et masse av dei, eller tyrkisk yohurt - den gav plutselig litt meir en eg hadde trudd (i mengder sjølvsagt :-)

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 00:39   #9
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp

Opprinnelig lagt inn av Nedivekt1, her.

Jeg er på dag 10 på ganske streng lavkarbo. Jeg har heller ikke hatt noe særlig av de vanligste bivirkningene. Bare litt mindre energi enkelte dager.

Det kan selvfølgelig skyldes at man gjør noe feil. Men om du er flink å få i deg både nok vann, nok fett, nok mat og nok mineraler og vitaminer gjennom grønsakker og evt kosttilskudd, så er sikkert sjansen for å bli dårlig mye mindre.

Lykke til videre ihverfall

jeg selv lever på en streng lavkarbo, jeg regnet ut grovt i dag det jeg har puttet i munnen å fikk et resultat av 15.02 g karbo å jeg har stort sett spist det samme hver dag :P for jeg synes det er godt hehe.... å jeg har fortsatt ingen bivirkninger å jeg er full i energi

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 12:42   #10
Nedivekt1
Juniormedlem
 
Nedivekt1 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Finnmark
Alder: 40
Innlegg: 34
Nedivekt1 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp

Du er heldig som har klart deg så flott i begynnelsen. Jeg har mistet matlysten nå, og har spist for lite. Jeg må tvinge i meg mat når jeg er sulten for selvom det er godt er det allikevel bare kvalmende.

Opprinnelig lagt inn av Monica25, her.

jeg har stort sett spist det samme hver dag :P for jeg synes det er godt

Hva spiser du i løpet av en vanlig dag og ca hvor mye?

Vi har forresten en del felles her inne. Vi skal mye ned begge to, vi har nesten akkurat begynt på lavkarbo -igjen, begge har valgt en ganske streng versjon i starten, og det er ikke engang så mange års forskjell på alder

__________________


Nedivekt1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 21:55   #11
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp

veldig trist å høre at du har mistet matlysten
jeg har i flere dager spist biffstrimler med soppsaus... billig og enkelt å utrolig godt ja vi har mye felles, å jeg har nettopp startet på dette, er på dag 8 i dag jeg har så stor motivasjon at ingen ting kan friste meg
håper du får tilbake matlysten igjen da så det ikke ødelegger dietten din

om du ønsker å prate litt mer privat må du bare sende en privat melding

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 00:38   #12
Nedivekt1
Juniormedlem
 
Nedivekt1 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Finnmark
Alder: 40
Innlegg: 34
Nedivekt1 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp

Idag fant jeg endelig noe mat jeg hadde lyst på
Har spist svinestrimler med Thai Wok grønnsaker, kokosmelk og masse krydder!
Må bare nevne at grønnsaksblandingen ikke er helt induksjon siden den inneholdt gulrot. Det var godt å bli ordentlig mett igjen, ja. Hjalp masse på dagsformen og energinivået (selvfølgelig kan jeg vel nesten legge til )

Opprinnelig lagt inn av Monica25, her.

jeg har så stor motivasjon at ingen ting kan friste meg

Så flott! Jeg har det litt på samme måten. Jeg har allerede kommet alt for godt igang til å bare sette meg ned å spise karbobomber.

Hva lager du soppsausen av? Jeg gjetter meg til at sopp er en av ingrediensene

__________________


Nedivekt1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 13:58   #13
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp

Opprinnelig lagt inn av Nedivekt1, her.

Idag fant jeg endelig noe mat jeg hadde lyst på
Har spist svinestrimler med Thai Wok grønnsaker, kokosmelk og masse krydder!
Må bare nevne at grønnsaksblandingen ikke er helt induksjon siden den inneholdt gulrot. Det var godt å bli ordentlig mett igjen, ja. Hjalp masse på dagsformen og energinivået (selvfølgelig kan jeg vel nesten legge til )


Så flott! Jeg har det litt på samme måten. Jeg har allerede kommet alt for godt igang til å bare sette meg ned å spise karbobomber.

Hva lager du soppsausen av? Jeg gjetter meg til at sopp er en av ingrediensene

den lager jeg av stekt sopp ja :P åsså har jeg oppi ca 3 dl fløte og 3 ss cc

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 19:49
Trenger litt hjelp Christine81 Lavkarbo generelt 3 27-08-09 01:01
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 23:35
Trenger litt hjelp ... Cec Ketolysekuren 11 09-12-07 23:37
jeg trenger litt råd og hjelp! Siljevanilje Andre dietter 1 08-03-07 10:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no