Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-05, 14:19   #151
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Nirren

Prøve noe nytt til middag i dag. Aubergin med kabonadedeig, løk, hvitløk og ost for gratinering..
Høres det godt ut eller?? Vi må jo prøve noe nytt...

høres ut som Moussaka jo! nmme

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Gammel 21-02-05, 16:14   #152
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Opprinnelig lagt inn av luringen

høres ut som Moussaka jo! nmme

He he... mulig det men det har jeg aldri laget... Er det godt??

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 21-02-05, 17:18   #153
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Nå spiser jeg finnbiff og pasta som mamma sendte med meg fra helgebesøket

(hun sendte med en reinsdyrsstek også, så den blir nok fortært når jeg finner bra oppskrift! )

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 21-02-05, 19:58   #154
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sitreongress kylling + Agurksalat med peanøtter, kokos og lime ....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 21-02-05, 22:45   #155
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Nirren

He he... mulig det men det har jeg aldri laget... Er det godt??

ja det er kjempegodt ikke vanskelig heller.
Lag hvit saus (kan godt tilsette cottage cheese, youghurt naturell, ost, egg)
Kjøttsaus (med masse godt krydder a la italiensk, løk, paprika, hvitløk, tomatpure...)
auberginers i skiver (stekes i olje til de blir gylne)
Legges lagvis i form, stekes i 30-40 minutter.

Lindberg har et lag med linsepureoppi også..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen
Gammel 30-03-05, 16:11   #156
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

*dytte litt til glede for nye lesere*

 
Gammel 31-03-05, 23:02   #157
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Kalkun- og kyllingkjøttdeig
En halv løk og en halv rødløk
1 Boks med red curry fra Asiamat-butikken
1 Wok-pakke grønnsaker Asia

Hot Hot men Godt Godt

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger
Gammel 31-03-05, 23:05   #158
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Du gir deg ikke, nei?
Karen B's kylling med bacon, krem og timian (fra oppskriftsforumet her)
Blandet grønn salat (crispy, minispinat og rucola)
2 cherrytomater
5-6 valnøtter
Vann
Dessert: Kaffe med en fløteskvett (sparte litt på kyllingsausen)

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style
Gammel 31-03-05, 23:31   #159
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

1/2 Avocado m/skagensalat
Bacon cheeseburger Casserole m/brokkoli

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 05-04-05, 16:16   #160
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Ingrids Pesto!

Vispa sammen noe greier en gang som ble utrolig godt. Ypperlig for dem som ikke er så glad i fisk, men likevel vi få i seg litt.. Kok opp 3-4 nøster bred pasta, to av hver farge om du har, og stek en halv pakke med koketorsk. Dette skal være ferdig ca samtidig, 8 min eller noe.. Når pastaen er ferdig hiver du den oppi steikepanna og surrer den sammen med torsken i et par min før du hiver i ønskelig med pesto, jeg pleier å bruke 1 1/2 ss. Om ønskelig er det fantastisk med litt ostebiter i også om du ikke vil spare på kaloriene. Serveres med en grønn salat ved siden av, bon apetit!

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-04-05, 19:18   #161
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

sitter å spiser min FANTASTISKE kyllingsalat.
Har helt på en god dose balsamico,fordi det er jo såååå godt...

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo.
Gammel 05-04-05, 20:27   #162
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Persillestekt steinbit og den der grønnsakpuréen jeg så Torkil hadde lagt igjen oppskrift på her et sted. Husker ikke oppskrifta, men tror no jeg skal greie å komponere noe i samme retning og samtidig ta hensyn til karbene, ja. Optimismen og selvtilliten er på topp.

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style
Gammel 06-04-05, 20:07   #163
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sambal Oelek (chili pasta)/olivenolje/hvitløk marinert kyllingbryst med kremet spinat og dampa brokkoli ... nammenammenam !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 06-04-05, 20:52   #164
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Spinat grateng ( stek løk, champ, bacon og paprika, ha i frossen spinat, surr surr, ha i kremfløte, salt, pepper og masse hvitløk. Hiv i en ildfast form og dekk med ost, ha i ovnen til osten har smeltet) Namme nam

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins
Gammel 07-04-05, 17:42   #165
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

idag tidlig la jeg en frossen kyllingfilet i en pose sammen med tandoori-krydder og olje
når jeg kom hjem fra skolen var den ferdig tint

jeg delte opp fersk sjampingjong, slang de i panna med litt olje og krydret med salt, pepper og kanel. når de var fedig stekt helte jeg over litt fløte

så delte jeg opp fileten, og stekte den med enda litt mere krydder.
puttet soppen tilbake i pannen og helte litt mer fløte over

det vaaaaaar såååååååå gooooooodt

skulle egentlig ha brokkoli til, men det ble sjampingjong...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-04-05, 17:52   #166
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Også kyllingfileter, men nok til 4 personer, wok med singapore curry (de ferdige posene hadde litt mye karber og styggedom, men det blir blandet godt ut i den store porsjonen forteller jeg meg) og sellerirot, fenikkel, paprika og sukkererter. Diger wokporsjon, men er det nok til en utsultet stakkars familie? Det vet vi aldri før tenåringsgutten er forsynt...

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac
Gammel 07-04-05, 18:11   #167
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hadde sen lunsj idag. 1 liten avokado med reker, hardkokt egg og majones. Mmm. Det ble vel egentlig middag, siden mannen ikke var hjemme.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 07-04-05, 18:53   #168
Gejaco
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust Agder
Alder: 58
Innlegg: 3
Gejaco er på en erverdig vei

Lavkarbo!

Dersom du er ute etter mest mulig karbofattige produkter, og du her bruker løk og paprika, samt soyasaus, bør du ta høyde for at vanlig løk har nesten det dobbelte av karbohydratinnhold sammenlignet med purreløk! Soyasaus er oftest basert på korn, og inneholder en del karbohyd. Grønn paprika er den med lavest innhold av karbohydrat! 2,0 gr.pr 100 gr mindre en rød paprika!

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Kyllingfilet i biter stekt med massevis av løk og paprika i forskjellige farger og en dæsj soyasaus på toppen. Ris til de andre.

Gejaco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 07-04-05, 18:58   #169
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg tror Albertine er på Lindbergdietten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 07-04-05, 19:14   #170
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hjemmelaget kyllingsuppe....Tok frem fra frysern i morges....

Litt ekstra hakkede Basilikum-blader på toppen og det smakte namme...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 07-04-05, 19:14   #171
Gejaco
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust Agder
Alder: 58
Innlegg: 3
Gejaco er på en erverdig vei

Saus til finnbiffen!

Dersom det er geitesmaken du er ute etter, kan du prøve å bruke chevre ost! Det er en hvit ost, som passer sammen med Atk. og ketolysekuren, hvor du kan bruke de hvite ostene! Dersom du vil ha en brun farge på sausen uten å bruke sukkerkulør, er muligheten din å bruke finnhakket løk som uansett inneholder mindre karbohydrat en sukker! Finhakk løken og fres den til den blir godt brun. Ikke brenn den!Hell så på den kraften du har fått etter steking av kjøttet, som også inneholder farge! Bruk usukrede tyttebær og tilsett suketter uten karbohydr.

Opprinnelig lagt inn av Nille

Idag ble det finnbiff,- med blomkålstappe og dampet brokkoli.

Dessverre ble sausen mislykka. Det blir ikke det samme uten tyttebærsyltetøy og geitost i sausen !! Skal kjøpe sukkerfritt syltetøy, - men bronosten... akk ja, den får jeg klare meg uten !!

Gejaco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 07-04-05, 19:17   #172
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg tror Albertine er på Lindbergdietten.

Albertine er ikke på noen spesiell diett i det hele tatt. Albertine teller ikke karber, men spiser noenlunde lavkarbo. Så for meg spiller det ingen rolle om det er rød paprika eller purreløk, bare jeg spiser grønnsaker istedenfor chips.

 
Gammel 07-04-05, 19:22   #173
Gejaco
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust Agder
Alder: 58
Innlegg: 3
Gejaco er på en erverdig vei

Dersom det er pureen til Torkil Andersen du mener, så består pureen av:
500 gr blomkål
100 gr sellerirot
50 gr smeltet smør
1/4 ts revet muskatnøtt
salt.pepper
Hilsen Gejaco.

Gejaco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 07-04-05, 19:34   #174
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Spinat- og fetaburgere, kremet spinat med innslag av selleri, stekt portobellosopp.

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style
Gammel 07-04-05, 19:40   #175
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Albertine er ikke på noen spesiell diett i det hele tatt. Albertine teller ikke karber, men spiser noenlunde lavkarbo. Så for meg spiller det ingen rolle om det er rød paprika eller purreløk, bare jeg spiser grønnsaker istedenfor chips.

Ååja. Beklager. Da er du jo på Iset-dietten.
Eller, jeg teller jo karber (i hodet, veier ikke maten eller noe) men bytter feks ikke ut rød paprika med grønn pga karboinnholdet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no