Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gjør jeg noe galt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-10, 16:50   #1
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Gjør jeg noe galt

Jeg har laget maten min selv og er 90% sikker på at jeg ikke har tatt for mye av noe.. Ihvertfall ikke i dag, det eneste det kan være er den fløtegratinerte brokolien jeg hadde sammen med en kotelett i går. Jeg tok en ketostick og den var på det lyseste rosa som det står lite på..?? forstår ikke det. Den har jo vært på det mørkeste eller nest mørkeste i over 1 mnd nå. Jeg er blitt mye flinkere å drikke så av og til er den på midten på moderat, men nå er den som sagt under.. betyr det at jeg er på grensen av å miste ketosen ? tør jeg i det hele tatt å spise noe mer i dag? har bare spist en omelet med bogskinke med en biteliten sjei med selleriblader (fra stilkene) og en spisdegslank tomatsuppe. Er jo somregel aldri mer en 4-5 karber i maten til S.D.S... eneste jeg har spist i dag utenom fun light og vann...

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 16:52   #2
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Det er et godt tegn, tenker nå jeg, du er i ketose, og forbruker mer av dine ketoner Hadde møøørke sticks, jeg også, men nå får jeg ikke målt lengre, det er for lite som "går i do" til at sticksene registrerer det. Og det er heeeelt iorden..

Det å måle på dagen blir gjerne helt feil, uansett. Vent med å teste til et par timer etter siste måltid, gjerne på kvelden.. Fargen har ingen ting å si, utslag ER utslag.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 16:58   #3
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Den inneholdt hele 11g karb. men omeleten kan jo ikke ha vært på mer en 3-4 ? så er jo ikke SÅ farlig ? eller? Har ikke opplevd dette før så fikk litt panikk nå..

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:02   #4
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe galt ?

spiste den suppa i 13tiden.. målte for ca 1 time siden

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:04   #5
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Gjør jeg noe galt ?

11 karbo er jo endel i ett måltid, ja.. Burde ikke være en bombe, med tanke på at det var en tomatsuppe Bare du å være forsiktig resten av dagen, ordner seg til imorgen, tenker jeg! Spis kjøtt etc med god samvittighet, masse god mat som ikke har karbo i seg!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:04   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Les om ketose her (post 1 )
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:05   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

spiste den suppa i 13tiden.. målte for ca 1 time siden

Man skal måle ca 2 timer etter dagens siste måltid
Det finnes heller ikke grader av ketose, utslag er utslag. Og om det ikke skulle være utslag en kveld er heller ikke det en stor krise så lenge du vet du har spist riktig
Senk skuldrene og nyt maten du

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:12   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Ketostixsene skal man bruke ca to timer etter dagens siste måltid.
Utslag er utslag, det er ikke "lett" eller "dyp" ketose. Enten så har du ketoner i urinen, eller så har du det ikke - og da er det ikke noe utslag på stixsen.

Ellers kan det være lite eller ingen ketoner i urinen rett etter en treningsøkt fordi man da har brukt ketonene i kroppen til energi...

Det er bedre å holde rede på hva man spiser enn å holde på med stixsene .
Man kan få utslag selv om man ikke er i ketose, husk at stixsene bare er en indikator, ikke fasiten på hva som foregår i kroppen din.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:14   #9
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet. Om du har lys rosa utslag , så er du i ketose, og det forbrennes fett. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet. Det finnes ikke mild eller sterk ketose slik mange tror ! Og fargen på stix’en viser ikke grad av ketose, men mengden ketoner i urinen.

Har jo sett dette før men fikk litt panikk for det har jo ikke sjed med meg før.. skal ut med jentegjengen i dag og tenkte å bare bestille noe kjøtt men tenkte å tørre ha en liten dert med salat men da står jeg bare over salaten så burde det gå bra?

Så det at den er så lys kan jo da bare være et godt tegn på at jeg ihvertfall får i meg nok drikke for en gangs skyld?

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:32   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Jeg gikk ned 23 kilo og hadde konstant det lyseste utslag
Og vann er viktig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:36   #11
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Men hvorfor stresser du så voldtsomt med sticksen når du vet du gjør ting riktig og går ned i vekt?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 18:03   #12
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Har aldri stresset med det før gidder ikke engang å ta stixen vær dag=)
Vet ikke hvorfor egentlig.. var bare at siden jeg altid har hatt av det mørkere slaget så fikk jeg følelsen av at jeg gjorde noe gale i "dag" er litt nærvøs etter at jeg begynte å lage min egen mat, har bare gått ned 1 kilo på egen kokelering mens jeg gikk ned 7 på spis deg slank. Og vet jeg er teit for 1 kilo er ikke gale på 2 ukers tid bare litt skuffende etter pang starten med spisd slank =) Kansje også fordi jeg skal ut å spise med venniner for første gang, etter at jeg begynte på dietten Noen gode råd ? vis alt stemmer har jeg ca 4 karbs for jeg når 20 og det er litt kjedelig bare med et blankt stykke kjøtt.

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 18:07   #13
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Tusen takk for alle som ga meg masse trøst og tips =)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 18:09   #14
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Spis grønnsaker til kjøttet, det er ingen problem. Så lenge vekta går nedover så ville jeg lagt sticksene langt vekk, når jeg gikk på ketolyse så sjekka jeg kanskje sticks en gang i mnd, ketose er ikke ensbetydene med vektnedgang dessverre.

Kose deg med venninner

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 18:14   #15
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe galt ?

takk ! ps du som er moderator kan kansje fortelle meg hvordan jeg lager journal? har sett meg rundt men finner det ikke ut. sikkert bare jeg som er blind , hehe

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 18:16   #16
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Det kan jeg fortelle deg:

Her finner du journaler og skal du lage deg en så klikker du på ny tråd og så er du igang

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 18:18   #17
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Tusen takk

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 18:21   #18
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Gjør jeg noe galt ?

Bare hyggelig

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gjør jeg noe galt? Kpia Ketolysekuren 8 03-02-10 08:39
Hva gjør jeg galt???? fijibliz Spørsmål og svar 3 13-10-08 10:15
Hva gjør jeg galt tru? Trolla Lavkarbo generelt 17 27-06-07 14:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no