Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Saftis!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-16, 22:22   #1
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill
Smile

Saftis!

I disse varme dager er det ekstra koselig å kunne ta en is i ny og ne.

Hjemme i skuffen fant jeg frem sånn saftisholder vi hadde kjøpt noen år tilbake og fylte det med saft av funlight sin Jordbær+kiwi, litt sterkere enn angitt, og det ble en hit for både meg og lillesmurf på 10.

Den er noe mer kompakt enn kjøpeisen (noe som kan gjøres med det?), men det er billig og enkel nedkjøling :-)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 15:21   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Saftis!

Jeg mener å ha lest at man kan blande inn litt eggehviter for å få bedre konsistens på saftis, men jeg ville ikke tatt gift på det (får google litt).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 15:35   #3
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Saftis!

Det med eggehviter i saftis nevnes i denne tråden, og det tipses også om å bruke vann med kullsyre for mer porøs is.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1251

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 16:50   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Saftis!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg mener å ha lest at man kan blande inn litt eggehviter for å få bedre konsistens på saftis, men jeg ville ikke tatt gift på det (får google litt).

Ah. Takk for lenke. Skal lese meg opp og prøve!
Hva mener du med gift?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 21:36   #5
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Saftis!

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Ah. Takk for lenke. Skal lese meg opp og prøve!
Hva mener du med gift?

Bare et uttrykk, som i at jeg ikke er sikker på om utsagnet mitt er korrekt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 11:09   #6
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Saftis!

Da så.. Jeg skal prøve å rapportere tilbake jeg

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 23:56   #7
Helina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2016
Innlegg: 43
Helina er ny på veien

Sv: Saftis!

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

I disse varme dager er det ekstra koselig å kunne ta en is i ny og ne.

Hjemme i skuffen fant jeg frem sånn saftisholder vi hadde kjøpt noen år tilbake og fylte det med saft av funlight sin Jordbær+kiwi, litt sterkere enn angitt, og det ble en hit for både meg og lillesmurf på 10.

Den er noe mer kompakt enn kjøpeisen (noe som kan gjøres med det?), men det er billig og enkel nedkjøling :-)

Har også laget is, både saftis og iskrem. Synes iskrem med fløte var mest vellykket, og at saftisen ble mer kompakt enn kjøpeisen. Har tenkt å prøve meg med gelantin i begge variantene en dag Har hørt at det kan endre konsistensen litt

Helina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 03:03   #8
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Saftis!

Jeg prøvde med stivpisket eggehvite i saften og det ble frossen marengs. I tillegg så skilte den seg slik at det ble hard is i bunnen og luftig marengs som ikke holdt seg på pinnen så dette ble helt fiasko.

Ja, gelatin høres fornutfig ut og man må ikke ha 6 per halvliter for å redusere hardheten... Jeg skal teste det imorgen

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 14:14   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Saftis!

Kan ellers anbefale å lage pinneis av smoothies. Kjempegodt. Selv lagde jeg en versjon med skogsbær, banan, gresk naturell yoghurt og den nye zeroh safta med litchi. Brukte bare 1/2 banan på totalt 8 former, så det er godt innafor på lavkarbo.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 17:04   #10
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Saftis!

150g ananas
1,5 dl kokosmelk
2 ss kokos masse
Kjør i blender eller food prosessor
Frys ned i isformer eller zoku

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar

Emneord
is saftis funlight


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Saftis guro Kake/dessert og snacks 12 25-08-08 16:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no