Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Egg cocotte

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-15, 12:43   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Egg cocotte



Egg cocotte

Tid og vanskelighetsgrad

RaskEnkelUnder 20 minBakte egg, eller Oeufs en Cocotte, er en elsket fransk klassiker. Server egg cocotte med ristet lavkarbobrød, og du har et fantastisk lite lunsjmåltid.



  • Ingredienser:
  • 4stk egg
  • 1⁄2ss smør til smøring
  • 1dl revet hvitost
  • 4ss crème fraîche
  • 8stk rød cherrytomat
salt og kvernet pepper
  • 1ss hakket frisk timian

  • 4skive grovt lavkarbobrød
Beskrivelse

Slik gjør du:
1. Forvarm ovnen til 220°C. Smør små porsjonsformer med smør. Dekk bunnen med revet ost. Del cherrytomat i to og tilsett sammen med crème fraîche. Knekk ett egg i hver form og dryss over salt, pepper og timian.
2. Sett formene på en rist midt i ovnen. Bak i ovn i 10-15 minutter.
Server med godt lavkarbobrød, gjerne ristet noen minutter i ovnen.
Egg cocotte smaker ekstra godt med litt hakkede grønnsaker, sopp eller skinke.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 17:43   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Egg cocotte

Dettte er veldig godt.

Men er det ok å låne andres bilder på dette viset? Bilder og oppskriftene du har lagt ut i det siste er fra matprat.no. Ville i det minste skrevet fra hvor du kopiere alle disse oppskriftene du legger ut.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 16:21   #3
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Egg cocotte

Det er vel ikke copyright på oppskrifter, men kanskje på bildene? Setter veldig pris på at du deler oppskriftene, denne har jeg veldig lyst til å prøve.

Vil tro det hadde vært fint å linke til originaloppskriften/nettstedet du har hentet fra

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egg Cocotte Iset Lunsj 0 06-05-04 13:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no