Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ulemper med Sukrin?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-14, 17:31   #1
Anebye
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 1
Anebye er på en erverdig vei
Question

Ulemper med Sukrin?

Er det for godt til å være sant? Kan Sukrin hemme vektnedgangen og i såfall hvorfor, ettersom det går ut gjennom urinen og har null kalorier? Dere som unngår søtningsmiddel, hvorfor?
Jeg har gått på lavkarbo en stund, men har bare gått ned én kilo!
Utålmodigheten banker på døren...

Anebye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 17:39   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ulemper med Sukrin?

Ulempene med sukrin er vel at det kan gi gass og diaré, samt at det smaker ganske pyton (etter min mening) når man bruker det alene. Som det meste av søtmat, vil det også for enkelte trigge falsk sult.
Jeg unngår søtningsmiddel i hverdagen fordi jeg mener det er viktig med næringsvett. Spise gjør jeg først og fremst for å dekke et behov, at det smaker godt er selvfølgelig viktig, men mest av alt en bonus. Med det sagt spiser jeg i blant for kosens skyld også, men prøver å ikke gjøre det så ofte, nettopp fordi det da blir litt ekstra stas når jeg først visper sammen noe for en anledning.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 17:42   #3
kristine89
Medlem
 
kristine89 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oppland
Innlegg: 254
kristine89 er ny på veien

Sv: Ulemper med Sukrin?

Smak og magemessig vil jeg heller anbefale surkin+. Det både smaker bedre, den har ikke den kalde smaken som sukrin har og ferre får vondt i magen av denne.

__________________
Min journal: Kristines vei mot velvære
kristine89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 17:44   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ulemper med Sukrin?

Enig. Sukrin+, Sweet stevia (Sunkost sitt merke, tror jeg), eller bare det å blande sukrin med stevia er helt supert.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:31   #5
kristine89
Medlem
 
kristine89 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oppland
Innlegg: 254
kristine89 er ny på veien

Sv: Ulemper med Sukrin?

Pleier å kjøpe stevia pulver på iHerb jeg da. Mye rimeligere

__________________
Min journal: Kristines vei mot velvære
kristine89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:43   #6
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Ulemper med Sukrin?

eneste ulempe er kanskje den kalde smaken om den brukes aleine i større mengder. Den har ingen negative virkninger på kroppen da den blir ikke tatt opp eller førdøyd. Så det er tvilsomt at den gir noe som helst magesmerter, luft eller diare som andre mer komplekse polyoler kan gi. Kanskje om man bruker veldig-veldig mye på en gang, men det trur jeg ikke noen klarer å gjøre. Jeg syns sukrin er perfekt i bakst når det ikke er så stor del i forhold til andre ingridienser. I kaker og muffins, pannekaker f.eks., men ikke i marengs eller andre bakverk.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 20:25   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ulemper med Sukrin?

gass, og smaken er ikke så veldig god

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 23:37   #8
lovechild
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 21
lovechild er på en erverdig vei

Sv: Ulemper med Sukrin?

Jeg tror ikke trådstarter får helt svar på det hun spør om. Så vidt jeg ser spør hun ikke om smak og hvilken søtningsmiddel som er best, men om Sukrin kan hemme vektnedgang. Og til det tror jeg noen tåler det og andre ikke. Man må rett og slett slutte en periode og se om vekta går noe mer ned da. Viktig å være obs på teoriene om at hjernen ikke skiller mellom ulike søtninger, den bare setter igang med de samme prosessene som når man spiser sukker. Lykke til

lovechild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 02:57   #9
Tvillingmor09
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogn og fjordane
Alder: 38
Innlegg: 10
Tvillingmor09 er på en erverdig vei

Sv: Ulemper med Sukrin?

Eg ville brukt tagatesse og blanda med sukrin., eller stevia! uannsett ville Eg kun ha brukt dette i helgene eller av og til. Søtningsmiddel er kunstig fremstilt og kan stoppe vekt ned gang... Det er tillaga til dia personar å Dei brukte det stortsett for erstatning for at blodsukkeret ikkje skal reagere. Står du stille på vekta så gå ned på karb. Det er viktig i begynnelsen. Ver streng i vekedagene og lag deg noko i belønning i helgene.. Lykke til

__________________
tvillingmor
Tvillingmor09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 10:35   #10
Nektarin
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 20
Nektarin er på en erverdig vei

Sv: Ulemper med Sukrin?

Jeg unngår sukrin og alle andre søtningsmiddel i større mengder enn det finnes i tyggis/litt pastiller. Blir falskt sulten, og ender med dårlig mage nesten hver gang.

Nektarin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal blueprint Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 22:35   #11
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Ulemper med Sukrin?

Om man skal snakke om sikrin sin rolle i forhold til vekt så er den helt trygg. Som søtning, så enden ganske unik i sine kjemiske egenskaper. Sukrin er ikke en karbohydrat, men en alkohol, og en av de minste sukkeralkoholer. den blir ikke brutt ned i kroppen. Det blir absorbere i tynntarmen og behandlet som avfall av kroppen, dvs skylt rett ut. Det eneste som vil stoppe vektnedgang er karbohydrater som påvirker blodsukkernivået, som i sin tur fremmer insulinptoduksjon som da lagrer de overflødige karbohydrater som fett. Sukrin påvirker overhodet ikke blodsukkernivå. Og selv om hjernen skulle ha blit lurt til å reagere på sukrin som på en karbohydrat og det resulterer i insulinptoduksjon så har jo ikke insulinet noe sukker i blodet å lagre som fett. Sukrin påvirker heller ikke blodketoner så den kan ikke ha noe effekt på ketose heller.
Og når man snakker om kjemisk fremstilling, må vi jo snakke om at alt er kjemisk fremstilt det i seg selv gjør jo ikke alt vi spiser farlig. Spørsmålet er da om hvilke kjemiske prosesser vi snakker om og hvilke stoffer. Sukrin, i motsetning til aspartam, sukralose, stakkarin ol kunstige stoffer, er en naturlig stoff som finnes naturlig i f.eks en del frukt. Den skapes naturlig i fermenteringsprosess (gjæringsprosess) av glukose.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukrin elinm Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 10-11-11 15:07
Fordeler og ulemper ved trening ElisaT Trening 2 20-05-11 22:24
Ulemper med ketogene dietter Nikkor Lavkarbo generelt 9 23-04-09 11:15
Ulemper med ketogene dietter sma Artikler 11 08-03-08 23:12
Ulemper og fordeler? lisbet Spørsmål og svar 4 09-02-07 13:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no